5 תשובות
כי למערכת החינוך לא אכפת מהתלמידים.
לא באמת איכפת להם.. הם מעבירים חומר כדי להגיד "לימדנו" אבל בתכלס זה בזבוז זמן
למערכת ולמשרד לא באמת אכפת מהתלמידים. המטרה שלהם זה להספיק את החומר כדי שכולנו מקבל ציונים טובים בבגרויות ואז הם יוכלו להתגאות שלבית ספר שלהם יש ציוני בגרות טובים.
דווקא אם לא היו שיעורי בית הייתי צריך להתכונן למבחנים וככה אני כמעט לא מתכונן כי אני עושה שיעורים.

במתמטיקה למשל, אם לא יהיו שיעורי בית ולא תתרגל אז לא תצליח
שמע, יש כאלה שזה לא עובד להם ויש כאלה שדווקא כן.. כלומר במקצועות שהם יותר מיומנות כמו שפות ומתמטיקה ומוזיקה או מקצועות שדורשים חישובים חשוב מאוד לתרגל ולא רק ללמוד אחרת זה לא אפקטיבי.. אבל תראה- בית ספר מנסה להתאים את עצמו לכלל, בוודאות יש דברים שלא מתאימים לכולם. החוכמה היא להיות בוגר ומודע לעצמך ולהבין מה מתוך זה באמת אתה כתלמיד ספציפי צריך כדי להתקדם בחיים ומה לא ולפי זה לחלק את האנרגיה שלך.
אבל להגיד שהכל לא עוזר כי בחלק מהמקרים זה מרגיש מיותר נניח זו גישה ילדותית שלא תקדם אותך הרבה.. יש רציונאל מאחורי זה.