16 תשובות
מה הכוונה מתנהגים כמו החרדים? לאיזו התנהגות הכוונה
בעיקר בערות של רוב האנשים.
הם חושבים שסתם מנסים למנוע מהם ללמוד תורה וזה והם לא מבינים באמת מה זה הנגיף ולמה צריך כל כך להיזהר ממנו
כי כל אחד שם את הגדרים שלו, יש איסורים בתורה וכדי שלא יעברו את זה כל אחד עושה לו "גדרות" והחרדים לא רוצים לעבור את זה אז הם עשו להם "גדרות חזקים"
^^ הם כבר הבינו תאמין לי
שואל השאלה:
אני אוהבת איל שקוראים לי
הוספתי עכשיו בתיאור מה התכוונתי
אבל כיאלו כל המנהגים שלהם, הלבוש, התרבות, הדיבור והדרך שלהם באמונה (קצת קשה להסביר את זה)
אנונימית
לפי מה שהבנתי זה יותר קשור לזה שיש המון חילונים ולכן כדי שהחרדים יפצו על זה הם יותר נוקשים מבחינת החוקים.
במשך הדורות ובדור שלנו במיוחד,הרבניים חידדו את ההלכות,המנהגים כי זה קצת שונה,אנחנו צריכים יותר שמירה..
שואל השאלה:
מה שונה? לא כולם צריכים את זה ואת החידודים
זה בטוח
אנונימית
לא הבנתי את הבעיה, הם מאמינים שזאת היהדות האותנטית.
הם פשוט נוקשים ולא ברור מאיפה הם הביאו הרבה אמונות....
אנונימית
החרדים קיימים בצורה הזאת כמה מאות שנים והם פשוט לא השתנו,והם לא מוכנים להשתנות כי הם בטוחים שבגלל כל מה שקרה לפני השואה(שלאט לאט שיחררו ונתנו לקידמה להיכנס) השואה קרתה
הם משמרים את הלבוש והמנהגים מאיך שהיהודים היו באירופה פעם, לא מהתנך
שואל השאלה:
אורות מאפל
אבל למה הם חושבים שזאת היהדות הנכונה? והיחידה
בוא נגיד את זה ככה, אם הם רוצים להיות ככה סבבה
אבל הם כיאלו חושבים שזאת היהדות באמת
בזמן שבתנך היהודים היו שונים מאוד וגם אלפי שנים היהודים היו שונים ובכלל לא אותו דבר
אז מאיפה זה הגיע? ולמה הם חושבים שזאת הדרך היחידה

תנסו לדמיין: בני ישראל יוצאים ממצרים כשהם נראים ומתנהגים כמו חרדים? זה נשמע לי הזוי ולכן אני לא חושבת שזאת הדרך באמת ליהדות או לפחות לא היחידה
וגם לדעתי היא ממש לא קרובה ליהדות המקורית
אנונימית
הם רוצים להתקרב יותר לקב"ה, לעשות מעבר - להבדיל, כמו שאנחנו משקיעים במערכת יחסים כדי לתחזק אותה ולשמר אותה יציבה. זה מאוד מובן והגיוני בעיניי.
לכן, למשל, הם יקראו "עבדים היינו לפרעה במצרים" - לזכור, להוקיר תודה לקב"ה, לחזק את הקשר איתו, וכך עושים גם הדתיים רק בצורה מעט פחות קיצונית במקרים שבהם החרדים יעשו יותר וישקיעו יותר.
רק בריאות :)
שואל השאלה:
אני יודעת למה קוראים "עבדים היינו לפרעה במצרים" אני גם עושה את זה..
לא לזה התכוונתי אבל, אמרתי שזה נשמע לי ממש מצחיק והזוי שהם קוראים את זה
בזמן שהעבדים שהיו במצרים היו שונים לגמרי מהם בערך בהכל וככה זה לאורך כל התנך וגם אחרי
אז למה הם אומרים שזאת היהדות הנכונה? בזמן שאלפי שנים היהדות היית אחרת לגמרי
ועוד יותר הם אומרים שזאת הדרך היחידה הנכונה
אנונימית
מבינה את הכוונה בשאלה, אך הדוגמה שהבאת ממש לא רלוונטית...
ברור שיש קשר, הרי ה' הוציא את העם שלנו ממצרים(אבות אבותינו), מידי פרעה ולכן אנו חוגגים את החג- לשמור ולהנציח את הסיפור ולהעביר אותו מדור לדור.
לגבי הטענה שהעלת, יש המון זרמים וחלקם מחמירים יותר וחלקם פחות, גם אני לא מבינה מאיפה מגיעה ההחמרה המאוד גדולה הזו ולמה הם פסקו הלכות מחמירות כאלה... מניחה שזה מגיע ממניע של יראת שמיים והסרת ספק, אבל עדיין מסכימה איתך לגבי השאלה, ושיש מקרים שההחמרה מוגזמת לדעתי (: