3 תשובות
מעשייה- מעשייה היא סיפור עם שבו מוטיבים רבים החורגים מההתנסות היומיומית, ומוטיבים על-טבעיים שאינם ניתנים לאישור אמפירי, בין היתר דמויות כגון פיות, גובלינים, אלפים, טרולים, ענקים, חיות מדברות ובדרך כלל אף כישופים ומעשי קסמים.
אגדה - סיפורי עם או אגדות, הם סיפורי פולקלור נפוצים, אשר דרך הפצתם היא לרוב מפה לאוזן.
אגדה - סיפורי עם או אגדות, הם סיפורי פולקלור נפוצים, אשר דרך הפצתם היא לרוב מפה לאוזן.
ההבדל בין אגדה למעשייה הוא פשוט בתכלית!
אגדה מעוגנת בזמן ובמקום, ומעשייה היא יותר אוניברסאלית.
אגדה מעוגנת בזמן ובמקום, ומעשייה היא יותר אוניברסאלית.
כל התשובות הקודמות לא מדויקות.
זה שכתב שאגדה זה שם כללי לסיפורי עם, זה נכון רק בשפת היום יום שלנו. ההגדרה בחקר הפולקלור היא שונה.
מעשיה:
סיפור שאינו מעוגן בזמן או מקום (היה היה בארץ רחוקה), הדמויות שלו אוניברסליות (בדרך כלל עם שם שמייצג תכונה כלשהי, או ללא שם לדוגמה: המלכה הרעה, שלגיה, סינדרלה-לכלוכית, המלך וכדומה), יש בה מוטיב על טבעי, אך הקסם הוא לא מעוגן בתרבות ולא באמת מאמינים שהדברים קיימים. (פיות, הוביטים, ענקים, דרקונים) הקסם נחשב לטבעי לגמרי כחלק מהטבע. (אף אחד לא מתרגש פתאום לפגוש צפרדע מדברת למשל או אם זקן בצד הדרך אומר לך שבתמורה לעוגיה האחרונה שלך הוא ייתן לך חפץ קסום אז ברור מאיליו שהחפץ יעבוד כפי שנאמר). בדרך כלל מציג דמות שמגיעה ממעמד נמוך או נופלת אליו, ועולה למעמד גבוה.
אגדה:
חוקרי הפולקלור אארנה ותומפסון קיטלגו סיפורים אלו במקור תחת השם "סיפורי דת". והדמויות העל טבעיות יהיו בהתאם. (האל, מלאכים, צדיקים, שדים) כאן יש בדרך כלל עוגן לזמן או מקום מסוים (בירושלים בימי שלמה המלך חי לו..), העל-טבעי מעוגן בדת ובאמונות של החברה, ולכן אין בה" קסם", אלא "נסים". הנס הוא מדהים ולא מובן מאיליו, והאגדה תמיד תציג מסר שתואם את הערכים של החברה. (למשל כמה כדאי להכניס אורחים גם אתה עני ירוד)
מקווה שכיסיתי את הכול.
יום טוב
עדי
זה שכתב שאגדה זה שם כללי לסיפורי עם, זה נכון רק בשפת היום יום שלנו. ההגדרה בחקר הפולקלור היא שונה.
מעשיה:
סיפור שאינו מעוגן בזמן או מקום (היה היה בארץ רחוקה), הדמויות שלו אוניברסליות (בדרך כלל עם שם שמייצג תכונה כלשהי, או ללא שם לדוגמה: המלכה הרעה, שלגיה, סינדרלה-לכלוכית, המלך וכדומה), יש בה מוטיב על טבעי, אך הקסם הוא לא מעוגן בתרבות ולא באמת מאמינים שהדברים קיימים. (פיות, הוביטים, ענקים, דרקונים) הקסם נחשב לטבעי לגמרי כחלק מהטבע. (אף אחד לא מתרגש פתאום לפגוש צפרדע מדברת למשל או אם זקן בצד הדרך אומר לך שבתמורה לעוגיה האחרונה שלך הוא ייתן לך חפץ קסום אז ברור מאיליו שהחפץ יעבוד כפי שנאמר). בדרך כלל מציג דמות שמגיעה ממעמד נמוך או נופלת אליו, ועולה למעמד גבוה.
אגדה:
חוקרי הפולקלור אארנה ותומפסון קיטלגו סיפורים אלו במקור תחת השם "סיפורי דת". והדמויות העל טבעיות יהיו בהתאם. (האל, מלאכים, צדיקים, שדים) כאן יש בדרך כלל עוגן לזמן או מקום מסוים (בירושלים בימי שלמה המלך חי לו..), העל-טבעי מעוגן בדת ובאמונות של החברה, ולכן אין בה" קסם", אלא "נסים". הנס הוא מדהים ולא מובן מאיליו, והאגדה תמיד תציג מסר שתואם את הערכים של החברה. (למשל כמה כדאי להכניס אורחים גם אתה עני ירוד)
מקווה שכיסיתי את הכול.
יום טוב
עדי
באותו הנושא: