19 תשובות
יפנית
רוסית כפרע
יהיה לך עוד כלי להזרים רוסיות יפות
אנונימי
רוסית לדעתי. בגדול זה שווה לדעת את השפה הזאת בישראל, יש ברוסית כל כך הרבה תוכן, סרטים, סדרות, סיפורים שאין בעברית פשוט.
תוכל לטוס לרוסיה ולהכיר שם אנשים, לדבר איתם. אם תדע רוסית תוכל להבין אפילו קצת את השפות "מהמשפחה" שלה, כמו בלורוסית, אוקראינית.
יפנית היא שפה מאוד יפה אך לדעתי בין השניים כדאי לבחור ברוסית
מה שאתה יותר אוהב
אתה יכול גם את שניהם תתחיל ביפנית נגיד
יפנית
יפנית
יפנית אבל בטח קשהה
יפני אני למדתי קצת מאנימה אבל בעיקר כי יש לי ידידה יפנית שלמה וזה שונה במציאות אגב. הדיבור של האנימה ביפנית והשפה היפנית שונות רק שתדעו זה לא אותו דבר
יפנית.
בתור מישהו שיודע רוסית ולומד יפנית עדיף מבחינת רמת קושי יפנית
רוסית זאת שפה מאוד קשה
גם עם אני לא טועה צריך מבטא נכון כדי לבטא את חלק מהמילים שם
^^בתור מישהי שיודעת רוסית חייבת לציין שלי אישית ללמוד יפנית הרבה יותר קשה, זאת שפה מאוד מסובכת במיוחד בצורות הכתיבה שלה
מספיק ביפנית לדעת רק היראגאנה וקאטאקנה לא צריך ללמוד קאנג'י לדעתי לפחות^
^אממ, ביפנית יש הרבה סוגי דיבור שונים לפי מה שאני מבינה. לא למדתי את הסוגים האלה שאתה מדבר איתם ואני לא מבינה בזה כל כך טוב אבל יש לי חברה שיודעת יפנית והיא אמרה לי שיש כל מיני סוגים של דיבור אפילו למילה אחת, לפעמים בסיוטאציה אחת המילה הזאת אומרת משהו אחד ובסיטואציה שנייה המשמעות שלה כבר לא אותו דבר.
רוסית באמת לא שפה כזאת קשה, אין בה בכלל סוגי דיבור שונים, יש כמה טריקים שצקיך לדעת כדי לדבר טוב אבל זה לא כל כך הרבה חוקים כמו יפנית.
ברוסית יש המון חוקים את פשוט לא שמה לב אליהם כי את יודעת את השפה אבל יש שם הרבה יותר חוקים מביפנית
וביפנית יש 4 חלקי דיבור ומספיק ללמוד רק 2 מהם, את המנומס והמאוד מנומס, כי אין לך חברים יפניים ואת לא מתכוונת לריב מכות עם מישהו יפני
אהבתי את הדוגמה שהבאת בשורות האחרונות. כן יש מצב שאיני שמה לב לזה מכיוון שאני כבר מכירה את השפה טוב וכבר מזמן לא לומדת אותה לפי ספרי לימוד. יכול להיות שאתה צודק.
שואל השאלה:
לא שאני לא רוצה לדעת לדבר את שתי השפות פשוט יותר מעניין אותי להבין את השפות בכתב ושמע ופחות לדבר אותן ולכתוב אותן
למה לבחור שאת יכולה גם וגם?