45 תשובות
לא מתחברת לזה ולא רואה את עצמי חיה ככה, אני מקיימת מצוות מתוך מסורת ולכן למשל לשמור שבת לא מתאים לי כי זו לא המסורת המשפחתית שלי.
שואל השאלה:
אוקי אני מבינה את הקטע של ממשיכים את המסורת.
אבל את מאמינה בה' ובתורה? את מאמינה שהוא הביא לנו את התורה וציווה לנו את הדברים האלה?
אני חושבת שרובכם פשוט לא חשבו על זה לעומק.
אבל אם אתם מאמינים שזה הוא ציווה אתם לא רוצים להקשיב לו? אתם מאמינים הרי
אוקי אני מבינה את הקטע של ממשיכים את המסורת.
אבל את מאמינה בה' ובתורה? את מאמינה שהוא הביא לנו את התורה וציווה לנו את הדברים האלה?
אני חושבת שרובכם פשוט לא חשבו על זה לעומק.
אבל אם אתם מאמינים שזה הוא ציווה אתם לא רוצים להקשיב לו? אתם מאמינים הרי
אנונימית
אני מסורתית מתחזקת וקשה לקיים את כל המצוות, יש משהו כמו 600+ מצוות ולפעמים אחת יותר קשה מהשנייה כמו למשל יש מצווה להיות צנועה (לאישה) ואני שלא באתי מבית דתי או למדתי בבית ספר דתי ואני שהולכת עם שורטים וטייצים, פתאום להחליף את כל הארון מפחיד אז מנסים וזה עניין של תהליך עד שאתה מגיע למצוות אבל בכללי אין אחד שעושה את כולן
כן אני מאמינה, ואני חושבת שאלוקים שופט אדם לפי היותו אדם ולא לפי קיום מצוות, זה לא עניין של אי רצון להקשיב או מרד. אני פשוט לא רואה את עצמי חיה ככה זה יפגום לי באיכות החיים .
כמו למשל לשון הרע, אסור לדבר לשון הרע וזה בטבע של כל בן אדם מסורתי/דתי להגיד אפילו פעם אחת למישהו "ראית את זאתי שנראת ככה וככה" וזה כבר לשון הרע אז ... מנסים
והעניין של המצוות זה כדי שיהיה לך שכר בעולם הבא. הריי אומרים שמי שמקיים את המצוות כאן, זוכה להרבה דברים בעולם הבא כי בעצם לפי התורה כל העולם הזה הוא הבל הבלים (כלום ושום דבר) והעולם הזה בעצם נוצר כדיי לזכות את בני האדם שיעשו יותר מצוות וככה יהיה להם יותר בעולם הבא
וברור שאנחנו רוצים להקשיב לו זה פשוט עניין קשה במיוחד לכאלו שלא נולדו לבית דתי והתורה לא נשמעה באוזנייהם מהיותם ילדים קטנים. מבינה?
אבל מנסים. כמו שכל החזרה בתשובה זה עניין של תהליך ואי אפר לעשות את זה ביום. אבא שלי חוזר בתשובה כבר כמעט ארבע שנים והוא עוד לא בחצי, גם אני בערך שנתיים ואני עדיין לא הולכת עם חצאיות 100% או אפילו 50% . מבינה? זה פשוט קשה כשבסביבה שלך והחברה אומרת אחרת אבל בעזרת השם נחזור בתשובה . צריך סבלנות
אבל מנסים. כמו שכל החזרה בתשובה זה עניין של תהליך ואי אפר לעשות את זה ביום. אבא שלי חוזר בתשובה כבר כמעט ארבע שנים והוא עוד לא בחצי, גם אני בערך שנתיים ואני עדיין לא הולכת עם חצאיות 100% או אפילו 50% . מבינה? זה פשוט קשה כשבסביבה שלך והחברה אומרת אחרת אבל בעזרת השם נחזור בתשובה . צריך סבלנות
סליחה על החפירה :)
ועוד דבר, השם עשה כל כך הרבה מצוות כדיי שכולנו נוכל להשיג אפילו אחת. אפילו הרשע ביותר והחוטא ביותר והלא מאמין הכי גדול, מקיים מצווה לפחות אחת. אם תרצי פנויה בפרטי לעוד שאלות :)
שואל השאלה:
אנונימית מפורסמת, יש 613 מצוות חחח
אבל ברור שלא כולם מקיימים את הכל, אבל לפחות לנסות בעייני זה הכי הגיוני אם אתה מאמין באלוקים ובתורה שלו.. כל הכבוד שאת מנסה.
מה שאני לא מצליחה להבין זה כיאלו אנשים שמאמינים באלוקים ובתורה אבל לא מנסים אפילו לקיים את המצוות וללמוד עוד איך להשתפר.
אנונימית מפורסמת, יש 613 מצוות חחח
אבל ברור שלא כולם מקיימים את הכל, אבל לפחות לנסות בעייני זה הכי הגיוני אם אתה מאמין באלוקים ובתורה שלו.. כל הכבוד שאת מנסה.
מה שאני לא מצליחה להבין זה כיאלו אנשים שמאמינים באלוקים ובתורה אבל לא מנסים אפילו לקיים את המצוות וללמוד עוד איך להשתפר.
אנונימית
שואל השאלה:
למה לא בעצם
את נשמעת כמו מישהי שמאמינה רק באלוקים ולא בתורה, וזה משהו אחר.
את מאמינה גם בתורה?
למה לא בעצם
את נשמעת כמו מישהי שמאמינה רק באלוקים ולא בתורה, וזה משהו אחר.
את מאמינה גם בתורה?
אנונימית
יש כאלה שמאמינים ופשוט לא מתחברים לזה. אמא שלי מאמינה, אבל היא לא חושבת שצריך לשמור כשר כדיי להראות אמונה. מבינה?
לדעתי זה מצחיק, כי איך אתה אומר שאתה מאמין אם אתה לא עושה את מה שמי שאתה מאמין בו, אומר לך לעשות כדי לראות אם אתה באמת מאמין בו...
מבינה?
ואז מסכימה איתך^
לדעתי זה מצחיק, כי איך אתה אומר שאתה מאמין אם אתה לא עושה את מה שמי שאתה מאמין בו, אומר לך לעשות כדי לראות אם אתה באמת מאמין בו...
מבינה?
ואז מסכימה איתך^
שואל השאלה:
אנונימית מפורסמת, כן אני מסינה מה שאת אומרת.
אבל הסביבה שלך כיאלו אומרת או רומזת שללכת לפי התורה זה פחות טוב או כדאי?
באמת כמו שאמרת המצוות פה כדי לתקן, כל המהות שלנו בעולם הזה זה תיקון המידות, תיקון שלנו ותיקון של העולם בשביל זה נועדה התורה.
אנונימית מפורסמת, כן אני מסינה מה שאת אומרת.
אבל הסביבה שלך כיאלו אומרת או רומזת שללכת לפי התורה זה פחות טוב או כדאי?
באמת כמו שאמרת המצוות פה כדי לתקן, כל המהות שלנו בעולם הזה זה תיקון המידות, תיקון שלנו ותיקון של העולם בשביל זה נועדה התורה.
אנונימית
שואל השאלה:
כן יש אנשים שמאמינים שיש אלוקים ויש יישות כזאת שיצרה אותנו אבל לא שהיא נתנה את התורה, הרבה פעמים הם גם לא מאמינים בדתות.
בעצם כולם בטח לא מאמינים בדתות, רק שהוא יצר אותנו וזהו.
אבל מי שמאמין גם בתורה ושהוא נתן לנו את המצוות אז זה די סותר לדעתי אפילו לא לנסות לשמור יותר דברים, כיאלו להגיד "את זה אני יכול לעשות" "ואת זה לא באמת צריך לעשות" "ועם זה אני לא מסכים"
לדעתי אם מאמינים באלוקים ובתורה כמובן צריך להסכים עם הכל ולנסות כמה שיותר.. אחרת אני לפחות ארגיש סתירה עם עצמי, אני ארגיש שאני סותרת את עצמי ואת מה שאני מאמינה בו.
כן יש אנשים שמאמינים שיש אלוקים ויש יישות כזאת שיצרה אותנו אבל לא שהיא נתנה את התורה, הרבה פעמים הם גם לא מאמינים בדתות.
בעצם כולם בטח לא מאמינים בדתות, רק שהוא יצר אותנו וזהו.
אבל מי שמאמין גם בתורה ושהוא נתן לנו את המצוות אז זה די סותר לדעתי אפילו לא לנסות לשמור יותר דברים, כיאלו להגיד "את זה אני יכול לעשות" "ואת זה לא באמת צריך לעשות" "ועם זה אני לא מסכים"
לדעתי אם מאמינים באלוקים ובתורה כמובן צריך להסכים עם הכל ולנסות כמה שיותר.. אחרת אני לפחות ארגיש סתירה עם עצמי, אני ארגיש שאני סותרת את עצמי ואת מה שאני מאמינה בו.
