37 תשובות
מותר להגיד נצים זה אומר לבן.. זה כמו שתגיד לי שאני אתיופית וזה נראה עם כל השאלות שאתה שונא אתיופים אז אתה סתם מכליל רוב האתיופים שאני מכירה גם אני אתיופית נחמדים אז אתה יכול להמשיך לכתוב
^לפי דעתי יש הבדל בין המילה נצים למילה אתיופים,
להגיד אתיופי זה בסדר כי זה מתאר עדה,
להגיד נצים זה כבר כמו לשפוט לפי צבע.. כי זה אומר לבנים (לא יודעת אם הרבה לוקחים את זה ככה אבל אני אישית מרגישה ככה..)

חשוב לציין שאין לי משהו נגד אתיופים וכמעט כל החברות שלי אתיופיות..
לא בקטע רע פשוט נצ זה לבן באמהרית אז יותר נוח לנו לעומת זאת שחורים או כושים זה מילות גנאי
שואל השאלה:
חושן חגג
דבר ראשון אני בת, דבר שני זאת השאלה היחידה ששאלתי על אתיופים בכל הזמן שאני בסטיפס בערך
דבר שלישי אני יודעת שרוב האתיופים לא ככה ואני באמת אוהבת אותם כמו את כל היהודים.
אני רק רואה את פה הרבה בסטיפס שאתיופים אומרים מה הבעיה בנצים? אז מה הבעיה בשחורים? זה גם רק צבע, אתיופים זה כבר העדה זה משהו אחר.
עכשיו מעצבן כיאלו יש כאלה שנעלבים או אומרים זה לא בסדר לקרוא לנו שחורים אבל לקרוא למי שלא אתיופי נצים זה בסדר, כיאלו שניהם זה צבע ואת שניהם אומרים על הבן אדם בצבע הזה, אז מה הבעיה? זה פשוט צביעות והתיפייפות, אם לנו לא אמורה להיות בעיה בנצים אז לכם לא אמורה להיות בעיה בשחורים. כי שחור זה גם רק צבע אבל מה שכן הפכו את המילה שחורים למילת גנאי וגם את המילה נצים הפכת למילת גנאי, אל תשחקו אותה שלא כי שאתם אומרים נצים אתם אומרים את זה בכוונה לזלזול או לצחוק על מישהו וכו'..
אז פשוט אל תהיו צבועים אלה שכן.
אנונימית
אוף מה את רוצה?
חפרת, גם אני שחורה ואם תשתמשי בזה כדי לתאר אותי ממש לא יהיה לי אכפת, אם את נעלבת כי אומרים שאת נצ'ית על מנת לתאר אותך אז את סתם בכיינית, זה כמו שאני איעלב כי תיארו אותי בתור שחורה, זה טיפשי.
שואל השאלה:
סבבה אז את לא נעלבת סוף סוף מישהי הגיונית.
זה מעצבן אותי מי שצבוע, ששחורים זה לא בסדר אבל נצים כן.
ואל תקראי לי בכיינית כי לא אכפת לי מה שתגידו.
דבר שלישי ראית שלא באתי ברע אז מה את מתעצבנת עלי, זאת לא אני ששאלה לה את כל השאלות לכי תוציאי עצבים על משהו אחר.
אנונימית
אני למשל תמיד מתארת בן אדם לבן כ"נצ'י"אבל בטח שלא כדי להעליב! זה רק כדי לתאר.
אני נשבעת שרבתי על זה עם שני אתיופים לפני שבוע
הם עושים משהו שהם מתלוננים עליו כשאנחנו עושים אז יאללה
^כפיים?
שואל השאלה:
אהבתי שאתם עושים לנו מינוס על מה שאנחנו חושבים..
בכל מקרה אני מסכימה איתך ממש חיים שווץץ

xxx בסדר אז לתאר משהו אחר..
יש כאלה שלא אומרים רק כדי לתאר.
בכל מקרה אני מגברת על זה שאומרים לפעמים אל תקראו לנו שחורים בלה בלה אבל אז עודים בדיוק אותו דבר.. צביעות.
אנונימית
לבן זה צבע שחור זה צבע אז ילבנים זה בסדר
ממש לא נצ באמהרית זה לבן וחוץ מזה אני אתיופית שנולדה וגדלה בארץ אז אני יהודייה קיצור שחורים או כושים זה מילות גנאי תמיד שאני יורדת לרחוב אני רואה חברים לבנים שלי וקוראת להם נצים והם לא מתבכיינים
ובואי נתחיל בלמה את מחלילה הכותרת: למה האתיופים וזאת כבר החללה
שואל השאלה:
הכללה*
ואני אמרתי בתגובות שאני לא חושבת שכולם אומרים ככה
אבל אלה שכן זה צבוע.
מה הקשר שאת יהודיה? אמרתי שלא?
הנה שוב זה קורה.. שחור זה מילת גנאי אבל לבן לא.
בדיוק על זה אני מדברת, צביעות
אנונימית
^^אני לא באה בקטע רע..
אבל גם אם יגידו ילבנים ולא נצים, עדיין יהיה לזה את אותה המשמעות..
אני אישית מרגישה שכשקוראים לך לבן או שחור אז זה לשפוט לפי הצבע...
ואני בכלל לא לבנה אז למה להגיד את זה.... (ברור שלא כולם מרגישים כמוני אבל ככה אני מרגישה..)

ועכשיו שמתי לב שזה ממש מטומטם איך שאת חושבת על זה...
להגיד שחורים זאת מילת גנאי אבל להגיד נצים או לבנים זה כבר לא גנאי.. ואם מישהו מעיר על זה הוא מתבכיין?! זה די דפוק.
התכוונתי לשים סימן שאלה זה כמו שאני אקרא לך מרוקאית
לסיכום: מי שנעלב שקוראים לו שחור הוא בכיין.
מי שנעלב שקוראים לו לבן: גם כן בכיין.
בשני המקרים זה בסדר גמור כל עוד זה לא נאמר בכוונה להעליב.
זה לא קשור... ואני לא מרוקאית דרך אגב..
שחורים ולבנים זה צבע אז כשקוראים לי ככה זה מרגיש כאילו שופטים לפי הצבע..
אתיופים או מרוקאים זה עדה וזה כבר משהו אחר..^^
שואל השאלה:
the lady of hell
יאללה אהבתי את הסיכום שלך
אנונימית
אם אתם חושבים שמביאים את המילה כנאצים את טועים זו גם לא אותה משמעות מבטאים את זה נצ'ים ונצ' באמהרית זה לבן ליטרלי הצבע לבן וגם בן אדם שהוא לא לבן כמו תימני או הודי קוראים לו נצ' כי אין דרך באמת לדעת עדה של מישהו אני לא עכשיו אחפש עדות אתיופים יותר קל לזהות כאתיופים.
אנונימי
שואל השאלה:
מה הקשר? בחיים לא חשבנו שזה נאצים ידענו שזה לבן
תקרא את כל השיחה ותבין מה התכוונו
אנונימית
^^לא יודעת איפה אתה רואה שחשבו שנצ'ים זה נאצים...
ואני יודעת את המשמעות של המילה.. אני לא חושבת שיש פה מישהו שלא הבין..
ולא התכוונתי שתחפשי עדות אבל למה מההתחלה לקרוא לבן אדם לפי הצבע שלו?.
למה לא לקרוא לו בשם שלו או כזה.. למה לפי צבע?...
רגע אתה רומז שאתיופים עושים דווקא ?
אתה ממש חי בסרט...
רוב אתיופים עושים את זה בשביל לתאר אין מה לעליב בזה זה כבר רגישי נחיתות
שואל השאלה:
תגובה אחת מעלי
אם דיברת אלי, אז דבר ראשון אני בת.
דבר שני תקראי את השיחה אין לי כוח לחזור על זה.
דבר שלידי מתי אמרתי שהם עושים דווקא?
שוב לכי תקראי את כל השיחה
אנונימית
דברי איתי בפרטי ..
אין לי כוח גם לאתר הזה את יודעת כמה ענית על שאלות כמו שלך?
שואל השאלה:
ואו תקראו כבר את ההודעות לפני שאתם רושמים כל הזמן אותו דבר..
למה אתם צריכים להבדיל את עצמכם מכולם? גם שחור זה כדי לעשות הבדלות אתה שחור ואני לבן.
בואי לא נהיה תמימים והרבה מאלה שכן אומרים נצים זה מתי שצוחקים על מישהו או מזלזלים וכאלה.
