7 תשובות
זמן ברכת המזון עד 72 דקות מסיום אכילה.
לא נראה לי מותר
כי מותר להגיד ברכת המזון עד 72 דקות שזה בערך שעתיים
שואל השאלה:
אה עברו יותר משעתיים
אנונימי
כן ..
אבל לא נורא פעם הבאה בעזרת ה'
שואל השאלה:
נקווה שאני אצליח להרגיל את עצמי כי בדרך כלל לא עשיתי ברכות מזון אני בתהליך של חזרה בתשובה
אנונימי
כל הכבוד מאחלת לך שתצליח בעזרת ה' בכל החזרה בתשובה ה' גאה בך
אדם שישן שינת קבע באמצע סעודתו, אם הוא סועד לבדו נחשב הדבר להפסק ואינו יכול להמשיך באכילתו אלא אם כן יברך שוב ברכה ראשונה, לגבי ברכת המזון לא שייך המושג הפסק, הברכה חלה על האדם ואינה פוקעת ממנו עד שיברך אלא אם כן עבר שיעור עיכול. אבל אם הוא סועד בחברת בני אדם אחרים ורק הוא נרדם, הוא רשאי להמשיך ולאכול. כמו כן, אם לא נרדם ממש אלא רק מתנמנם מעט ואם קוראים לו הוא מגיב, או אפילו נרדם ממש, אבל שינת עראי עם היד על השולחן, הוא רשאי להמשיך לאכול בלי ברכה ראשונה (שו"ע סי' קעח סעי' ז)