12 תשובות
נכון, אין לי מושג
שאלה טובה, אני מניחה שבגלל שלא יודעים אז מדברים עליו בלשון זכר כמו שפוונים לקהל בזכר אבל יש שם גם בנות..
אבל נראלי שאולי קוראים לו בזכר בגלל שהוא כביכול "אבא" בתנך?
ואי שאלה מעניינת
המילה אלוהים זה לזכר אני חושבת כי אם זה היה בת זה היה אלוהית או משו כזה למרות שבמצב הזה השם לא קובע
זה ממש לא נכון יש בתפילות גם פניות בצורת נקבה
ברכות השחר: "וכוף את יצרנו להשתעבד לך" (ה-ך מנוקדת עם שתי נקודות שזה צורת נקבה)

תפילת 18:
"מודים אנחנו לך" (שוב צורת נקבה)
"ועל נשמותינו הפוקדות לך" (צורת נקבה)
"מעולם קיוינו לך" (צורת נקבה)

ובטח יש עוד
הוא זכר בגלל שאנחנו (הזכרים) יותר טובים מכן הבנות
לפעמים גם פונים בלשון נקבה..
צריך לדבר אליו בשפבה מסוימת. בלשון זכר - זה יותר מכובד.
אנונימי
זה נושא מורכב, אם זה יעזור אז קראתי על למה בעצם בכלליות כשמדברים על בן אדם שלא מכירים פונים אליו בזכר, או לחילופין כשיש לדוגמה קבוצה של גבר אחד אבל הרוב יהיו נשים עדיין יפנו אל אותה קבוצה ב"אתם" ולא ב"אתן", לפי מה שכתוב זה נובע מתפיסה סקסיסטית של הדרת נשים וביטול נקבות, לפי ההיגיון אפשר לפנות לקבוצה שבה הרוב בנות בתור "אתן" אבל זה לא נהוג לכן יגיבו מוזר, בקשר למקרה הספציפי שבשאלה: זה כי לשון זכר נהייתה ברירת מחדל ואין לי מושג אם זה ספציפית נובע מסקסיזם אבל גם אם כן, זה הרגל שלא נוכל לשנות.
מאותה סיבה שבן אדם בכללי מדברים אליו בזכר, למרות ש-50 אחוז שהוא נקבה.
כמו שאומרים "מה עובר על בני האדם" למה זה כתוב בלשון זכר? הרי רוב בני האדם הם בכלל נקבות (בערך 51%)
להקב"ה אין לו גוף ואין לו דמות הגוף, לא נערוך אליו קדושתו.
מדברים אל הקב"ה בתור זכר, הנקבה היא השכינה והתורה