30 תשובות
וואו את מה זה טועה. טרנסופוביה יש הרבה יותר.
אני חושב שצריך להפסיק לעשות דה לגיטימציה לאנשים ודעותיהם כמו שאת עשית כרגע. לדעתי זה חלק מהשיפור שבני אדם צריכים לעבור
שואל השאלה:
אז כנראה נפלתי על העונים הלא נכונים
שואל השאלה:
נכון תמיד צודק אני פשוט צריכה לתת לאנשים לדרוך ולשנוא אנשים אחרים... זה ממש השתפרות
באתי לרשום משהו. אבל למעשה אין לי דעה בנושא. ואז קראתי את התשובה של תמיד צודק ואני איתו.
את צריכה לתת לאדם להחזיק בכל דעה בה הוא חפץ ואת היכולת להביע אותה. חשוב מאוד בחברה הליברלית והדמוקרטית שאנחנו חיים בה היום. אלא אם ליברליזם ודמוקרטיה לא שווים הרבה בעינייך.
שואל השאלה:
אין לי בעיה שתהיה לו דעה נוגדת ממני, יש לי בעיה כשהוא מזלזל ברגשות שלי ושל אנשים אחרים
אני חושב שקביעת תחום דעות לגיטימיות וביצוע של דה-לגיטימציה לאנשים ודעותיהם גרועים בהרבה מדריכה על הרגשות של אנשים מסוימים. מלבד העובדה שבשני המקרים מתבצעת דריכה (שבעצם הכוונה לזלזול) על אנשים, בביצוע דה לגיטימציה הנזק שנגרם הוא גדול בהרבה.

הרי העובדה שאנשים מזלזלים באיך שאת מרגישה לא מאוד מגבילה אותך אם בכלל. אבל ברגע שאדם הופך ללא לגיטימי בעיני החברה, הוא מוגבל מאוד.
שואל השאלה:
בתור אדם שמאמין שהחברה היא כלי לאדם אני לא מסכימה איתך וחושבת שרגש בא לפני דעה, הרי דעה יכולה להאמר בדרכים לא פגעניות אך רגש הוא רגש ואינו בא בכוונה לדרך על אף אחד (מה זה דה-לגיטימציה?)
מי מחליט עם דעה היא פוגענית? אדם שהרגש שלו "נפגע"? אי אפשר למדוד את זה ואין איך להעריך את זה או לקבוע האם זה אמת או שקר
שואל השאלה:
אם את קוראת לבן אדם בשמות ואומרת לו שהוא זבל ולא בסדר ברור שהוא יפגע!
לא בסדר זה לגיטימי לחלוטין. זבל זה לא נחמד אבל יכול להיחשב לגיטימי לפעמים.
שואל השאלה:
לא! את לא יכולה להגיד למישהו שהוא זבל ולצפות שהוא לא יפגע!
ואם זה נאמר בצחוק? ואם זה בין חברים? העניין הוא שאי אפשר לאכוף על כל מילה בשיח אם מותר ומתי מותר ולמה מותר. פשוט לא לקחת דברים ללב.
שואל השאלה:
את לא יכולה להגיד למישהו לא לקחת דברים ללב, כי זה לא איך שהלב עובד, גם בין חברים וגם בצחוק זה מעליב...
אפשר גם אפשר. כל אדם שיהיה אחראי על עצמו לפני שהוא אחראי על אחרים. לקחת כל שטות שאיזשהו טמבל אמר ללב זו בעיה רצינית שצריך לפתור.
שואל השאלה:
אז אולי פשוט שכל טמבל יהיה אחראי על הדברים שהוא מוציא מהפה? למה אני צריכה ליצור לכצמי חומות שחונקות אותי בגלל שאנשים לא מוכנים לחשוב לפני שהם מדברים?
כי "חופש הביטוי" חשוב יותר מ"חופש מהחומות שחונקות אותי"
שואל השאלה:
יש גבול גם לחופש הביטוי
נכון, והוא נמצא כשמדובר בהסתה מפורשת לרצח/אונס ודברים כאלה, לא ב"פגיעה ברגשות"
שואל השאלה:
יופי שאין חוק נגד פגיעה ברגשות אבל למה אנשים לא יכולים להיות קצת פחות חארות? וקצת פחות פוגעניים?
מסכימה, יכולים להיות. אבל חוקית הם לא חייבים. ו*אסור* לחוקק חוק כזה.
שואל השאלה:
גם חוקית אסור לי לעשות סמים...
גם חוקית אסורים לך עוד הרבה דברים, אבל איזה כיף לך שאפשר להתבטא בחופשיות נכון?
שואל השאלה:
כן זה נחמד כשאפשר לדבר בחופשיות, אבל זה גם נחמד כשמקבלים אחד את השני ולא פוגעים...
ופה מסתיים עניין החוק ומתחיל עניין החינוך
שואל השאלה:
בהחלט... היה נחמד לדון איתך לילה טוב
שונאים יותר ערבים בארץ
אני לא חושב שיש מה לעשות עם זה, הם שטופי מוח אחרי דורות או שהם מאמינים בתנ"ך
יאללה נחנקנו כבר מהשאלה רבותיי כל אחד ודעתו