אנונימית
כן , מאמינה בתורה ובכל דבר שקשור להשם. חושבת שהכל אמת שם. גם עכשיו המגפה שפרצה, היא הייתה כבר לפניי 100 שנה וזה העונש שלנו.
בתקופת התנך הבנים של יעקוב הלכו לעיר הסמוכה כדיי להרוג שם את כולם כי כמה מאנשים העיר אנסו את אחותך.
הם רצחו 24,000 אנשים.
ועכשיו אנחנו חוטפים.
במגפה של לפניי 100 שנה או משהו כזה נהרגו 24,000 תלמידי חכמים.
והמגפה עכשיו גם אני מאמינה שימותו לא מעט.
בסך הכל אם תקראי בתנך תוכלי לראות נסתרות.
אני למשל, לפניי שנתיים היו הצתות בארץ אם את זוכרת ולא יכלתי להיות מעודכנת כי היה שבת ושמרתי, אז לקחתי ספר תנך שמתי עליו אץ היד שלי ושאלתי איפה תהיה ההצתה הבאה?
פתחתי עמוד והמילה הראשונה הייתה ירושלים. לא הבנתי בהתחלה אז סגרתי ויצאתי עם חברים. אחד החברים לא שומר והוא קיבל התראה שיש עוד הצתה בירושלים, הייתי בהלם!!!!
אבל רק אומרת, אחריי שעשיתי את זה הבנתי שאסור לעשות את זה ואזור להתעסק עם העתיד.
ומה איתך? מאמינה?
בתקופת התנך הבנים של יעקוב הלכו לעיר הסמוכה כדיי להרוג שם את כולם כי כמה מאנשים העיר אנסו את אחותך.
הם רצחו 24,000 אנשים.
ועכשיו אנחנו חוטפים.
במגפה של לפניי 100 שנה או משהו כזה נהרגו 24,000 תלמידי חכמים.
והמגפה עכשיו גם אני מאמינה שימותו לא מעט.
בסך הכל אם תקראי בתנך תוכלי לראות נסתרות.
אני למשל, לפניי שנתיים היו הצתות בארץ אם את זוכרת ולא יכלתי להיות מעודכנת כי היה שבת ושמרתי, אז לקחתי ספר תנך שמתי עליו אץ היד שלי ושאלתי איפה תהיה ההצתה הבאה?
פתחתי עמוד והמילה הראשונה הייתה ירושלים. לא הבנתי בהתחלה אז סגרתי ויצאתי עם חברים. אחד החברים לא שומר והוא קיבל התראה שיש עוד הצתה בירושלים, הייתי בהלם!!!!
אבל רק אומרת, אחריי שעשיתי את זה הבנתי שאסור לעשות את זה ואזור להתעסק עם העתיד.
ומה איתך? מאמינה?
יש לי בסביבה כל מיניי.
יש לי חברה נוצרייה.
יש לי כזאת שממש אמרה שכל המצוות זה חרא.
יש לי לא מאמינים ויש לי מאמינים.
זה יותר מלחיץ בהתחלה לדעת איך הסביבה תקבל אותך פתאום ואנשים שאת אוהבת פתאום אם זה ירחק אותם? מבינה?
הכל לטובה אני יודעת אבל זה רק הפחד של ההתחלה. כולם עוברים את זה ומי שצריך להישאר נשאר
יש לי חברה נוצרייה.
יש לי כזאת שממש אמרה שכל המצוות זה חרא.
יש לי לא מאמינים ויש לי מאמינים.
זה יותר מלחיץ בהתחלה לדעת איך הסביבה תקבל אותך פתאום ואנשים שאת אוהבת פתאום אם זה ירחק אותם? מבינה?
הכל לטובה אני יודעת אבל זה רק הפחד של ההתחלה. כולם עוברים את זה ומי שצריך להישאר נשאר
שואל השאלה:
כן ברור אני מאמינה, אפשר לראות לפי השאלה לא? חח
אל תדאגי בקשר לסביבה אני בטוחה שיהיה בסדר, כיאלו זה מלחיץ אבל את בדרך הטובה :)
ובמיוחד אם אבא שלך גם מתחזק זה יכול ממש לעזור
כן ברור אני מאמינה, אפשר לראות לפי השאלה לא? חח
אל תדאגי בקשר לסביבה אני בטוחה שיהיה בסדר, כיאלו זה מלחיץ אבל את בדרך הטובה :)
ובמיוחד אם אבא שלך גם מתחזק זה יכול ממש לעזור
אנונימית
את מסורתית או דתיה?
וכן לפי השאלות , אפשר לראות. ממש כיף לדון על זה עם אחת שמבינה, אין לי כמעט כאלו שברמה שלך שאצליח להעמיק איתן על שיחה ככה.
זה נחמד :)
וכן לפי השאלות , אפשר לראות. ממש כיף לדון על זה עם אחת שמבינה, אין לי כמעט כאלו שברמה שלך שאצליח להעמיק איתן על שיחה ככה.
זה נחמד :)
שואל השאלה:
אני ממשפחה מסורתית מתחזקת :)
יש לי גם משפחה דתית וחרדית.
אני שמחה לשמוע חחח, את מוזמנת להעלות עוד נושאים עם באלך :) אני אוכל אולי להזדהות או שבטוח יהיה לי מה להגיד
אני ממשפחה מסורתית מתחזקת :)
יש לי גם משפחה דתית וחרדית.
אני שמחה לשמוע חחח, את מוזמנת להעלות עוד נושאים עם באלך :) אני אוכל אולי להזדהות או שבטוח יהיה לי מה להגיד
אנונימית
שואל השאלה:
ובקשר למה שקרה לך עם ההצתות זה מדהים!
מדהים גם לראות איך מה שכתוב בתנך מתגשם כל הנבואות
ובקשר למה שקרה לך עם ההצתות זה מדהים!
מדהים גם לראות איך מה שכתוב בתנך מתגשם כל הנבואות
אנונימית
באמת מדהים!
הלוואי וכל ישראל היו יכולים לראות את זה ולהרגיש את זה ולהבין שהכל אמת ויש רק דרך אחת וזה לעבוד את השם.
שאלה אלייך, יש לך ספרים מחזקים להמליץ לי? :)^^
הלוואי וכל ישראל היו יכולים לראות את זה ולהרגיש את זה ולהבין שהכל אמת ויש רק דרך אחת וזה לעבוד את השם.
שאלה אלייך, יש לך ספרים מחזקים להמליץ לי? :)^^
שואל השאלה:
האמת שאני לא קראתי אף ספר אמונה אבל אני יודעת שיש כל מיני.. צריכה לבדוק את זה
כיאלו ספרים של רבנים וכאלה? או כל מיני אנשים שמדברים על האמונה? האמת שיש הרבה זפרים
האמת שאני לא קראתי אף ספר אמונה אבל אני יודעת שיש כל מיני.. צריכה לבדוק את זה
כיאלו ספרים של רבנים וכאלה? או כל מיני אנשים שמדברים על האמונה? האמת שיש הרבה זפרים
אנונימית
שואל השאלה:
זה מאתר כיפה למשל, סתם חיפשתי באינטרנט והם המליצו על אלה למישהי בכיתה י' אני מניחה שזה פחות או יותר בגיל שלך.
ספרים מומלצים:
'אמונות' ב' כרכים (הרב ישראל הס), אל המקורות (ד' כרכים), בעין יהודית (ג' כרכים), דע מה שתשיב לעצמך (הרב זאב קרוב), אשנב ליהדות (הרב נתן אוטנר), דרך אמונה, דרך עבודה (בנושא תפילה), בפקודה אלוקית, אמונה לדור התהיה (על אמונה בעקבות השואה והקמת המדינה) (הרב ישראל הס),
שאל נא (שאלות של בני נוער), אש מח (הרב שלמה אבינר), ועוד.
ישנם ספרים נוספים המתמקדים בנושאים ספציפיים, נשמח לפרט לך גם אותם אם יהיה צורך. אני מצרף קישור לתשובה שלנו ובה הפניות לספרים רבים לפי נושאים- http://kipa.co.il/noar/n_ask_show.asp?id=95.
ניתן להיעזר בתשובות ובמאמרים הרבים שבאתר שלנו- www.makshivim.org.il או להתקשר לקו שלנו- 026518388.
זה מאתר כיפה למשל, סתם חיפשתי באינטרנט והם המליצו על אלה למישהי בכיתה י' אני מניחה שזה פחות או יותר בגיל שלך.
ספרים מומלצים:
'אמונות' ב' כרכים (הרב ישראל הס), אל המקורות (ד' כרכים), בעין יהודית (ג' כרכים), דע מה שתשיב לעצמך (הרב זאב קרוב), אשנב ליהדות (הרב נתן אוטנר), דרך אמונה, דרך עבודה (בנושא תפילה), בפקודה אלוקית, אמונה לדור התהיה (על אמונה בעקבות השואה והקמת המדינה) (הרב ישראל הס),
שאל נא (שאלות של בני נוער), אש מח (הרב שלמה אבינר), ועוד.
ישנם ספרים נוספים המתמקדים בנושאים ספציפיים, נשמח לפרט לך גם אותם אם יהיה צורך. אני מצרף קישור לתשובה שלנו ובה הפניות לספרים רבים לפי נושאים- http://kipa.co.il/noar/n_ask_show.asp?id=95.
ניתן להיעזר בתשובות ובמאמרים הרבים שבאתר שלנו- www.makshivim.org.il או להתקשר לקו שלנו- 026518388.
אנונימית
אוף, חשבתי שתוכלי להמליץ לי^^
אני ממש מחפשת עוד ספרים , כאלו שפשוט יבואו לי תובנות ויחזקו אותי . יש לי כמה שהזמנתי אבל מחפש עוד לרגע שאגמור אותם חח^
אני ממש מחפשת עוד ספרים , כאלו שפשוט יבואו לי תובנות ויחזקו אותי . יש לי כמה שהזמנתי אבל מחפש עוד לרגע שאגמור אותם חח^
תודה!!!! אחפש שם
שואל השאלה:
ובלי קשר אני חושבת שדרך ברסלב ורבי נחמן אפשר ללמוד המון על האמונה ועל היהדות שלנו.
רבי נחמן הוא באמת אדם מיוחד שהיום מחזיר המונים בתשובה, ההסתכלות שלו שכל בן אדם מיוחד וככה השם אוהב אותו כמו שהוא זה מדהים, ההתבודדות שהוא הביא לעולם האמונה שהוא אומר פשוט תדברו עם השם כיאלו הוא חבר שלכם.. פעם מה זה היה לדבר עם השם כיאלו הוא חבר? מי חשב על זה בכלל והוא חידש שפשוט נדבר איתו ונגיד כל מה שאנחנו רוצים, שיהיה לנו קשר עם הבורא שלנו ושזה חשוב, רבי נחמן מתאר סיטואציות מדוייקות שיש לחוזרים בתשובה והוא מדבר על זה הרבה ועל הנפילות והעליות שיש והוא ממש מדבר לנפש האדם כיאלו הוא מכיר אותך! רבי נחמן שם דגש על להיות שמח תמיד במי שאתה ומה שאתה, אתה יהודי ככה השם אוהב אותך, תדבר איתו הוא אוהב אותך!!
"מצווה גדולה להיות בשמחה" "אין ייאוש בעולם כלל" אלה משפטים של רבי נחמן.
את בטח מכירה את השיר "כל העולם כולו גשר צר מאוד" זה מה שרבי נחמן אמר.. "כל העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל"
אם זה מעניין אותך הגישה של ברסלב והדגשים שלהם את יכולה לנסות לקרוא ספרים של רבי נחמן או כל מיני דברים של ברסלב.. מה שאמרתי לך זה ממש על קצה המזלג כי גם אני לא קראתי ממש ספר אלא זה רק דברים ששמעתי, אבל אני רוצה להעמיק עוד בברסלב כי זה נשמע לי דרך מדהימה לעשות את התשובה עם ברסלב ורבי נחמן.
ובלי קשר אני חושבת שדרך ברסלב ורבי נחמן אפשר ללמוד המון על האמונה ועל היהדות שלנו.
רבי נחמן הוא באמת אדם מיוחד שהיום מחזיר המונים בתשובה, ההסתכלות שלו שכל בן אדם מיוחד וככה השם אוהב אותו כמו שהוא זה מדהים, ההתבודדות שהוא הביא לעולם האמונה שהוא אומר פשוט תדברו עם השם כיאלו הוא חבר שלכם.. פעם מה זה היה לדבר עם השם כיאלו הוא חבר? מי חשב על זה בכלל והוא חידש שפשוט נדבר איתו ונגיד כל מה שאנחנו רוצים, שיהיה לנו קשר עם הבורא שלנו ושזה חשוב, רבי נחמן מתאר סיטואציות מדוייקות שיש לחוזרים בתשובה והוא מדבר על זה הרבה ועל הנפילות והעליות שיש והוא ממש מדבר לנפש האדם כיאלו הוא מכיר אותך! רבי נחמן שם דגש על להיות שמח תמיד במי שאתה ומה שאתה, אתה יהודי ככה השם אוהב אותך, תדבר איתו הוא אוהב אותך!!
"מצווה גדולה להיות בשמחה" "אין ייאוש בעולם כלל" אלה משפטים של רבי נחמן.
את בטח מכירה את השיר "כל העולם כולו גשר צר מאוד" זה מה שרבי נחמן אמר.. "כל העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל"
אם זה מעניין אותך הגישה של ברסלב והדגשים שלהם את יכולה לנסות לקרוא ספרים של רבי נחמן או כל מיני דברים של ברסלב.. מה שאמרתי לך זה ממש על קצה המזלג כי גם אני לא קראתי ממש ספר אלא זה רק דברים ששמעתי, אבל אני רוצה להעמיק עוד בברסלב כי זה נשמע לי דרך מדהימה לעשות את התשובה עם ברסלב ורבי נחמן.
אנונימית
ברור! ברסלב זה בנשמה!
יש לי את הספרים שלו שיש שם ציטוטים שלו "צליל מכוון " ו"אין מקום רחוק" ממליצה לך ממש. אני כאחת שקשה לה לקרוא שברים ארוכים יש שם ציטוטים מאוד מאוד מאוד מדוייקים על השת מה ליקוטי מהרן, סיפורי מעשיות, חיי המוהרן וכל הספרים שלו, ממש מחזק.
עכשיו הזמנתי גם דבש מסלע של רבי נחמן , "כל הסיפורים" של רבי נחמן ועוד ספרים של רבנו כי הוא פשוט מקרב ברמה שלא הכרתי לפניי
יש לי את הספרים שלו שיש שם ציטוטים שלו "צליל מכוון " ו"אין מקום רחוק" ממליצה לך ממש. אני כאחת שקשה לה לקרוא שברים ארוכים יש שם ציטוטים מאוד מאוד מאוד מדוייקים על השת מה ליקוטי מהרן, סיפורי מעשיות, חיי המוהרן וכל הספרים שלו, ממש מחזק.
עכשיו הזמנתי גם דבש מסלע של רבי נחמן , "כל הסיפורים" של רבי נחמן ועוד ספרים של רבנו כי הוא פשוט מקרב ברמה שלא הכרתי לפניי
שואל השאלה:
איזה ספרים אז עוד יש של ברסלב שכדאי? אני ממש אשמח לקרוא (חוץ ממה שרשמת יש עוד שאת ממליצה?)
איזה ספרים אז עוד יש של ברסלב שכדאי? אני ממש אשמח לקרוא (חוץ ממה שרשמת יש עוד שאת ממליצה?)
אנונימית
"כל סיפורי רבי נחמן מברסלב"
"סיפורי מעשיות (נוצה)"
"השתפכות הנפש משיבת נפש (נוצה)"
"משיבת נפש"
יש לך את הסיפורים של התלמיד שלו רבי נתן
"ליקוטי הלכות"
ויש גם את הספר "יום ליום" שכל יום זה חיזוק אחר בהקשר ליום או לחג והכל
"סיפורי מעשיות (נוצה)"
"השתפכות הנפש משיבת נפש (נוצה)"
"משיבת נפש"
יש לך את הסיפורים של התלמיד שלו רבי נתן
"ליקוטי הלכות"
ויש גם את הספר "יום ליום" שכל יום זה חיזוק אחר בהקשר ליום או לחג והכל
שואל השאלה:
תודה רבה!! אני אבדוק אותם :)
תודה רבה!! אני אבדוק אותם :)
אנונימית
שואל השאלה:
אחד הדברים המדהימים שכתובים בליקוטי מוהרן זה "דע, כי צריך לדון את כל אדם לכף זכות , ואפילו מי שהוא רשע גמור, צריך לחפש ולמצא בו איזה מעט טוב, שבאותו המעט אינו רשע, ועל ידי זה שמוצא בו מעט טוב, ודן אותו לכף זכות, על-ידי-זה מעלה אותו באמת לכף זכות, ויוכל להשיבו בתשובה"
ובקיצור תודה על ההמלצות ואין על ברסלב ❤❤
אחד הדברים המדהימים שכתובים בליקוטי מוהרן זה "דע, כי צריך לדון את כל אדם לכף זכות , ואפילו מי שהוא רשע גמור, צריך לחפש ולמצא בו איזה מעט טוב, שבאותו המעט אינו רשע, ועל ידי זה שמוצא בו מעט טוב, ודן אותו לכף זכות, על-ידי-זה מעלה אותו באמת לכף זכות, ויוכל להשיבו בתשובה"
ובקיצור תודה על ההמלצות ואין על ברסלב ❤❤
אנונימית
נכון!
ראיתי את המשפט הזה לפניי שנה בערך ושאלתי את אבא שלי כאילו איך אפשר לדון גם את הרשע והחוטא ביותר לכף זכות אם הו רשע כלכך שאין משהו טוב בו?
והוא אמר לי שלא רק זה, אלא הרשע ביותר גם עושה מצווה ואמרתי לו כזה כן בטח כמו מה?
ואז הוא אמר לי שאחת המצוות שרשום היא שאסור להזכיר את התורה ואת שם השם בשירותים וכאילו הרשע הגמור לא חושב על תורה בכלל אז הוא זוכה למצווה ופה הבנתי גם כה השם רחמן וכמה שהוא רוצה לזכות אותו.
ואין על ברסלב בעולם!! רבנו כלכך חכם! והמשפט כלכך נכון!
ראיתי את המשפט הזה לפניי שנה בערך ושאלתי את אבא שלי כאילו איך אפשר לדון גם את הרשע והחוטא ביותר לכף זכות אם הו רשע כלכך שאין משהו טוב בו?
והוא אמר לי שלא רק זה, אלא הרשע ביותר גם עושה מצווה ואמרתי לו כזה כן בטח כמו מה?
ואז הוא אמר לי שאחת המצוות שרשום היא שאסור להזכיר את התורה ואת שם השם בשירותים וכאילו הרשע הגמור לא חושב על תורה בכלל אז הוא זוכה למצווה ופה הבנתי גם כה השם רחמן וכמה שהוא רוצה לזכות אותו.
ואין על ברסלב בעולם!! רבנו כלכך חכם! והמשפט כלכך נכון!
אהבתי מה שרשמת מעלי!
בפשטות - כי זה קשה ולא האורח חיים הרגיל שלי.
באריכות - לשנות אורח חיים זה קשה מאוד. יש הרבה דברים שאני מאמין שהם נכונים אבל אני לא אעשה אותם. כמו לדוגמא להתנדב במד"א - זה מציל חיים
אבל אני לא עושה את זה. למה? כי אין לי כוח, כי זה לא מתאים לי, ועוד שלל סיבות. אותו דבר גם על הדת
באריכות - לשנות אורח חיים זה קשה מאוד. יש הרבה דברים שאני מאמין שהם נכונים אבל אני לא אעשה אותם. כמו לדוגמא להתנדב במד"א - זה מציל חיים
אבל אני לא עושה את זה. למה? כי אין לי כוח, כי זה לא מתאים לי, ועוד שלל סיבות. אותו דבר גם על הדת
שואל השאלה:
גילי, אבל רגע אתה מאמין בה' ובתורה?
אתה לא חושב שאפילו צריך לנסות קצת יותר לעשות ממה שאתה הורגלת?
שהיית ילד לא היית יכול להבין, אבל עכשיו שאתה מאמין בתורה אתה לא חושב שאתה סותר את עצמך?
או שגם האמונה והתורה לא הכי חשובה לך זה גם יכול להיות.. כיאלו לא במקום הראשון.
גילי, אבל רגע אתה מאמין בה' ובתורה?
אתה לא חושב שאפילו צריך לנסות קצת יותר לעשות ממה שאתה הורגלת?
שהיית ילד לא היית יכול להבין, אבל עכשיו שאתה מאמין בתורה אתה לא חושב שאתה סותר את עצמך?
או שגם האמונה והתורה לא הכי חשובה לך זה גם יכול להיות.. כיאלו לא במקום הראשון.
אנונימית
מאמין, בה' ובמשה עבדו.
אבל אני גם מאמין בחיי אדם ואני עדיין לא מתנדב במד"א. אני גם לא פעיל חברתי למען קשישים - גם אם זה יותר אידאלי ונכון.
שמעתי שיעור שאומר שהמרחק בין הלב לשכל הוא יותר גדול מבין השמים לארץ. זה נכון, אבל צריך להפנים את זה. וזה קשה, ולא תמיד זה מתאים לי למסלול החיים שלי.
וכן, למדתי הרבה ספרי אמונה.
אבל אני גם מאמין בחיי אדם ואני עדיין לא מתנדב במד"א. אני גם לא פעיל חברתי למען קשישים - גם אם זה יותר אידאלי ונכון.
שמעתי שיעור שאומר שהמרחק בין הלב לשכל הוא יותר גדול מבין השמים לארץ. זה נכון, אבל צריך להפנים את זה. וזה קשה, ולא תמיד זה מתאים לי למסלול החיים שלי.
וכן, למדתי הרבה ספרי אמונה.
שואל השאלה:
אז אתה לא רוצה אפילו לנסות לעשות עוד מצווה אחת? אפילו אחת?
אני פשוט מנסה להבין איך אפשר לא לרצות לעשות עוד.. כיאלו לחיות עם מה שאתה חושב שנכון למשל שצריך לשמור שבת או תפילות ועוד כל מיני דברים אבל למרות שאתה יודע שזה מה שצריך לא לנסות אפילו להשתדל.. איך אפשר?
כיאלו אני מבינה שזה קשה לשנות ולא תמיד קל ומתאים אבל אם מאמינים בזה ויודעים שזאת האמת מה לא לנסות אפילו קצת?
כנראה שזה לא הדבר הכי חשוב לך
אז אתה לא רוצה אפילו לנסות לעשות עוד מצווה אחת? אפילו אחת?
אני פשוט מנסה להבין איך אפשר לא לרצות לעשות עוד.. כיאלו לחיות עם מה שאתה חושב שנכון למשל שצריך לשמור שבת או תפילות ועוד כל מיני דברים אבל למרות שאתה יודע שזה מה שצריך לא לנסות אפילו להשתדל.. איך אפשר?
כיאלו אני מבינה שזה קשה לשנות ולא תמיד קל ומתאים אבל אם מאמינים בזה ויודעים שזאת האמת מה לא לנסות אפילו קצת?
כנראה שזה לא הדבר הכי חשוב לך
אנונימית
ממש ממש קשה לי להאמין שיש כאלו שמאמינים בלב שלם ולא מקיימים מצוות
שואל השאלה:
אמון כשף המים הנורא, כן גם לי זה מוזר.. כיאלו
"אני מאמין בלב שלם בקב"ה ובתורה אבל אני לא אקיים הכל, אני אפילו לא אנסה כי זה קשה ולא מתאים לאורח חיים שלי"
אבל אתה מאמין בלב שלם! מי שמאמין אמור להתייחס לזה ברצינות ולשים את זה במקום הראשון!
בגלל זה זה ממש מוזר לי.. אפילו לא לנסות להתחזק במשהו אחד?
אמון כשף המים הנורא, כן גם לי זה מוזר.. כיאלו
"אני מאמין בלב שלם בקב"ה ובתורה אבל אני לא אקיים הכל, אני אפילו לא אנסה כי זה קשה ולא מתאים לאורח חיים שלי"
אבל אתה מאמין בלב שלם! מי שמאמין אמור להתייחס לזה ברצינות ולשים את זה במקום הראשון!
בגלל זה זה ממש מוזר לי.. אפילו לא לנסות להתחזק במשהו אחד?
אנונימית
אולי הם לא יודעים מה זה גהנום ועד כמה זה נורא לפי היהדות
א. כל החיים זה התקדמות, ויש דברים שאני שומר, ויש דברים שאני מנסה לשמור (גם אם לא תמיד מצליח).
ב. לשואלת ולאמון - אין לכם אידאלים שאתם מאמינים בהם ועדיין אתם לא משקיעים בהם כמו שהייתם רוצים? אז ככה רק לדת.
ג. הכוזרי אומר שהחסיד הוא המושל - מי שיודע לשלוט בכל המשאבים שלו לניצול המרבי של חייו. אני, לצערי, לא ברמה זאת
אם זה מעניין מישהו יותר / מישהו רוצה לעזור לי לעבוד את ה' יותצר - מוזמנים לפרטי. ני הולך לישון אבל אהיה זמין מחר
ב. לשואלת ולאמון - אין לכם אידאלים שאתם מאמינים בהם ועדיין אתם לא משקיעים בהם כמו שהייתם רוצים? אז ככה רק לדת.
ג. הכוזרי אומר שהחסיד הוא המושל - מי שיודע לשלוט בכל המשאבים שלו לניצול המרבי של חייו. אני, לצערי, לא ברמה זאת
אם זה מעניין מישהו יותר / מישהו רוצה לעזור לי לעבוד את ה' יותצר - מוזמנים לפרטי. ני הולך לישון אבל אהיה זמין מחר
ואני יודע מה זה גיהנום וגן עדן. ואני משתדל שמה שאני כן מקיים לא יהיה בשביל ן עדן אלא אני משתדל לעשות מה שנכון כי זה נכון ואמת, וסוף השכר לבוא (כך כותב הרמב"ם)
שואל השאלה:
יש דברים אבל ה' במקום ראשון והמצוות במקום ראשון.
עכשיו יש הבדל בין להשתדל ולנסות לבין לא לנסות בכלל.. בהתחלה אמרת שאתה לא מנסה ועכשיו כן.
אם מנסים זה מצוין
יש דברים אבל ה' במקום ראשון והמצוות במקום ראשון.
עכשיו יש הבדל בין להשתדל ולנסות לבין לא לנסות בכלל.. בהתחלה אמרת שאתה לא מנסה ועכשיו כן.
אם מנסים זה מצוין
אנונימית
יש דברים שאני מנסה ויש עאלה שלא
באותו הנושא: