תשובה אחת
יש 4 אבחנות מרכזיות של הפרעות אכילה:
אנורקסיה נרבוזה-מאופיינת בסירוב לשמור על משקל גוף תקין, פחד אינטנסיבי מפני עלייה במשקל (גם כאשר נמצאים בתת משקל), הפרעה בתפישת הגוף או הכחשה של המשקל הנמוך הקיים, ואצל נשים לאחר קבלת מחזור ראשון - הפסקת מחזור של שלושה חודשים לפחות (אל וסת).
בולמיה נרבוזה-אפיזודות חוזרות של התקפות אכילה (אכילה בזמן קצר יחסית של כמויות שאדם היה אוכל במשך זמן ארוך יותר, לצד תחושות אובדן שליטה). התנהגויות חוזרות של פיצוי לא תואם כדי להפחית עלייה במשקל כתוצאה מהתקפות האכילה (הקאות יזומות, ספורט אינטנסיבי, נטילת משלשלים וכדומה).
התקפי האכילה והפיצוי עליהם מתבצעים לפחות פעמיים בשבוע למשך שלושה חודשים. ההערכה העצמית מושפעת באופן ניכר מהמשקל וצורת הגוף. תופעות אלו אינן מופיעות במקביל לאנורקסיה.
הפרעת אכילה התקפית (bed)-אפיזודות חוזרות של התקפות אכילה (אכילה בזמן קצר יחסית של כמויות שאדם היה אוכל במשך זמן ארוך יותר, לצד תחושות אובדן שליטה).
התקפות האכילה הללו מאופיינות בין היתר באכילה מהירה מאוד, עד לתחושת מלאות לא נוחה, ללא תחושת רעב נלווית לצד תחושות של אשמה וגועל. קיימת מצוקה סביב התקפות האכילה. התקפות האכילה הללו מתקיימות לפחות פעמיים בשבוע למשך שישה חודשים. לצד התקפות האכילה, אין התנהגויות מפצות לא תואמות (כמו בבולימיה).
הפרעת אכילה לא ספציפית (ed nos)-הימצאות של מאפייני הפרעת אכילה, ללא עמידה מלאה בקריטריונים של אחת האבחנות. למשל: מופיעים כל הקריטריונים של אנורקסיה, אך המשקל נמצא בטווח התקין. התנהגות המאופיינת בלעיסה של מזון ויריקה שלו, ללא בליעתו. כל הקריטריונים של אנורקסיה מתקיימים, אך יש עדיין מחזור תקין.
*
אם יש לך תסמינים בבקשה תספרי למישהו קרוב ותלכי לטיפול...ההשלכות של ההפרעות אכילה הן הורסות כל כך, זה מקום אפל וחשוך שסיכויים קלושים לצאת ממנו. אני חווה הפרעות אכילה והלוואי שיכלתי להחזיר את הגלגל אחורה. אני די מנסה לאכול טוב ולהחלים אך זה עדיין שם תמיד.
בבקשה ממך אל תתני לזה להמשיך אלא תעצרי את זה בהקדם. לטובתך.
בהצלחה אהובה!
אנורקסיה נרבוזה-מאופיינת בסירוב לשמור על משקל גוף תקין, פחד אינטנסיבי מפני עלייה במשקל (גם כאשר נמצאים בתת משקל), הפרעה בתפישת הגוף או הכחשה של המשקל הנמוך הקיים, ואצל נשים לאחר קבלת מחזור ראשון - הפסקת מחזור של שלושה חודשים לפחות (אל וסת).
בולמיה נרבוזה-אפיזודות חוזרות של התקפות אכילה (אכילה בזמן קצר יחסית של כמויות שאדם היה אוכל במשך זמן ארוך יותר, לצד תחושות אובדן שליטה). התנהגויות חוזרות של פיצוי לא תואם כדי להפחית עלייה במשקל כתוצאה מהתקפות האכילה (הקאות יזומות, ספורט אינטנסיבי, נטילת משלשלים וכדומה).
התקפי האכילה והפיצוי עליהם מתבצעים לפחות פעמיים בשבוע למשך שלושה חודשים. ההערכה העצמית מושפעת באופן ניכר מהמשקל וצורת הגוף. תופעות אלו אינן מופיעות במקביל לאנורקסיה.
הפרעת אכילה התקפית (bed)-אפיזודות חוזרות של התקפות אכילה (אכילה בזמן קצר יחסית של כמויות שאדם היה אוכל במשך זמן ארוך יותר, לצד תחושות אובדן שליטה).
התקפות האכילה הללו מאופיינות בין היתר באכילה מהירה מאוד, עד לתחושת מלאות לא נוחה, ללא תחושת רעב נלווית לצד תחושות של אשמה וגועל. קיימת מצוקה סביב התקפות האכילה. התקפות האכילה הללו מתקיימות לפחות פעמיים בשבוע למשך שישה חודשים. לצד התקפות האכילה, אין התנהגויות מפצות לא תואמות (כמו בבולימיה).
הפרעת אכילה לא ספציפית (ed nos)-הימצאות של מאפייני הפרעת אכילה, ללא עמידה מלאה בקריטריונים של אחת האבחנות. למשל: מופיעים כל הקריטריונים של אנורקסיה, אך המשקל נמצא בטווח התקין. התנהגות המאופיינת בלעיסה של מזון ויריקה שלו, ללא בליעתו. כל הקריטריונים של אנורקסיה מתקיימים, אך יש עדיין מחזור תקין.
*
אם יש לך תסמינים בבקשה תספרי למישהו קרוב ותלכי לטיפול...ההשלכות של ההפרעות אכילה הן הורסות כל כך, זה מקום אפל וחשוך שסיכויים קלושים לצאת ממנו. אני חווה הפרעות אכילה והלוואי שיכלתי להחזיר את הגלגל אחורה. אני די מנסה לאכול טוב ולהחלים אך זה עדיין שם תמיד.
בבקשה ממך אל תתני לזה להמשיך אלא תעצרי את זה בהקדם. לטובתך.
בהצלחה אהובה!
קישורים מצורפים: