6 תשובות
אנורקסיה זה תת משקל, בולימיה לא תמיד.
וזה בגלל שבבולמיה אוכלים, ואפילו המון (התקפי אכילה) ומקיאים - וחלק מהאוכל כן נספג בגוף.
באנורקסיה בקושי אוכלים אם בכלל...
וזה בגלל שבבולמיה אוכלים, ואפילו המון (התקפי אכילה) ומקיאים - וחלק מהאוכל כן נספג בגוף.
באנורקסיה בקושי אוכלים אם בכלל...
שואל השאלה:
אנורקסיה זה לאו דווקא תת משקל, זה כן מאפיין אבל אנורקסיה זו מחלה נפשית שלא תמיד יש קשר ישיר ובולט בינה לבין המשקל עצמו.
יכול להיות מישהי בתת משקל אבל היא לא אנורקסית ולא מרעיבה את עצמה.
אנורקסיה זה לאו דווקא תת משקל, זה כן מאפיין אבל אנורקסיה זו מחלה נפשית שלא תמיד יש קשר ישיר ובולט בינה לבין המשקל עצמו.
יכול להיות מישהי בתת משקל אבל היא לא אנורקסית ולא מרעיבה את עצמה.
מי שאנורקסית היא בתת משקל. זה חלק מהמאפיינים של המחלה כמו שאמרת...
מעבר להקאות בולמוסים והמנעות מאוכל
זה להסתכל על עצמך בכל הזדמנות במראה בצורה אובססיבית
להפוך לשקרנית כרונית
להימנע ממפגשים עם אנשים (חיי חברה זה משמין)
כשהראש סובב נטו סביב אוכל, מה אכלתי עד היום, כמה מותר לי לאכול בהמשך היום, חרטה על דברים שאכלתי ומחשבות על איך לפצות על זה
פעילות אירובית מוגזמת
ופיזית... עייפות, חולשה, סחרחורות, חוסרים בגוף, לחץ דם נמוך, איבוד מחזור, הקאת דם, וכו וכו
זה להסתכל על עצמך בכל הזדמנות במראה בצורה אובססיבית
להפוך לשקרנית כרונית
להימנע ממפגשים עם אנשים (חיי חברה זה משמין)
כשהראש סובב נטו סביב אוכל, מה אכלתי עד היום, כמה מותר לי לאכול בהמשך היום, חרטה על דברים שאכלתי ומחשבות על איך לפצות על זה
פעילות אירובית מוגזמת
ופיזית... עייפות, חולשה, סחרחורות, חוסרים בגוף, לחץ דם נמוך, איבוד מחזור, הקאת דם, וכו וכו
אנונימית
אנורקסיה היא לאו דווקא תת משקל. יש אנורקסיות שהן במשקל תקין ואפילו יותר.
אנורקסיה זה מחלה נפשית, בראש שגורמת לך לחשוב שאת שמנה וכתוצאה מזה את מרעיבה את עצמך.. בדרך כלל גם יש ירידה מהירה מאוד במשקל ומגיעים לתת משקל אבל יש מקרים שלא.
ויותר לשאלה..
אנורקסיה- צמצום מכוון בצריכת מזון ביחס לנדרש ע"מ לרדת במשקל, פחד מוגזם מעליה במשקל, רואה את עצמך כשמנה לא משנה כמה את רזה. לרוב יש גם נשירת שיער והמחזור מפסיק.
בולמיה- התקפי אכילה בזמן קצר ואחר כך הקאות יזומות, וכתוצאה מזה יש פצעים באצבעות, הגרון שורף, נזק בשיניים. בבולימיה הירידה במשקל לא כל כך קיצונית, אז קשה יותר לאבחן אותה.
זה בגדול המאפיינים. יש עוד כמה ובנוסף זה גם משפיע על המצברוח, רגשות וכאלה..
וכן, יכול להיות שילוב של אנורקסיה ובולימיה.
אם יש לך עוד שאלות או כל דבר אחר, מוזמנת לפרטי ❤
אנורקסיה זה מחלה נפשית, בראש שגורמת לך לחשוב שאת שמנה וכתוצאה מזה את מרעיבה את עצמך.. בדרך כלל גם יש ירידה מהירה מאוד במשקל ומגיעים לתת משקל אבל יש מקרים שלא.
ויותר לשאלה..
אנורקסיה- צמצום מכוון בצריכת מזון ביחס לנדרש ע"מ לרדת במשקל, פחד מוגזם מעליה במשקל, רואה את עצמך כשמנה לא משנה כמה את רזה. לרוב יש גם נשירת שיער והמחזור מפסיק.
בולמיה- התקפי אכילה בזמן קצר ואחר כך הקאות יזומות, וכתוצאה מזה יש פצעים באצבעות, הגרון שורף, נזק בשיניים. בבולימיה הירידה במשקל לא כל כך קיצונית, אז קשה יותר לאבחן אותה.
זה בגדול המאפיינים. יש עוד כמה ובנוסף זה גם משפיע על המצברוח, רגשות וכאלה..
וכן, יכול להיות שילוב של אנורקסיה ובולימיה.
אם יש לך עוד שאלות או כל דבר אחר, מוזמנת לפרטי ❤
צודקת^
באותו הנושא: