11 תשובות
בתנך מתייחסים אליו כזכר, ואומרים שהוא אבא שלנו בשמיים. לא יהיה מכבד לקרוא לו ולהתפלל אליו בלשון נקבה
אנונימית
מבחינה עקרונית אין שום עדיפות ללשון זכר על נקבה, הרבה פעמים בתפילה יש פנייה בלשון נקבה ("מודים אנחנו לך")

הבעיה היא נגיד לשנות מהלשון של התפילה כי אז נותנים חשיבות למגדר למרות שאין לו מגדר
שואל השאלה:
אוקיי הבנתי
הפנייה לזכר, נקבה או רבים מוסברת בספרים עמוקים ולא סתם אקראית או סתמית, לכן נהוג לפנות לאלוקים בזכר בכל מקום שמדברים כך (אלוקים קדוש, לא קדושה).

האם יש איסור אני לא חושב, אבל אברר לך.
בתנך פונים אליו גם כזכר וגם כנקבה בערך באותה התדירות, אז אני מניח שזה בסדר לגמרי
לאל אין מושגים של מגדר בכלל
אנחנו קוראים לו בלשון זכר כי הוא משפיע לנו שפע וחיים אז כמו בין זכר לנקבה שיש
משפיע ומקבל כך כנסת ישראל נקראת נקבה כי היא מקבלת שפע והשם נקרא זכר כי משפיע את השפע .
ass licker
זה ממש ממש לא נכון, בתנך פונים אליו לרוב בזכר ופעמים בודדות בנקבה..
בזוהר כתוב שהוא נמשל לבן, חוץ מזה שזכר זה ברירת המחדל בעברית אז עזוב לנסות להיות מיוחד..
שואל השאלה:
מזאת אומרת נמשל לבן? הרי הוא לא לא קיים פיזית לא?
אלוהים נמשל לבן, תדברי אליו בזכר
כן, ולפעמים התורה פונה אליו בלשון נקבה