4 תשובות
היתרונות זה וויב חיובי לפעמים, והשלילי זה כל התגובות הרעות שמנסות להוריד אנשים
ההשוואה התמידית שלך לאחר, שכביכול נראה מושלם בתמונות, מה שמוביל לחוסר בטחון ודימוי עצמי נמוך שלך.
המרדף אחרי הלייקים שהם לכאורה מהווים אישור שאתה יפה ומוצלח. וכאשר אינך מקבל את כמות הלייקים לו אתה מצפה אתה יוצא מהכלים.
כל הקונספט הזה, שאנשים שאינך מכיר שופטים אותך *רק* על סמך החיצוניות שלך ותדמית ווירטואלית 'מוצלחת' ושקרית שאתה יוצר לעצמך. זה הכל שופוני..
זה שטחי,שורף זמן יקר,ולא מועיל בשיט.
אלא אם אתה מרוויח כסף או בעל פוטנציאל להתקדם על ידי הפלטפורמות הללו. אחרת זה בולשיט אחד גדול.
אני חושב שאינסטגרם וטיקטוק הוא גורם משפיע על ביטחון עצמי וביטוי עצמי.
אנונימי
האמת בכל אפליקציה ורשת חברתית יש את היתרונות והחסרונות שלה. אותו דבר עם אינסטגרם וטיקטוק.

נתחיל מהטוב, נתחיל מהיתרונות:
#זו דרך טובה להכיר אנשים- נכון יש גם "בהכרויות" האלו דברים לא הכי טובים, אבל היום רוב בני הנוער וגם אנשים שעברו את גיל ההתבגרות, מכירים אנשים בדרך הזו וכל עוד שומרים ונזהרים, אז זו באמת דרך ממש טובה להכיר אנשים מרחבי העולם, זוגיות, אהבה ואפילו חתונה.
#זו דרך טובה להתפרסם- נכון יש כאלו שאומרים שזה "שיטחי" ולא באמת "פרסום" אבל אי אפשר להתעלם מזה, שהמון דוגמניות, שחקנים, אושיות רשת, התחילו מרשתות חברתיות (אינסטגרם, טיקטוק וכו').
#להפיץ מידע מועיל- אני למשל נתקלתי בהמון עמודים באינסטגרם שמנסים לעזור לאנשים, לעשות דברים טובים, לעזור לזולת, ילדים שעוברים בריונות/חרם, אנשים מתגייסים לטובתם ועוזרים להם, רואים גם את הצד היפה יותר של האנשים.
#מעביר את הזמן- לכולם מתישהו משעמם,במיוחד עכשיו שאי אפשר לצאת החוצה והכל סגור, אז האפליקציות האלו באמת דרכים מצויינות להעביר את הזמן כל עוד זה בגבול הטעם הטוב.

חסרונות:
#רדיפה אחרי שלמות שלא קיימת- כי הרי כל לייק שבת מקבלת באינסטגרם היא ככ מתלהבת במטרה לנסות להרשים מישהו ולעשות כל מני פוזות למצלמה או לעשות איזה ריקוד יפה בטיקטוק ולקוות לתגובות "שמחממות" את הלב, הרי הכל בולשיט ככ גדול, האפליקציות האלו לא באמת משקפות את העולם האמיתי, אלא הכל שם ככ יפה, ורוד, מושלם ונכנסים לפנטזיה הזו שאם יש לי הרבה עוקבים או לייקים, אז אוהבים אותי, הכל ככ אשליה ולצערי האשליה הזו הרסה/דפקה המון אנשים.
#גורם משמעותי להתאבדויות/חרם/הפרעות אכילה/בריונות- עם כמה שיכולים להיות טובים ברשתות חברתיות כך גם רעים, יש המון אנשים אכזריים ברשת שמנסים להוריד ביטחון לאנשים, לקלל, להוציא את כל הזעם שלהם או שהם פשוט לא יודעים לפרגן בשיט וזה יוצר להמון מקרים חמורים.
בנוגע להפרעות אכילה, אז יש ככ הרבה בנות באינסטגרם/טיקטוק, שנראות ככ "מושלם", רזות ובת שלא שלמה עם הגוף שלה, זה יכול לעורר בה דברים שהיא תתחרט עליהם בעתיד, כי הרי מה לא עושים בשביל להיות "מושלמים"?

אז... הבאתי את הדעה שלי, בנוגע לאפליקציות האלו מקווה שזה עזר לך :)