23 תשובות
שואל השאלה:
טיפה יצאתי גסה כי אני מעוצבנת , סליחה
אנונימית
יש לי אנטי לדת אבל אני לא כופה את זה אל אף אחד. זאת הדרך וההשקפה שלי.
יש כאלה ששונאים כי כופים עליהם את הדת והדת היא לא בדיוק שוויונית מבחינה מגדרית ומבחינתם היא פרימיטיבית ונותנת לאחרים לגיטימציה להתנהג בצורה לא מכבדת כלפי אנשים שלא מקיימים את הדת.
אנונימית
שואל השאלה:
כל עוד את.ה לא מחפש.ת להשמיץ אותה מתוך שנאת חינם אני יכולה להבין.
אנונימית
אני לא שונאת את הדת אני אתאיסטית פשוט בגלל שרוב הסיפורים בתורה לא נשמעים לי הגיוניים
צודקת...
אבל יש כאלו שחושבים שזה בסדר להתנשא על מאמינים רק כי "הם יותר נאורים מהם, והם גילו את "האמת" שאין אלוהים.
אבל גם מאמינים מסוימים כופים את האמונה הרבה יותר, ואפילו יורדים על מי שלא מאמין
שואל השאלה:
אלה שכופים את הדת והאמונה הם לדעתי בושה אמיתית , הם לא דוגמא , כי זה משהו שצריך לבוא מהבן אדם עצמו אם הוא רואה בזה עניין ואמת!
אבל הנה זה כמו שאמרתי , אם ישנם אנשים שחושבים שאלה שכופים את הדת הם פרימיטיביים ( מה שנכון ) , אז למה לרדת לרמה הזאת ולהשמיץ את הדת בגללם? הם לא מייצגים את הדת.
אנונימית
שואל השאלה:
בדיוק יש אנשים שדוגלים באתאיזם וטוענים שהם יותר נאורים וחכמים..
למה להתנשא? אני אתן דוגמא סטיפסית שקשורה להתנשאות.
אם מישהי תטען שהגוף שלה במידות הנכונות והיא תסביר כמה היא מהממת כי היא אוכלת בריא ותשאל אם להרזות עוד יש לה עם זה בעיה כלשהי , 99% מהאנשים שיגיבו לה שם זה : אויש מתנשאת , זה לא מעניין אותנו שאת יפה.
אבל אם מישהו ירשום בשאלה שקשורה לדת שלהיות אתאיסט זה להיות יותר חכם ונאור , הוא יקבל המון האדה או פלוסים בתשובה וכל מי שיחלוק על זה יאכל קש!!! ומינוסים!!!
אנונימית
שואל השאלה:
נמלה1נמלה

סבבה אין בעיה עם זה שהם לא מתחברים ולא מסכימים.
אבל למה להוריד מאמינים ברשתות חברתיות ?? מאמינים שבטוחים בעצמם ובאמונה שלהם , למה להתנשא עליהם??
אנונימית
תקשיבי אני יכולה לומר על עצמי שאני לא מאמינה אבל אני מכבדת את אלה שמאמינים אבל יש מאמינים (לא כולם) שלא מכבדים את אלה שלא מאמינים וקוראים להם כופרים וכפויי טובה (שוב לא כולם)...היום קרא לי מקרה שבו עניתי על שאלה פה בסטיפס ומישהו מאמין התחיל לומר שאתיאיסטים הם כופרים וכפויי טובה וזה לא כיף שמישהו מבטל גם את הדעה שלך...את צודקת בזה שאת אומרת שיש כאלה שהם לא מאמינים והם יורדים ומקטינים את אלה שכן מאמינים וזה לא בסדר...גם אלה שמאמינים וגם אלה שלא מאמינים צריכים לכבד את הדעות של שתי הצדדים...
שואל השאלה:
titanic swim team
ללא ספק את צודקת.
גם רשמתי כאן לפני כן בתשובות עצמן שאלה שכופים את הדת ו/או יורדים על השקפת עולם אתאיסטית ועל דעותכם , הם לא דוגמא.
