21 תשובות
את יכולה לשמור שבת ובזמן שהם רואים טלוויזיה לצאת מהבית או לשחק עם אחים שלך, תני לעצמך הסחות דעת פשוט וגם אם לא תצליחי את יכולה תמיד לשמור כשתגורי לבד
אם את רוצה לשמור תעמדי על זה
הם צריכים לכבד אותך
הם צריכים לכבד אותך
שואל השאלה:
אין לי אחים..
אין לי מה לעשות זה קשה, זה מרגיש בודד ובעיקר לא המטרה של שבת שלהיות ביחד כל המשפחה
אני בודדה בשבת ואפילו לפעמים כמעט וסובלת נו לא ממש סובלת אבל הבנתם.. האם זאת המטרה של שבת בכלל? זה שווה את זה?
אני רואה את עצמי בעתיד עם משפחה ששומרים בה שבת או שאנחנו אצל דודים וחברים דתיים לשמור שבת/חגים ואז באמת נהנים מהשבת/חג
אבל ככה בבית שלי בית חילוני אני ממש לא נהנת מזה
אין לי אחים..
אין לי מה לעשות זה קשה, זה מרגיש בודד ובעיקר לא המטרה של שבת שלהיות ביחד כל המשפחה
אני בודדה בשבת ואפילו לפעמים כמעט וסובלת נו לא ממש סובלת אבל הבנתם.. האם זאת המטרה של שבת בכלל? זה שווה את זה?
אני רואה את עצמי בעתיד עם משפחה ששומרים בה שבת או שאנחנו אצל דודים וחברים דתיים לשמור שבת/חגים ואז באמת נהנים מהשבת/חג
אבל ככה בבית שלי בית חילוני אני ממש לא נהנת מזה
אנונימית
שואל השאלה:
אמרתי לעצמי שאולי אני לא אראה סדרות למשל בשבת ולא אתקע כל הזמן בחדר ואנסה לצאת, אבל חלק מהשבת רואים טלוויזיה בסלון אז חשבתי כזה אולי זה עדיף לשבת עם ההורים שרואים טלוויזיה וזה פחות גרוע משאני אפעיל בעצמי ואבחר סדרה ואראה אותה..
אמרתי לעצמי שאולי אני לא אראה סדרות למשל בשבת ולא אתקע כל הזמן בחדר ואנסה לצאת, אבל חלק מהשבת רואים טלוויזיה בסלון אז חשבתי כזה אולי זה עדיף לשבת עם ההורים שרואים טלוויזיה וזה פחות גרוע משאני אפעיל בעצמי ואבחר סדרה ואראה אותה..
אנונימית
אולי כדי שזה יקרה לאט לאט, למען האמת אני לא מומחה בחזרה בתשובה, יש מלא רבנים שמתעסקים בזה תוכלי לפנות אליהם
שואל השאלה:
איזה יש למשל?
איזה יש למשל?
אנונימית
שואל השאלה:
כן אלב מה אני יכולה עוד לעשות? אין לי אחים
זה באמצ קשה
אפילו בקטע של אוכל וכאלה אין לנו פלטה אז אני גם ככה לא שומרת ממש ממש מלא
אבל אני רוצה להתמקד יותר בקטע של בפלאפון וטלוויזיה.
וגם זה שיש ברקע טלוויזיה דולקת או שאין ארוחה בצהריים של שבת או שחייה לחמם אוכל במיקרוגל זה כיאלו קצת הורס את אווירה של שבת.. זה לא נותן תחושה אמיתי וזה גם מקשה פסיכולוגית ועושה אווירה אחרת, אווירה לא של שבת
כן אלב מה אני יכולה עוד לעשות? אין לי אחים
זה באמצ קשה
אפילו בקטע של אוכל וכאלה אין לנו פלטה אז אני גם ככה לא שומרת ממש ממש מלא
אבל אני רוצה להתמקד יותר בקטע של בפלאפון וטלוויזיה.
וגם זה שיש ברקע טלוויזיה דולקת או שאין ארוחה בצהריים של שבת או שחייה לחמם אוכל במיקרוגל זה כיאלו קצת הורס את אווירה של שבת.. זה לא נותן תחושה אמיתי וזה גם מקשה פסיכולוגית ועושה אווירה אחרת, אווירה לא של שבת
אנונימית
יש לך חברות דתיות? תנסי להתארח אצלן בשבתות או לצאת מהבית לבני עקיבא או דברים של שבת.
אם אין לך את האווירה בבית תנסי לחפש אותה מחוצה לו!
אולי אחרי צהריים בשבת תלכי לשיעורי תורה? אני בטוח שיש לך בית כנסת איפה שהוא ושיש שם שיעורי תורה.
תנסה לשאול אנשים או לחפש באינטרנט על פעילויות שאת יכולה לעשות בשבת
אם אין לך את האווירה בבית תנסי לחפש אותה מחוצה לו!
אולי אחרי צהריים בשבת תלכי לשיעורי תורה? אני בטוח שיש לך בית כנסת איפה שהוא ושיש שם שיעורי תורה.
תנסה לשאול אנשים או לחפש באינטרנט על פעילויות שאת יכולה לעשות בשבת
שואל השאלה:
טוב אני באמת אנסה
אני אלמד לאיזה מבחן שיש לי (צריך רק לקרוא ממחברת)
אני אולי אסתכל באלבומים יש ים ודברים כאלה
יש איזה ספר שהתחלתי פעם בשבתות שניסית לשמור והצלחתי
אולי אניא חזור לקרוא תהילים
נראה איל יהיה
אני מתגעגעת לקצת שבתות האלה שניסית לשמור ודי הצלחתי (חוץ מהקטע של האוכל)
זה היה תחושה טובה, אולי אני אפילו אציע לעשות הבדלה
נראה איך יהיה אני מקווה שטוב :)
טוב אני באמת אנסה
אני אלמד לאיזה מבחן שיש לי (צריך רק לקרוא ממחברת)
אני אולי אסתכל באלבומים יש ים ודברים כאלה
יש איזה ספר שהתחלתי פעם בשבתות שניסית לשמור והצלחתי
אולי אניא חזור לקרוא תהילים
נראה איל יהיה
אני מתגעגעת לקצת שבתות האלה שניסית לשמור ודי הצלחתי (חוץ מהקטע של האוכל)
זה היה תחושה טובה, אולי אני אפילו אציע לעשות הבדלה
נראה איך יהיה אני מקווה שטוב :)
אנונימית
שואל השאלה:
בום סומי
לא אין לי חברות לי דתיות ואני גרב במושב לא בעיר אין פה שיעורי תורה
בום סומי
לא אין לי חברות לי דתיות ואני גרב במושב לא בעיר אין פה שיעורי תורה
אנונימית
בת כמה את?
אם את מספיק גדולה אולי תתחילי לחסוך כסף כדי לקנות לך דירה. שם תוכלי לעשות מה שאת רוצה
שואל השאלה:
17
17
אנונימית
אז את יכולה להתחיל לחסוך כסף.
אני יודע שככל הנראה המעבר בהתחלה יהיה קשה ולא תרצי לעזוב את המשפחה, אבל לדעתי מעבר למקום שבוא תוכלי לשמור שבת יעזור לך. שם לא יהיה לך את הניסיונות הקשים שיש לך פה ותוכלי לעבוד את ה' בשמחה ובאהבה. אני בטוח שתרגישי יותר טוב אחרי השבת הראשונה שלך שתוכלי לשמור אותה לגמרי בלי בעיות
אני יודע שככל הנראה המעבר בהתחלה יהיה קשה ולא תרצי לעזוב את המשפחה, אבל לדעתי מעבר למקום שבוא תוכלי לשמור שבת יעזור לך. שם לא יהיה לך את הניסיונות הקשים שיש לך פה ותוכלי לעבוד את ה' בשמחה ובאהבה. אני בטוח שתרגישי יותר טוב אחרי השבת הראשונה שלך שתוכלי לשמור אותה לגמרי בלי בעיות
שואל השאלה:
מה כסף לדירה? אני כולה 17
יש לי עוד שנה בבית ספר ואז צבא..
זה לא ריאלי
רק בצבא או אחרי אני אוכל לעבור לגור לבד
מה כסף לדירה? אני כולה 17
יש לי עוד שנה בבית ספר ואז צבא..
זה לא ריאלי
רק בצבא או אחרי אני אוכל לעבור לגור לבד
אנונימית
אני יודע שמה שהצעתי מקודם היה לא ראלי...
לדעתי באמת הפתרון הכי טוב הוא שתדברי עם ההורים שלך על זה ותנסו למצוא פשרות.
תגידי להם שזה חשוב וביחד תחשבו מה לעשות.
את יכולה נגיד לבקש שהם יהיו פחות בטלפון או שיראו טלוויזיה רק בחדר שלהם...
את יכולה אולי לקנות לך פלטה ולבקש מהם שרק תשימי לך אותה שם ותאכלי ממנה...
יש עוד הרבה דברים נוספים והפתרון הכי טוב הוא שבאמת תגיע למצב ששני הצדדים מכבדים זה את זה.
בנוגע למה שאמרת מקודם שאת גרה בישוב:
אין בכלל אנשים דתיים בישוב? אין לך בית כנסת? רק ללכת לבית כנסת בשבת יוכל להעניק לך אווירה טובה ולדבר עם אנשים דתיים על המצב שלך יעזור לך.
אם תרצי עוד הפניות ועזרה חפשי בגוגל את אתר הידברות. זה אתר גדול שעוסק בתורה ובחוזרים בתשובה ואני מאמין שהוא יעזור לך.
מאחל המון הצלחה בהמשך
בומי
לדעתי באמת הפתרון הכי טוב הוא שתדברי עם ההורים שלך על זה ותנסו למצוא פשרות.
תגידי להם שזה חשוב וביחד תחשבו מה לעשות.
את יכולה נגיד לבקש שהם יהיו פחות בטלפון או שיראו טלוויזיה רק בחדר שלהם...
את יכולה אולי לקנות לך פלטה ולבקש מהם שרק תשימי לך אותה שם ותאכלי ממנה...
יש עוד הרבה דברים נוספים והפתרון הכי טוב הוא שבאמת תגיע למצב ששני הצדדים מכבדים זה את זה.
בנוגע למה שאמרת מקודם שאת גרה בישוב:
אין בכלל אנשים דתיים בישוב? אין לך בית כנסת? רק ללכת לבית כנסת בשבת יוכל להעניק לך אווירה טובה ולדבר עם אנשים דתיים על המצב שלך יעזור לך.
אם תרצי עוד הפניות ועזרה חפשי בגוגל את אתר הידברות. זה אתר גדול שעוסק בתורה ובחוזרים בתשובה ואני מאמין שהוא יעזור לך.
מאחל המון הצלחה בהמשך
בומי
קצת איחרתי...לגבי מה שכתבת לי פה יש רבנים בהידברות ליצירת קשר או בערכים
דרך אגב איך היה? הצלחת?
דרך אגב איך היה? הצלחת?
שואל השאלה:
היי :) אז הצלחצי חלקית לשמור את השבת, בוא נגיד שלא ראיתי סדרות ולא הייתי בטלפון חוץ מבערב שבת אחרי הארוחת ערב, כי אנחנו עם חברים ופשוט ישבנו לראות טלוויזיה כי הם רצו אז התיישבתי איתם וכן הייתי קצת בטלפון מודה. אחרי שכל אחד הלך לבית שלו אז לא נגעתי יותר בטלפון וקראתי ספר עד שהלכתי לישון וגם כשקמתי אז לא הייתי בטלפון כל היום ולא ראיתי טלוויזיה.
להורים שלי אין טלוויזיה בחדר יש לנו רק בסלון, אז הם ראו טלוויזיה ובזמן הזה הייתי בחדר פשוט.
מהבחינה הזאתי הצלחתי חצי לשמור שבת מאז שבערב לא הייתי עם חברים שלי יותר, אבל גן חיממתי היום אוכל במיקרוגל כי לא היה לי אפשרות אחרת. האמת אני מרגישה ממש טוב שהצלחתי לשמור שוב (חצי כזה) שבת כמו בשבתות הראשונות שניסיתי ואני מקווה להמשיך ככה.
היי :) אז הצלחצי חלקית לשמור את השבת, בוא נגיד שלא ראיתי סדרות ולא הייתי בטלפון חוץ מבערב שבת אחרי הארוחת ערב, כי אנחנו עם חברים ופשוט ישבנו לראות טלוויזיה כי הם רצו אז התיישבתי איתם וכן הייתי קצת בטלפון מודה. אחרי שכל אחד הלך לבית שלו אז לא נגעתי יותר בטלפון וקראתי ספר עד שהלכתי לישון וגם כשקמתי אז לא הייתי בטלפון כל היום ולא ראיתי טלוויזיה.
להורים שלי אין טלוויזיה בחדר יש לנו רק בסלון, אז הם ראו טלוויזיה ובזמן הזה הייתי בחדר פשוט.
מהבחינה הזאתי הצלחתי חצי לשמור שבת מאז שבערב לא הייתי עם חברים שלי יותר, אבל גן חיממתי היום אוכל במיקרוגל כי לא היה לי אפשרות אחרת. האמת אני מרגישה ממש טוב שהצלחתי לשמור שוב (חצי כזה) שבת כמו בשבתות הראשונות שניסיתי ואני מקווה להמשיך ככה.
אנונימית
שואל השאלה:
בום בומי
אני לא ממש רוצה לבקש דבר כזה אבל אני יכולה, הם לא יודעים שאני מנסה לחזור שוב לשמור שבת ומוזר לי להגיד להם אולי אני יכולה גם בלי להגיד בנתיים וזה פשוט לא יהיו שבת במאה אחוז.
יש ממש קצת דתיים כיאלו שתי משפחות עם ילדים קטנים אבל ואני לא מכירה אותם, יש בית כנסת אבל די מעפן נגיד את זה ככה וזה מביך לי ללכת לשם אני מעדיפה שלא אין לי מה לדבר איתם כל כך.
בום בומי
אני לא ממש רוצה לבקש דבר כזה אבל אני יכולה, הם לא יודעים שאני מנסה לחזור שוב לשמור שבת ומוזר לי להגיד להם אולי אני יכולה גם בלי להגיד בנתיים וזה פשוט לא יהיו שבת במאה אחוז.
יש ממש קצת דתיים כיאלו שתי משפחות עם ילדים קטנים אבל ואני לא מכירה אותם, יש בית כנסת אבל די מעפן נגיד את זה ככה וזה מביך לי ללכת לשם אני מעדיפה שלא אין לי מה לדבר איתם כל כך.
אנונימית
שואל השאלה:
אני אנסה באמת להמשיך לשמור כמה שאפשר ואני אקווה שאני לא ארגיש בודדה ולבד, לא שלפני הייתי נפגשת מלא עם חברים בשבת אבל ה כן קורה לפעמים ואז זה יותר בעייתי
אני אנסה באמת להמשיך לשמור כמה שאפשר ואני אקווה שאני לא ארגיש בודדה ולבד, לא שלפני הייתי נפגשת מלא עם חברים בשבת אבל ה כן קורה לפעמים ואז זה יותר בעייתי
אנונימית
כל הכבוד