12 תשובות
בכללי לפי התנך או שיט כזה בכלל אין גיהנום אבל אחכ טענו שיש וזה כתוב איפשהו
חורים כאלה בתנך ובאמוהה מה נעשה
ביהדות אני חושב אין גהנום אבל גן עדן קיים
כן זה די שונה מהנוצרים
למה את אומרת שאין? חקרת?
יש גיהנום בזוהר כתוב וגם בכתבי הארי וגם בגמרא
אנונימי
בתנ"ך לא כתוב את זה כי הוא נועד לעולם הזה, ונותן מידע והוראות בשביל העולם הזה. את העולם הבא אתה מוצא בתורה שבע"פ עם רמזים בתורה שבכתב.
יש גיהנום וגן עדן, אבל הם שונים ממה שיש לנוצרים או מוסלמים.
אני גם תמיד לא הבנתי מה הקטע שכולם בטוחים שיש גיהנום על פי היהדות, לא רשום בתנך.
גם עדן בוודאות יש.
פשוט נחכה ונראה :)
אנונימית
אנונימית
כי זה כתוב בתורה שבעל פה.
אבל התורה שבעל לה היא פירוש לתנך
איזה חלק בתנך פירושו אותו שהוא אומר שיש גיהנום?
אנונימית
היא לא פירוש לתנ"ך, היא חלק שני של התורה.
יש שני חלקים, אחד כתוב לעולם הזה בלבד, והשני בעל פה (היום הגמרא) שזה החלק שכולל פירוט ואת השכר של עולם הבא.
שני החלקים תלויים זה בזה, ויש להם ערך אדיר ביחד. אם תקחי רק את תורה שבכתב, לא יהיה ערך למעשים באמת ולא תדעי מה לעשות. רק תורה שבע"פ, לא יהיה בסיס למה שאת עושה, כמו ללמוד אינטגרל בלי לדעת כפל וחילוק.
אה אוקי
תמיד אמרו פשוט שזה פירוש
אנונימית
לצערנו יש הרבה שמלמדים יהדות טוב, אבל לא מסבירים מספיק את היסודות