אני פשוט רואה בסטיפס המון שנאה לדת ופחות שנאה לאתאיזם אז... זה באמת שם אותי במצב לא נעים.
אנשים כל כך מצפים שלא יכנסו להם לצלחת ( שני הצדדים ) אבל הם לא יותר טובים אחד מהשני.
נגיד עכשיו ישנה שאלה בחמות של סטיפס " איך לדעתכם היה נראה עולם ללא הדת היהודית?" משהו כזה , ובאמת ממש כואב לי שלאנשים שלא מאמינים אכפת מהמאמונה האישית שלנו.
כמובן שישנם גם מאמינים לא יותר טובים.
וכאילו אני מתה מפחד שיום אחד בגלל אותם אנשי האנטי דת הקיצוניים הארץ הקטנה שלנו תאבד כל טיפת יהדות ותהפוך לחו"ל שכל ילדה בת 13 תרצה לעשות שופינג בשבת.
אנונימית
יש כאלה שאולי יש להם טראומות מהדת שהם גדלו כל כך עמוק בתוך הדת שהבינו שזה שטויות ועכשיו הם לא רוצים את העבר הזה אז הם שונאים אותו.
יש הרבה טראומות שהדת הזאת יכולה להוביל אליהן.
אהבתי את השאלה לשך, אבל למה את נגד מי שמקיים ההלכה הכתובה בספר "חפץ חיים", הלכות לשון הרע, כלל ח, סעיף ה?

ברור שצריך להשפיל את מה שנוגד את כבוד ה' יתברך, כדי שאנשים לא יראו דרך הכפירה כדרך ליגיטימית, ואנשים יתרחקו מהדרך הזאת.
אנונימי
שואל השאלה:
- אני לא מקבל מחזור. מו...
בסדר לדעתם זה שטויות. אבל זה לא שטויות בישביל כולם. אנשים יכולים לעבור טראומות מכל דבר לא רק מהדת.
אני באמת מכבדת דעות המנוגדות שלכם לקיום הדת אבל מה כואב לכם שיש אנשים שמאמינים בלב שלם ופוגעים בהם? משמיצים את האמונה שלהם?
הדת לא אשמה בצרות שלכם בחיים אגב , זה רק האנשים אשמים , לא משנה במה הם מאמינים או לא. אנשים אחראים על מעשיהם הכוזבים.
אנונימית
שואלת השאלה, את צריכה לבחון את עצמך כדי להבין את הבעיה - כפייה! זהו, אין משהו אחר. אז כתבת שאלו שכופים הם נוראיים והם לא דוגמה. קודם כל הם כן דוגמה, כי הם גם אלו שמנהיגים אותכם, ולהם רובכם מצביעים. תוציאו את הכפייה הדתית מהשלטון, ותשמעו הרבה פחות ביקורת. אבל את בטוחה שאת חפה מכפייה?! נתקדם כמה תגובות בדיון, ופתאום את מביעה דאגה שחלילה ילדה בת 13 (מה הקשר לגיל?) תרצה לעשות שופינג בשבת. אז לא הבנתי, את כן רוצה לכפות עליה או לא? אז מי פה המזלזל בדיוק? מדוע את צריכה להתערב באמונות של אחרים? אם הדת הייתה מתקיימת בפני עצמה, לא הייתה בעיה גדולה. כשהיא מתיימרת לשלוט בכולם, אנחנו נמשיך להטיח בכם את האמת. אתם לא חייבים לקבל אותה, ואף אחד לא יכפה עליכם לוותר על האמונה, אבל בהחלט מצופה מכם לעצור את הכפייה.
שואל השאלה:
- רודף האמת
טוב. קודם כל - כפייה ישנה שני הצדדים , אל תגיד שלא. שלא נדבר על זה שאנחנו לא גוש אחד של אנשים ואנחנו לא שולטים על כל פה , חוץ מעל הפה שלנו. לא מצדיקה כפייה.
וגם , אני לא יודעת אחך זה אצל החרדים , אבל אף אחד לא מנהיג אותנו חוץ מבורא עולם. יכול להיות שחלק מהפרימיטיביים והכפייתיים כן מציגים את הציבור הדתי והחרדי בציבור , אבל לא את כולם , כי אנחנו לא גוש אחד.
הלוואי שיכלתי עכשיו להוציא את הכפייה הדתית מהשלטון , ונחסוך מילדים שמזלזלים בדת " לסבול אותה" , כי אמונה לא מקבלים בכוח , רק באהבה.
לגבי הטענה שלי על הילדה בת 13 שתלך ךשופינג בשבת , הולכת כך מכיוון שלרוב אלה הן ילדות קטנות ( בגילאים 13-12 ) מושפעות בדרך כלל , שנורא רוצות לחיות כמו שחיים בחו"ל בסרטים , יעלימו בעתיד כל שמץ של יהדות מהמדינה הזאת. כי הן העתיד. לרוב אותן בנות לא מודעות יותר מדיי לחיים. לא מדברת על האוכלוסיה שכן מבינה עניין בגיל הזה.
והנה אתה מכניס מילים לפה שלי יקירי.. " את רוצה לכפות עליה או לא?" אני לא כופה עליה כלום הרי היא חופשיה בכל יום חול לעשות מה שהיא רוצה וגם במוצ"ש. אבל עם הדור של היום אפילו לזה לא תהיו סבלניים.
אני לא רוצה להתערב באמונות של אחרים בכוונת תחילה , אני רק רציתי להבהיר כאן שישראל זה לא סתם חול או וואטאבר.

אני בעד שהדת תמיד תתקיים בפניי עצמה , ולא לגרום לאנשים להאמין בכוח. אבל אני לא שולטת בעולם הזה.
אתה מציג את עצמך בצד כזה משלך " אנחנו נמשיך להטיח בכם את האמת" , כאילו זה בא לאיים עליי? ילדה ששואלת שאלה כללית?
אין לי דרך להעלים את הכפייה לצערי , זה כמו שאני אבקש *ממך* לגרום לכל שונאי הדת להפסיק להשחיט תנכים או שתגרום לזה שיורידו שלטי חוצות גדולים של פרסומת של בנות בבגדי ים. אני מאמינה שאתה מבין את הנקודה.
אנונימית
שואל השאלה:
זה שיש רבנים ואנשים שמפרשים את התורה ככפייה ומוליכים אנשים שולל , הם לא דוגמא לדת ולאמונה. הם דוגמא לאנשים עם רוע ופרמיטיביות בתוך האוכלוסיה הדתית. מה כל הדתיים והחרדים והמאמינים החילוניים אשמים בזה?

אבל חוץ מזה אף אחד לא אומר לך איך לחיות היום , יש לי הרגשה שמחפשים בכוח את הכפייה הדתית כבר.
אנונימית
עזבי את הרבנים, המנהיגים, ולמעשה את כל השאר, רק אני ואת רלוונטיים לנקודה - את אומרת שאני מכניס לך מילים לפה ואת לא כופה כלום, הילדה יכולה לעשות שופינג בכל יום חול ובמוצ"ש. את בכלל מבינה מה כתבת? מי מכניס לך מילים לפה? שאלתי, וענית תשובה מדויקת של כפייה מבלי להזכיר את המילה, וואו. לא שאלתי מתי היא חופשיה לשופינג, שאלתי אם את רוצה לכפות עליה לא לעשות שופינג בשבת. קיבלנו תשובה, מוזמנת לשנות אותה אם תרצי.
שואל השאלה מסכימה איתך בכל מילה!
כל היום אני רואה פה בסטיפס אתאיסטים שחושבים שהם הכי טובים בעולם והאמת אצלם ומסכימים לעצמם חרדת על מאמינים על ימין ועל שמאל בלי לעצור לרגע ולחשוב! קוראים לנו טיפשים, בורים, ועוד..
