6 תשובות
את לא יכולה להחליט מה מגרה את מי ועד כמה
חרדים בכלל לא מסתכלים על נשים ברחוב
הם משפילים מבט
חרדים בכלל לא מסתכלים על נשים ברחוב
הם משפילים מבט
בעקרון יש משהו נכון בזה אבל זה ממש מכליל
זה לא העניין של יגרה זה העניין של צניעות
לא קשור בכלל.
זה יכול להשפיע קצת, אבל העיקרון זה שחרדי (או דתי) רוצה לשמור על העיניים כדי שיהיה ערך למה שהוא רואה. בגלל זה גוף של מישהי זה דבר יקר מאוד ולכן אני לא אראה בנות אם זו לא אשתי - ככה הגוף שומר על הייחודיות שלו ולא הופך להרגל.
והיה רב שאמר על זה "רק עיוור יכול להביט אל השמש". אם אני מסתכל על מישהי ולא רואה בה משהו מיוחד, זה אומר שאני פגום.
זה יכול להשפיע קצת, אבל העיקרון זה שחרדי (או דתי) רוצה לשמור על העיניים כדי שיהיה ערך למה שהוא רואה. בגלל זה גוף של מישהי זה דבר יקר מאוד ולכן אני לא אראה בנות אם זו לא אשתי - ככה הגוף שומר על הייחודיות שלו ולא הופך להרגל.
והיה רב שאמר על זה "רק עיוור יכול להביט אל השמש". אם אני מסתכל על מישהי ולא רואה בה משהו מיוחד, זה אומר שאני פגום.
האמת שזה קשור במידה מסוימת.
כמו במגע. אם אתה רגיל לחבק אנשים מהמין השני, חיבוק לא יעשה את אותו האפקט כמו לאדם שמחבק בפעם הראשונה/ייעד את עצמו למישהי אחת. אותו דבר גם בראייה.
אבל זה חלק מהעניין.
אנחנו רוצים שיישאר לנו ההתפעלות ושהערך של המגע והמשיכה לא יפחת עם בן/בת הזוג (הנשואים). כך כל מגע וכל הסתכלות בין בני הזוג הוא משמעותי, ולא "מבזבזים" אותו על אנשים בחוץ. כך גם אין השוואות.
כמו במגע. אם אתה רגיל לחבק אנשים מהמין השני, חיבוק לא יעשה את אותו האפקט כמו לאדם שמחבק בפעם הראשונה/ייעד את עצמו למישהי אחת. אותו דבר גם בראייה.
אבל זה חלק מהעניין.
אנחנו רוצים שיישאר לנו ההתפעלות ושהערך של המגע והמשיכה לא יפחת עם בן/בת הזוג (הנשואים). כך כל מגע וכל הסתכלות בין בני הזוג הוא משמעותי, ולא "מבזבזים" אותו על אנשים בחוץ. כך גם אין השוואות.
אני אתן דוגמא לא הכי חינוכית.
אישה שכבר 20 שנה עובדת במקצוע העתיק בעולם כבר לא מתרגשת מהאיבר הגברי כמו שהתרגשה ביחסים הראשונים שלה.
אישה שכבר 20 שנה עובדת במקצוע העתיק בעולם כבר לא מתרגשת מהאיבר הגברי כמו שהתרגשה ביחסים הראשונים שלה.
אנונימית
באותו הנושא: