8 תשובות
החיים האישיים שלך לא מספרים על קיום האל. את מרגישה שחובתך לצום? תצומי, את מרגישה שלא? אל תצומי.
אז אל תצומי
וואו אני מבינה את הכאב שלך ממש,
אבל תקשיבי.. כל דבר שקורה לך אי פעם (אפילו הכי גרוע) כנראה שהוא בסופו של דבר הכי טוב בשבילך!! (וכן, קשה להאמין ולחשוב על זה)
אני חושבת שאת צריכה לצום בכיפור בשבילך! לא בשבילו..
בשביל שתהיה לך שנהה טובה ומבורכת הרבה יותר מהשנים האחרונות,
תצטערי על דברים, תבקשי, תתחנני..
ה' לא פה בשביל לעשות לך רע, אולי בשביל ללמד אותך או לגרום לך להתחרט על משהו שעשית.
תחשבי על זה❤
את לא אמורה לעשות טובות לה', אם ה' בכוונה נתן לך חיים כאלה זה כי הוא רוצה שתדעי לצמוח בעצמך, אם את מרגישה שאת לא "חייבת" לצום בשבילו, אל תצומי.
אני בטוח שהחמצת בסיפור שלך עוד כמה דברים רעים שקרו לך. מה הקשר בין זה ללצום? האם את חושבת שבכך שלא תצומי תענישי את הקב"ה או שאת בעצם מענישה את עצמך? יהודים בכל הדורות סבלו צרות צרורות פי מיליון משלך, לא התבכיינו ומסרו את הנפש כדי לצום. במקום לשאול למה ה' עושה לי כך, תשאלי את עצמך איזה שיעור הוא מנסה ללמד אותי.
במקום להתרחק ממנו - דבר שרק יגרום לך ליותר כאב - תתקרבי יותר. אל דאגה, החיבוק יגיע כאשר תקבלי את הייסורים באהבה, גם אם זה ייקח זמן.
שואל השאלה:
זה לא כדי להעניש אותו, זה כדי לא להוקיר תודה.
אנונימית
הצום זה לא בשביל להוקיר תודה.
ועדיין - ממליץ לך להתעלות על עצמך ולהבין שלקב"ה יש את החשבונות שלו, שאולי קשורים גם לגלגולים קודמים של הנשמה שלך. חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה. הסיוט שלך בסוף ייגמר. ככל שתתקרבי יותר לה' כך זה יקרה מהר יותר.