גם אנחנו לא לבנים אבל זה מה שנתפס אנשים מאירופה וזה לבנים אנשים מאפריקה שחורים ומזרחים וואלה לא יודעת מה הם נחשבים.
אנחנו נראים לך לבנים? אנחנו יותר וורודים או צהובים.
אנונימית
עד מתי אנשים חושבים שנצ'ים זו קללה,תבדקי מה המילה אומרת ואז תתעצבני!
נצ'ים באמהרית זה לבנים וזה תיאור ואין כאן שום דבר רע,זה כמו שתגידי על בן אדם שהוא שחור,מה הבעיה כאן?
שואל השאלה:
וואיי לכו כבר לקרוא את כל השיחה נמאס לי ממכם
כמה אני יכולה לחזור על אותו דבר?
אנונימית
נשמה קראתי דבר אחד שכתבת "אנחנו נראים לך לבנים?אנחנו יותר וורודים או צהובים",סיבה מספיק טובה שמה שתכתבי בכל השאר זה שטויות.
שואל השאלה:
אז לך לקרוא כי הגבתי למישהי וזה בכלל לא קשור אליך וגם לא קשור לשאלה.
אנונימית
קראתי,מי שאומרים לו שחור והוא נפגע בעיה שלו וכנל ההפך,את כותבת שם שיש כאלה שקוראים להם שחורים ונפגעים אבל יש גם כאלה שקוראים להם לבנים ונפגעים,מי שנפגע מזה בעיה שלו.
אבל בכלל בשאלה כתבת "כולם יודעים שזה בכוונה רעה מי שאומר נצ'ים לבן אדם",כאילו מה הקשר מאיפה הבאת את זה?אז הנה אומר לך,אם את לבנה את נצ'ית וזה לא בכוונה רעה.
שואל השאלה:
אמרתי שהרבה מהאתיופים שאומרים את זה משתמשים בכוונה במילה כדי לזלזל או לצחוק אני מסכימה דלא צריך להעלב משתי המילים אלא אם כן זה נעשה בכוונה של לזלז ולצחוק.
ואני אומרת שפשוט שיש אתיופים שנעלבים מהמילה שחורים אז שלא יהיו צבועים שאחר כך הם קוראים למישהו נצי, כי זה בדיוק אותו דבר.
ומי משתמש באחת המילים בכוונה של זלזול אז שלא יעשה את זה.
אנונימית
נעלבים מהמילה שחור?בעיה שלהם.
יש גם לבנים שנעלבים שאומרים להם נצ'ים אז גם בעיה שלהם,סהכ תיאור של צבע.
ומאיפה את יודעת שאתיופים אומרים את זה בכוונה בשביל לזלזל או לצחוק?אל תמציאי דברים סתם..
ומי שמשתמש באחת המילים בכוונה של זילזול הוא טיפש כי זה סהכ צבע ולא ירידה או משהו כזה.
שואל השאלה:
כי יצא לי לראות דברים כאלה..
אומנם לא כל כך הרבה כמו שרשמתי אבל כן..
בכל מקרה לדעתי אין מה בכלל להשמצמש במילים שחור ולבן סתם יוצר הפרדה
אנונימית
נו אז מה גם יש לבנים שאומרים למישהו שחור בכוונה של זילזול
אם את רוצה להמשיך לדון על זה תשלחי הודעה בפרטי,אני בטוח שזה חופר לאנשים כאן כל רגע התראה..
תקשיבי ל"boy!
שואל השאלה:
באמת שאין לי מה לכתוב
את חצופה פשוט חצופה מה את אומרת לי שבי בשקט?? מה ניראלך בכלל שאת מדברת אלי ככה שבי את בשקט כי את עוד אחת שנכנסת לשיחה ולא קוראת מה שאני רושמת...
אני חא מנסה להעלב בכוח
יאללה אין לי כוח אליכם פה, זה שאתם עצבניים בגלל דברים לא אומר שאתם צריכים להוציא את זה עלי בלי לקרוא בכלל ה אני רושמת.
boyאולי אני אשלח לך הודעה, לא יודעת אם יש לי כוח כבר לדבר על זה אבל אתה נשמע יותר רציני ממלא אנשים שפה שפשוט מוציאים עלי עצבים.
אנונימית
באהבה יכולה לשלוח הודעה,נדבר על זנ בלי עצבים ובלי כלום.(: