8 תשובות
לוקחים מאזרחים את הרכוש בכוח בשביל זה ומחריכים אותם לעבוד
אנונימי
מוחק את האדם הפרטי.
זה כלל דרסני והאדם הפרטי לא מרגיש בו שום חשיבות בנוסף לכך שיש כאלה שיעבדו יותר וכאלה שפחות אך שניהם יקבלו אותו דבר.
זה כלל דרסני והאדם הפרטי לא מרגיש בו שום חשיבות בנוסף לכך שיש כאלה שיעבדו יותר וכאלה שפחות אך שניהם יקבלו אותו דבר.
שואל השאלה:
אתם יכולים לפרט יותר?
אתם יכולים לפרט יותר?
אנונימית
שואל השאלה:
פשוט למה זה כל כך גרוע?
כאילו אני מבינה שזה דורס את האינדיבידואל אבל גם היום בקפיטליזם האינדיבידואל נדרס כי אין לנו באמת בחירה חופשית ואין שוויון בין האנשים.
אמרת שיש בעיות מוסריות נוספות- מה הן?
פשוט למה זה כל כך גרוע?
כאילו אני מבינה שזה דורס את האינדיבידואל אבל גם היום בקפיטליזם האינדיבידואל נדרס כי אין לנו באמת בחירה חופשית ואין שוויון בין האנשים.
אמרת שיש בעיות מוסריות נוספות- מה הן?
אנונימית
שואל השאלה:
אני חושבת שזה באמת לא הוגן שיש עבודות שמשתכרים עליהן יותר ויש עבודות עם מאמץ גדול יותר ומשתכרים בהן פחות. הכל תלוי, לדעתי, במידת ההשקעה של הבנאדם (השקעה זה השכלה, שעות עבודה...)
למה לא לכל האנשים מגיעה אותה איכות חיים? יש בני אדם שווים פחות, שווים יותר?
ולמה משטר קומוניסטי חייב להגביל את חופש הביטוי וכולי? מדוע לא יכולה להתקיים בו הפרדת רשויות?
אני חושבת שזה באמת לא הוגן שיש עבודות שמשתכרים עליהן יותר ויש עבודות עם מאמץ גדול יותר ומשתכרים בהן פחות. הכל תלוי, לדעתי, במידת ההשקעה של הבנאדם (השקעה זה השכלה, שעות עבודה...)
למה לא לכל האנשים מגיעה אותה איכות חיים? יש בני אדם שווים פחות, שווים יותר?
ולמה משטר קומוניסטי חייב להגביל את חופש הביטוי וכולי? מדוע לא יכולה להתקיים בו הפרדת רשויות?
אנונימית
הרעיון כעיקרון טוב
אבל כיוון שכל אחד מקבל משכורת לא משנה מה, אז אנשים פשוט מתעצלים כי לא יפטרו אותם והכלכלה קורסת כי אין כלום.
וגם אנשים בעמדות המפתח לוקחים את כל הכסף בעוד שכל שאר האוכלוסיה ענייה
אבל כיוון שכל אחד מקבל משכורת לא משנה מה, אז אנשים פשוט מתעצלים כי לא יפטרו אותם והכלכלה קורסת כי אין כלום.
וגם אנשים בעמדות המפתח לוקחים את כל הכסף בעוד שכל שאר האוכלוסיה ענייה
זה פוגע בשוק החופשי ובליברליות
זה יהיה בעייתי, למה שאני יעבוד בלפתח טילים ואקבל אלף שקל בחודש (לדוגמא) ובייביסיטר יקבל את אותה כמות הכסף שאני מקבל? למה שזה יעזור לי?
עדיף לי כבר לעבוד בבייביסיטר, יותר קל, יותר זמן עם המשפחה, ואותה כמות כסף.
אז בעיקרון העניין הוא שהרבה אנשים שעובדים הרבה מאוד שעות ועובדים קשה מאוד ירגישו שזה חסר טעם לעבוד קשה כלכך אם הם יוכלו לעשות עבודה קלה יותר ולקבל פרס שווה ערך.
עדיף לי כבר לעבוד בבייביסיטר, יותר קל, יותר זמן עם המשפחה, ואותה כמות כסף.
אז בעיקרון העניין הוא שהרבה אנשים שעובדים הרבה מאוד שעות ועובדים קשה מאוד ירגישו שזה חסר טעם לעבוד קשה כלכך אם הם יוכלו לעשות עבודה קלה יותר ולקבל פרס שווה ערך.