21 תשובות
שניהם. אני אישית הייתי מעדיף להתגלגל שוב ולקוות שאתקן -_-
אנונימי
נכון, המטרה אותה מטרה אבל הצורה שונה. מדובר בשני עונשים שונים. אם לדייק, גלגול נשמות זה נועד בשביל לתקן, הגיהינום הוא בדיוק כמו מכונת כביסה.
למעשה אתה צודק
שניהם עונשים קשים שמטרתם לתקן עבירות של האדם
אולי הזמן שונה (בגהינום זה גג שנים עשר חודשים)
שואל השאלה:
אפשר גם לקבל גיהנום ואז להתגלגל? או שזה לא אפשרי
כי שנגמר זמנך בעולם, זה או גיהנום או גן עדן או כף הקלע, אז איפה גלגול יכול להיות קשור פה?
אנונימית
שואל השאלה:
בגיהנום זה שנה וגלגול זה ממש חיים כמו עכשיו?
אנונימית
כן אפשרי. אם הנשמה חוזרת בגלגול, היא כנראה תקבל כאן את הייסורים שהייתה אמורה לקבל בגיהינום. יש אפשרות גם שהיא תלך לגיהנום ואז תחזור לכאן בגלגול, במקרה כזה הנשמה אולי תוכל לחזור לתקן, היא תהיה ברמה יותר גבוהה ואז תזכה גם ללמוד תורה וכו' ולא תקבל ייסורים

גיהינום ליהודים זה עד 12 חודשים פרטים למקרים ספציפים, גלגול כל החיים של הנשמה
לחזור לחיים בשביל לתקן משהו במקום להיענש וללכת לגיהנום
אבל אני לא מאמינה בגלול נשמות
שואל השאלה:
ועוד שאלה אם אנחנו פה על מנת לתקן אז כנראה עשינו דברים רעים בעבר? אם לא אז ואנחנו נשמה חדשה אז למה אנחנו פה אם לא עשינו כלום והעולם הזה בעצם נועד לתיקון?

ועוד שאלה. הנשמה תמיד מתגלגלת? איך זה אפשרי כאילו שרק מתגלגלים אי אפשר פשוט אחרי שמתקנים הכל להיות בגן עדן לנצח?

ועוד שאלה, בביאת המשיח אמרו שיחברו בין העולם הזה לבין גן עדן, אז הצדיקים יקומו בתחיית המתים ואז מה שיהיה כאן כולם בשר ודם? כי הם הרי קמים בתחיית המתים ואז כאילו מה קורה
אנונימית
תראי
מאז תקופת האריזל. אין נשמות חדשות. כל בנאדם שחי עכשיו הוא מגולגל. נכון שרוב הנשמות הולכות לגן עדן וגהנום אבל השאר שנולדים. או שהיו רשעים או שפשוט לא תיקנו את תיקונם..
ובביאת משיח כן.. משה רבינו וכל שבטי ישראל יקומו לתחייה
שואל השאלה:
מה זה תקופת האריזל? סליחה על הבורות
וכל מי שחי עכשיו היה מגולגל?

ואז מה יהיה ? כאילו הם קמים ואז כולם בשר ודם, איך זה אפשרי אם אפשר לחיות 120 שנה וזה הולך להיות לנצח
אנונימית
1. לפי הקבלה כל הנשמות הנוכחיות הן נשמות מגולגלות, כלומר לא חדשות. אבל השאלה שלך עדיין תקפה כי בואי נניח לפני 4,000 שנים, בהנחה שהיו נשמות חדשות בעולם, למה הן באו?

שתי סיבות.
א. אלוהים הוא כל יכול, בלתי מוגבל, מושלם. היה חסר לו דבר אחד: עם מי להטיב. לכן הוא ברא אותנו. אבל הוא רוצה לקרב אותנו אליו ולתכונות האלוקיות המשולמות שלו, שהן כנראה לא כפויות טובה. הוא לא רצה "לתכנת" אותנו. הוא לא רוצה שנהיה רובוטים. לכן הוא נתן לנו בחירה חופשית וברא את העולם הזה.

ב. תיקון חטא אדם וחווה, הנזק של אדם וחווה הוא נזק אדיר, ואנחנו צריכים בין היתר לתקן את זה העולם, שאדם וחווה הרסו.

2. הנשמה לא תמיד מתגלגלת. כל נשמה שמגיעה למשפט למעלה, צריכה לתת דין וחשבון. אולי היא תשלח לגיהנום. אולי לכף הקלע. אולי עונש אחר. אולי גן עדן. אולי גלגול. אולי שילוב של גיהינום ואז גלגול. כל אחת מהנשמות, בהתאם למעשיה. אבל כרגע, בעולם הזה, אין נשמות חדשות, אולי בודדות מאוד.

3. לגבי המשיח אי אפשר לדעת יש מלא גרסאות. בגדול כנראה נחיה כאן, העולם הבא יתבטל והפך להיות כאן, הרוע יתבטל. תראי את הסרטון המצורף.
תקופת האריזל זו התקופה של הרב הארי הקדוש. הוא אמר שאין יותר נשמות חדשות.
אגב לפי התורה אפשר לחיות עד כמה שיותר. ממש לא רק עד 120
שואל השאלה:
כאילו זה יקרה ברגע? אף אחד לא יתערך לביאת המשיח? כל מי שיחיה יזכה לגאולה?
חוץ מ12 השבטים מי עוד יקום?
אנונימית
שואל השאלה:
דרך אגב ממש ממש מרגישים עכשיו את הגאולה קרבה נכון? כי העולם נחרב מלחמות קורונה וכו

ומה עם גוג ומגוג? יכולה להיות מלחמה כזאת לפני ביאת המשיח?
אנונימית
כל מי שלא היה רשע. יקום
ולא כל מי שיחיה יזכה לגאולה. את יודעת.. מה זה "גאולה" לפני הגאולה צריכה לבוא מלחמת גוג ומגוג לפני. לפי מה שאומרים היא תהרוג יותר מחצי האנשים שבעולם
חייבת להיות. אבל נחלקו פוסקים אם היא תהיה מלחמה רוחנית או פיזית.. הרוב אמרו פיזית וחוץ מזה שהיא מין הסתם תהיה פיזית לפי מה שכתוב בנביאים..
אנונימי
שואל השאלה:
ובטוח יהרגו אנשים טובים בין הרעים, אז בגאולה הם חוזרים?
אתם חושבים שזה ממש עוד כמה שנים הולך להיות גוג ומגוג? יכול להיות אנחנו לא נהיה פה אבל ילדינו כן יחוו את זה?

ורק מי שקיים מצוות והלך בדרכו של בורא עולם יזכה לגאולה? מה יקרה לרעים? גיהנום?
ואז אם הם מתקנים את מה שקרה בגיהנום לאן הם הולכים? לעולם הזה?
אנונימית
זה לא יקרה ברגע
לא כולם יזכו לקום
אכן זה מורגש

גוג ומגוג יכול להיות אבל לא בטוח
מי שגומר בגהנום בא לגן עדן לנצח מה קרה לך
^לא בהכרח, יכול גם לחזור בגלגול