11 תשובות
הנצרות לא מאמינה בקיומו של משה
לא שלנו של התנך מהתורה
icecreambb, הנצרות מאמינה בתנ"ך, לכן גם מאמינה במשה.
הנצרות מאמינה בתנ"ך שונה משלנו
החפיפה היחידה בינינו אליהם היא ספר בראשית
הנצרות מאמינה בהרבה ממה שקרה בתנ"ך, רק אומרים שיש"ו ביטל את כל מה שאמרו לפניו, ואחריו גם היו השליחים ועודכמה מנהיגים שדאגו לבטל את המצוות והכל...
אדם פרטי ישו לא ביטל ואם ביטל ביטל לאומות העולם
my name is shilo
כן, קראתי את הבדיחה שהוא כתב בבשורה של מתי, אבל את כל הפרק:
(העתקתי מגוגל, מצטער אם יש באגים).

אל תַּחְשְׁבוּ שֶׁבָּאתִי לְבַטֵּל אֶת הַתּוֹרָה אוֹ אֶת הַנְּבִיאִים; לֹא בָּאתִי לְבַטֵּל כִּי אִם לְקַיֵּם. 18 אָמֵן. אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, עַד אֲשֶׁר יַעַבְרוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ אַף יוֹד אַחַת אוֹ תָּג אֶחָד לֹא יַעַבְרוּ מִן הַתּוֹרָה בְּטֶרֶם יִתְקַיֵּם הַכֹּל. 19 לָכֵן כָּל הַמֵּפֵר אַחַת מִן הַמִּצְווֹת הַקְּטַנּוֹת הָאֵלֶּה וּמְלַמֵּד כָּךְ אֶת הַבְּרִיּוֹת, קָטוֹן יִקָּרֵא בְּמַלְכוּת הַשָּׁמַיִם. אֲבָל כָּל הָעוֹשֶׂה וּמְלַמֵּד, הוּא גָּדוֹל יִקָּרֵא בְּמַלְכוּת הַשָּׁמַיִם. 20 אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, אִם לֹא תִּהְיֶה צִדְקַתְכֶם מְרֻבָּה מִצִּדְקַת הַסּוֹפְרִים וְהַפְּרוּשִׁים לֹא תִּכָּנְסוּ לְמַלְכוּת הַשָּׁמַיִם."

עד כאן נחמד.

21 "שְׁמַעְתֶּם כִּי נֶאֱמַר לָרִאשׁוֹנִים 'לֹא תִּרְצַח', וְ'כָל רוֹצֵחַ יְחֻיַּב לְדִין'. 22 וַאֲנִי אוֹמֵר לָכֶם: כָּל הַכּוֹעֵס עַל אָחִיו יְחֻיַּב לְדִין; הָאוֹמֵר לְאָחִיו 'רֵיק' יְחֻיַּב לְמִשְׁפַּט הַסַּנְהֶדְרִין; וְהָאוֹמֵר 'אֱוִיל' יְחֻיַּב לְאֵשׁ גֵּיהִנּוֹם. 23 לָכֵן אִם תָּבִיא אֶת קָרְבָּנְךָ אֶל הַמִּזְבֵּחַ וְשָׁם תִּזָּכֵר כִּי לְאָחִיךָ דָּבָר נֶגְדְּךָ, 24 עֲזֹב אֶת קָרְבָּנְךָ שָׁם לִפְנֵי הַמִּזְבֵּחַ וְלֵךְ תְּחִלָּה לְהִתְרַצּוֹת לְאָחִיךָ וְאַחַר כָּךְ בּוֹא וְהַקְרֵב אֶת קָרְבָּנְךָ. 25 מַהֵר לְהִתְפַּיֵּס עִם אִישׁ רִיבְךָ בְּעוֹדְךָ בַּדֶּרֶךְ אִתּוֹ, פֶּן יִמְסֹר אוֹתְךָ לַשּׁוֹפֵט וְהַשּׁוֹפֵט יִמְסֹר אוֹתְךָ לַשּׁוֹטֵר וְתֻשְׁלַךְ לְבֵית הַסֹּהַר. 26 אָמֵן אוֹמֵר אֲנִי לְךָ, לֹא תֵּצֵא מִשָּׁם עַד אֲשֶׁר תְּשַׁלֵּם אֶת הַפְּרוּטָה הָאַחֲרוֹנָה."

קצת אכזרי, אנחנו בני אדם ויש הרבה הלכות בנושא הזה, אבל הגיוני קצת...

27 "שְׁמַעְתֶּם כִּי נֶאֱמַר 'לֹא תִּנְאָף'. 28 וַאֲנִי אוֹמֵר לָכֶם שֶׁכָּל הַמַּבִּיט בְּאִשָּׁה מִתּוֹךְ תַּאֲוָה אֵלֶיהָ כְּבָר נָאַף אוֹתָהּ בְּלִבּוֹ. 29 אִם עֵינְךָ הַיְמָנִית תַּכְשִׁיל אוֹתְךָ, נַקֵּר אוֹתָהּ וְהַשְׁלֵךְ אוֹתָהּ מִמְּךָ, כִּי מוּטָב לְךָ שֶׁיֹּאבַד אֶחָד מֵאֵבָרֶיךָ מִשֶּׁיֻּשְׁלַךְ כָּל גּוּפְךָ לְגֵיהִנּוֹם. 30 וְאִם יָדְךָ הַיְמָנִית תַּכְשִׁיל אוֹתְךָ, קַצֵּץ אוֹתָהּ וְהַשְׁלֵךְ אוֹתָהּ מִמְּךָ, כִּי מוּטָב לְךָ שֶׁיֹּאבַד אֶחָד מֵאֵבָרֶיךָ מֵרֶדֶת כָּל גּוּפְךָ לְגֵיהִנּוֹם."

נלך לקראתם, אם זה משל. הוא מפחיד אותם עם גיהנום על כל דבר וככה לא מחנכים. גם ביהדות לא מוזכר הגיהנום כ"כ הרבה.

31 "נֶאֱמַר, 'אִישׁ כִּי יְשַׁלַּח אֶת אִשְׁתּוֹ יִתֵּן לָהּ סֵפֶר כְּרִיתוּת'. 32 וַאֲנִי אוֹמֵר לָכֶם: כָּל הַמְגָרֵשׁ אֶת אִשְׁתּוֹ חוּץ מֵאֲשֶׁר עַל־דְּבַר זְנוּת, עוֹשֶׂה אוֹתָהּ לְנוֹאֶפֶת; וְהַלּוֹקֵחַ אֶת הַגְּרוּשָׁה לְאִשָּׁה נוֹאֵף הוּא."

ממש מרושע. התורה מאשרת גט ואפילו זאת מצווה מתוך תרי"ג מצוות, אם צריך להיפרד אז נפרדים ולא כלואים אחד עם השנייה.
מה עם המגורשת, אסור לה להקים משפחה, לשמוח שוב אחרי שהיא ברחה נגיד מבעל מכה? או אפילו אם הם פשוט לא הסתדרו ביחד, היא חייבת לחזור אליו?
הוא סותר פסוק מפורש מהתורה.

33 "עוֹד שְׁמַעְתֶּם כִּי נֶאֱמַר לָרִאשׁוֹנִים 'לֹא תִּשָּׁבַע לַשֶּׁקֶר וְשַׁלֵּם לַאדֹנָי נְדָרֶיךָ'. 34 וַאֲנִי אוֹמֵר לָכֶם שֶׁלֹּא לְהִשָּׁבַע בִּכְלָל: לֹא בַּשָּׁמַיִם, כִּי כִּסֵּא אֱלֹהִים הֵם; 35 אַף לֹא בָּאָרֶץ, כִּי הֲדוֹם רַגְלָיו הִיא; וְלֹא בִּירוּשָׁלַיִם, שֶׁהֲרֵי קִרְיַת מֶלֶךְ רָב הִיא. 36 גַּם בְּרֹאשְׁךָ אַל תִּשָּׁבַע, כִּי אֵינְךָ יָכוֹל לַהֲפֹךְ שַׂעֲרָה אַחַת לִלְבָנָה אוֹ לִשְׁחוֹרָה. 37 אַךְ תְּהֵא מִלַּתְכֶם 'כֵּן', כֵּן; 'לֹא', לֹא. יוֹתֵר מִזֶּה מִן הָרָע הוּא."

הגיוני, זה גם בהלכה היהודית (בערך)

38 "שְׁמַעְתֶּם כִּי נֶאֱמַר 'עַיִן תַּחַת עַיִן, שֵׁן תַּחַת שֵׁן'. 39 וַאֲנִי אוֹמֵר לָכֶם שֶׁלֹּא לְהִתְקוֹמֵם עַל עוֹשֵׂה הָרַע. אַדְּרַבָּא, הַסּוֹטֵר לְךָ עַל הַלְּחִי הַיְמָנִית, הַפְנֵה אֵלָיו גַּם אֶת הָאַחֶרֶת. 40 מִי שֶׁרוֹצֶה לִתְבֹּעַ אוֹתְךָ לְדִין כְּדֵי לָקַחַת אֶת כֻּתָּנְתְּךָ, הַנַּח לוֹ גַּם אֶת מְעִילְךָ. 41 וּמִי שֶׁמְּאַלֵּץ אוֹתְךָ לָלֶכֶת אִתּוֹ מֶרְחָק שֶׁל מִיל אֶחָד, לֵךְ אִתּוֹ שְׁנַיִם. 42 תֵּן לַמְבַקֵּשׁ מִמְּךָ וְאַל תִּפְנֶה מִן הָרוֹצֶה לִלְווֹת מִמְּךָ."

ממש מצחיק, ואכזרי.
כל המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר על רחמנים. יש צדק ביהדות, בשביל זה יש דינים. הוא מחק את כל המוסריות של התורה והשאיר רק 'אהבה'.
הבא להורגך השכם להורגו! אנחנו לא אמורים לתת למישהו לתת לנו סטירה כי זה לא מוסרי ולא מפתח את העולם.
ושוב, סותר עשרות (ומאות) פסוקים מהתורה.

43 "שְׁמַעְתֶּם כִּי נֶאֱמַר 'אֱהַב אֶת רֵעֲךָ וּשְׂנָא אֶת אוֹיִבְךָ'. 44 וַאֲנִי אוֹמֵר לָכֶם, אֶהֱבוּ אֶת אוֹיְבֵיכֶם וְהִתְפַּלְּלוּ בְּעַד רוֹדְפֵיכֶם, 45 לְמַעַן תִּהְיוּ בָּנִים לַאֲבִיכֶם שֶׁבַּשָּׁמַיִם, כִּי הוּא מַזְרִיחַ שִׁמְשׁוֹ עַל רָעִים וְעַל טוֹבִים וּמַמְטִיר גֶּשֶׁם עַל צַדִּיקִים וְעַל רְשָׁעִים. 46 הֵן אִם תֹּאהֲבוּ אֶת אוֹהֲבֵיכֶם מַה שְֹכַרְכֶם? הֲלֹא גַּם הַמּוֹכְסִים עוֹשִׂים זֹאת. 47 וְאִם תִּשְׁאֲלוּ בִּשְׁלוֹם אֲחֵיכֶם בִּלְבַד, מַהוּ הַמְיֻחָד שֶׁאַתֶּם עוֹשִׂים? הֲלֹא גַּם הַגּוֹיִים עוֹשִׂים זֹאת. 48 לָכֵן הֱיוּ שְׁלֵמִים, כְּמוֹ שֶׁאֲבִיכֶם שֶׁבַּשָּׁמַיִם שָׁלֵם הוּא."

עוד יותר אכזרי.
זה בנוי על מוסר מעוות וקיצוני שגורם לאדם מצד אחד "אהבה, אהבה" ולחבק את האויבים, ומצד שני, גיהנום מוחלט.
ככה אפשר להגיע למוסר של נאצים ולפרסם שיהודים מתעללים בחיות ולהראות סרטונים של פרות משפריצות דם בזמן השחיטה, ואז לשחוט יהודים.
ככה מגיעים למוסריות שאומרת לאהוב את שונאך אבל להרוג את מי שכופר ביש"ו או מנסה להתנגד לו, אינקוויזיציות וכדו'.
ככה מגיעים לפירושים מעוותים ומוסריות שרק תהרוס את העולם.

כל אלו סותרים את התורה במאה אחוז, וזה לפני שימוש בגמרא וכדו', ובלי להזכיר שנוצרי יהודי לא בדיוק מקיים מצוות מהתורה או מדרבנן (חוץ מאהבה).
הוא הקפיד על קלה כבחומרה הוא בעצמו אמר להקשיב לחכמי הדור כי הם יושבים על כיסא משה והוא בעצמו שמע להם עובדה שכתוב ויקח את הלחם ויברך הוא בעצמו היה קשוב ומה שהתירו לאכול חזיר וכו' זה התר לשאר אומות העולם שלהם מותר מלכתחילה הוא לא חידש כלום זה שבע מצוות בני נח
הם פירשו הכל גרוע בדיוק כמו אצלנו שמצד אחד אומרים לך על עבירה שתהיה על זה הרבה בגיהנום ומצד שני אומרים בתפילה אל רחום וחנון,אזה אבא זורק את בנו לאש? אז כנראה הם באו להפחיד שלא נגיע לידי עבירה,כך גם יש'ו
my name is shilo
לא אכפת לי מה הוא עשה. אם רב קיים תרי"ג מצוות והיה הכי צדיק בעולם, אבל כפר אפילו בפסוק אחד - הוא כופר.
לא ענית על כל מה שכתבתי תגובה קודמת.
אז כתוב שהוא ברך על הלחם ואז...? זה מצווה אחת שקיימת בהרבה דתות.

"התר לשאר אומות העולם" אם אף אחד לא אסר, אז אין מה להתיר והוא לא אמר כלום. משמע שזה לא לאומות בלבד.
גם מה שהוא כתב וצוטטתי נועד בבירור למי שמקיים את תורת משה, ולא לגויים.
לאומות העולם יש 7 מצוות, ואחת מהן זו המצווה לעשות משפט צדק. יש"ו ממש לא כיוון לצדק (כמו שנתתי קצת דוגמאות כבר למעלה).

הם פירשו? הפירוש הזה שלהם מאושר על ידי רוב הכמרים ובעצם מובילי הדת הנוצרית שמלמדים את זה.

אצלנו יש אמונה ברחוב שמבוססת על קצת שמועות, קצת שקרים, קצת מקורות והרבה מאוד חורים. אחת המטרות שלי באתר לדוגמה, זה לומר לאנשים שלא יסתפקו במה שהם מכירים, שילכו ללמוד, לקרוא ולשאול רבנים על כל זה. גיהנום זה לא אש שדים זה לא יצור עם קרניים, ומלאכים זה לא איש לבן עם כנפיים גדולות...
אבל זה לא קשור לנושא שלנו.