רודף האמת, תראה מה אתה רשמת, תתרכז רגע גם בעצמך ולא רק בשואלת השאלה
"אנחנו נמשיך להטיח בכם את האמת"
מאיפה אתה כל כך בטוח שמה שאתה טוען זאת האמת? למה אתה צריך "להטיח" את זה בנו? למה אתה לא יכול פשוט לקבל את זה שאנחנו מאמינים בזה במקום לרצות כל הזמן להזכיר לנו "אתם טועים ואנחנו התאיסטים מחזיקים באמת"?? למה בכלל יש לך את הרצון להזכיר לנו כל הזמן "להטיח" לדברך שאנחנו טועים??
שואל השאלה:
^^תראה.. אני הרגשתי כאילו הכנסת לי מילים לפה. ואת האמת , אני לא יודעת עד כמה חמור זה שלדעתי בארץ אנשים יכולים לחכות למוצש בישביל לקנות מה שהם רוצים או לכל יום חול אם לא נוח להם. אבל לא , אני לא הייתי רוצה לכפות עליה את זה בכוח. יש לי גבול.
אגב , זו שזו דעתי לא אומר שאני ארצה לכפות את זה על מישהו חח , בסופו של דבר אני חושבת שלמדתי טוב מאוד בחיים האלה להשלים את דעות האחר , כי אני יודעת שגם לאחרים מגיע את הזכות לחיות ברוגע את חייהם כמו שאני הייתי רוצה. רק חבל שבישביל "השלום" הזה בין שני הצדדים , אפשר רק לראות בחלום. כי תמיד יהיו גורמים יותר גדולים מאיתנו שיעשו את ההפך. משני הצדדים.
אנונימית
שואל השאלה:
shayy
אני באמת שמחה שיש מישהו שמזדהה איתי.
באמת אני מרגישה לפעמים שפשוט רוצים להזכיר לי כל הזמן במה אנשים שמאמינים לא בסדר , מה אני לא אומרת בסדר ולתפוס אותי על כל משפט.
אם אני הייתי תופסת שונא דת על כל משפט שהיה אומר להגנתו , הייתי בטוח מוצאת העלבות וירידות. אף אחד לא מושלם. כולל אני כמובן.
אנונימית
אני בתור אתאיסטית לא שונאת את הדת, אני אפילו נהנית ללמוד שיעורי תנך ומתעניינת..פשוט לא מתחברת לדת ולעקרונות שלה.. אבל אני חושבת שזה לא קשור לעובדה שהם אתאיסטים, זה קשור לסוג הבן אדם.. זה כמו שיש אנשים שמחוברים לדת בקיצוניות ואם אני אגיד שאני לא אוכלת כשר הם יצאו עליי (קרה כבר יותר מידיי).. אז זה ממש לא קשור לאמונה, אלא לחינוך ולאופי של אותו אדם
שי הבת, את מעוותת את דברי, לא אמרתי שאטיח בך את האמת בגלל שנאה לדת ובטח לא אלייך, אלא בגלל שהיא נכפית עלינו. אין לי שום רצון או צורך, להטיח בך דברים סתם כך. בנוסף שאלת איך אני בטוח שהאמת אצלי, ועל זה אענה - אני לא מתעלם מעובדות. לא מדובר בדעה או פרשנות, אלא בידע שיש לנו, שמוכח מעל ספק. אני לא מאמין לסיפור מסוים למרות שאין לו שום תמיכה במציאות. אני לא תומך בכל מחיר בעמדה שאני מחזיק בה, ומחפש תירוצים למה היא נכונה. את יכולה לראות בזה התנשאות, אבל זו תהיה טעות. במקום זה תנסי להבין על מה אני מדבר. רוצה להאמין בסיפור ללא היגיון, ללא ראיות וללא קשר למציאות? בבקשה, זכותך ואף אחד לא יגביל אותך. אבל כל עוד תנסו להגביל אותנו עם אותו סיפור לא מבוסס, שנמצא כשגוי בכל תחום שבו הוא עוסק, אני אתנגד.