13 תשובות
זה לא בלוף
הם נכשלו באפגניסטן בגלל מאבקים פנימיים העיקר- כי חלק מעם לא הסכים למלחמה
שואל השאלה:
היסטורית הצבא הבריטי או הרוסי הרבה יותר חזק ויש לכך הוכחות בשטח, למה ארהב נחשבת חזקה יותר?
אנונימית
בעיקר בגלל נטו מספרים.
יש להם כמויות נשק, טנקים ומטוסי קרב ברמה מטומטמת
מה הצבא הבריטי או הרוסי עשה יותר טוב?
אנונימי
את טועה ומסלפת את ההיסטוריה. לאחר מלחמת העולם השנייה (תקופת המלחמה הקרה) ארצות הברית הפכה הלכה למעשה לאימפריה עולמית. אומנם היא לא כבשה את העולם בכוח אבל באופן תרבותי, אידאולוגי, כלכלי, השפעתי היא שלטה כשההתנגדות היחידה היא מצד הקומוניזם. היה לה את הכוח להפיל ממשלות בחשאיות (כמו עשרות הפעמים שהcia הפיל ממשלות בדרום אמריקה - מבצע קונדור) לכפות על מדינות לאמץ מדיניות שונות ולתמוך במפלגות שבעד אמריקה (תוכנית מרשל) ולהתנהג כמו "משטרת העולם" עם הלגטימציה להפיל איזה מדינות דיקטטוריות שהם רוצים (מלחמות המפרץ לדוגמא).
נכון, לסובייטים היה צבא גדול יותר (מבחינת כוח אדם, לא בהכרח חזק יותר אבל), אבל עד היום צבא ארצות הברית הוא מהרבה סיבות שכן ניתנות למדידה הצבא החזק והעוצמתי ביותר פי כמה וכמה מצבאות אחרות (לדוגמא, התקציב של הצבא האמריקאי גדול פי שלוש מזה של הצבא הסיני)
שואל השאלה:
הצבא הרוסי ניצח את גרמניה במלוא כוחה למרות שהוא כלל לא היה מוכן.
בעבר ניצח את צרפת, טורקיה, פרס, שוודיה שכולן היו מעצמות באותם ימים.

בריטניה פחות או יותר שלטה בחצי עולם וניצחה את גרמניה.
אנונימית
שואל השאלה:
main guy, ובשטח?
אנונימית
כן אבל באילו אבדות? הצבא הרוסי ניצח לאחר המון אבדות והפסדים. היתרון היחיד שלו זה כוח אדם ויכולת התחדשות. אם כי אני לגמרי מסכים עם העובדה שזה היה הוא שהכניע את גרמניה, אך חשוב לזכור שבאותו מידה היה זה הצבא האמריקאי שעצר את סטאלין.
אם הייתי צריך להחליט איזה צבא הוא החזק ביותר, הייתי אומר צבא צרפת עד מלחמת עולם השנייה, ולאחר מלחמת העולם השנייה צבא אמריקה.
בשטח היו לה מספר מלחמות שבהן הם ניצחו, לדוגמא הם ניצחו את הבריטים בשיא כוחם (מיד לאחר נפוליאון), הם ניצחו את המקסיקנים והספרדים גם לאחר מכן.
הם היו המדינה הראשונה שניצחה את הפיראטים הצפון אפריקאים (שניצחו שנים בודדות קודם לכן את צרפת-מעצמת על באותה התקופה-במלחמה), וגם במלחמת העולם, הם הביסו (פחות או יותר לבד) את היפנים ואת האיטלקים.
וכן הלאה וכן הלאה.
אבל זו לא הכוח האמיתי שלה, הכוח האמיתי של אמריקה זה התרבות והכסף שלהם, הם מסוגלים למוטט יבשות, זה שהם בוחרים לא לעשות את זה לא אומר שאין להם את הכוח.
גם בשטח הוא היה אפקטיבי ביותר, החל מחזית הפסיפיק נגד יפן במלחמץ העולם השנייה (אני בדיוק קורא על קרבות גוודלקנאל, היכן שהיפנים איבדו 1000 חיילים בלילה נגד 73 אבדות אמריקאים), עד לקוריאה, עיראק, לוב, וכל מיני מלחמות ומבצעים קטנים יותר. אין צבא יותר מודרני ומאומן יותר מאשר הצבא האמריקאי.
כן נכון, הם הפסידו בוינטאם, לאחר 20 שנים (הצרפתים הפסידו לאחר 7 שנים, ואפילו סין הקומוניסטית נסגה משטחה) שבהם הרגו 2 מיליון חיילים ויינטאמים כנגד פחות מ100 אלף אמריקאים. הסובייטים נסגו מאפגניסטן לאחר 10 שנים, האמריקאים החזיקו 20 שנה. וגם אז לא באמת הפסידו אלא נסגו מסיבות פוליטיות לגמרי. אז מי יותר טוב, הרוסים או האמריקאים?
בטח,מלחמה נגד מקסיקו,נגד ספרד,בריטניה ועוד
את טועה כי זה לא הבעיה של צבא ארה"ב כמו שזה הבעיה של הציבור בארה"ב.

כשאמריקה התחילה את הלחימה באירופה במלחמת העולם השנייה אמנם זה היה אחרי שהסובייטים התחילו להתקדם קדימה לעבר גרמניה, אמנם מבצע d day אף פעם לא היה קורה בלי ארה"ב, ובכללי למרות שהאמריקאים איבדו יחסית מעט לעומת הסובייטים זה לא אומר שהם לא נלחמו כראוי.

במלחמת וויטנאם הם לא נלחמו נגד הוויטמאנים הם נלחמו גם נגד הסינים בעקיפין. וחוץ מזה, היחס kill to death של האמריקאים היה ממש גבוה. והם סך הכל התקדמו יפה במסע כיבושים שלהם. זה לא הצבא שפישל, זה פשוט שהציבור בארה"ב לא מצא פואנטה בלהגן על דרום וויטנאם.

היה כבר טלוויזיה, תמונות, סרטונים וסרטים על המלחמה הזאת. מלחמת קוריאה וויטנאם דומות מאוד אמנם קוריאה קרתה בלי לחץ משמעותי מהציבור האמריקאי. ואגב, ביחס לזה שהאמריקאים היו צריכים להגיע דרך הים לקוריאה והסינים והסובייטים לא היו צריכים, תיקו הייתה תוצאה טובה מאוד.

באפגניסטן ארה"ב סילקה את הטאליבן ואת הטרור האיסלמיסטי במהירות בזק מהערים הגדולות הישר למערות שלהם. למצוא אותם במערות היא משימה קשה ביותר, במיוחד כשהם משתמשים גם בפקיסטן מדינת הטרור שליד כמכסה.

חוץ מזה, אפגניסטן לא הייתה יכולה להישאר בידי ארה"ב לנצח. אין כמעט פואנטה להחזיק בה חוץ ממשאבים (2 טריליון) אמנם החזקת הצבא וכל האנשים שם לוקח כמות אדירה של כסף לא פחות. אפגניסטן נכבשה השנה על ידי הטאליבן כי האפגנים לא רצו להילחם. האמריקאים חשבו שהם יהיו עם רצון להילחם והם טעו. בכל מקרה, פאק כמו אפגניסטן זה פעם ראשונה בהיסטוריה, ארה"ב תלמד מזה.

במלחמת עיראק והמפרץ האמריקאים ניצחו בקלות.

מול היפנים זה היה להילחם מול חולי נפש שיתאבדו עם קאמיקזה ושיעבדו 48 שעות ביום בשביל לנצח. בדיעבד, פצצות האטום הצילו חיים. נצחון אמריקאי.


בסופו של דבר.
לארה"ב יש את הצבא החזק בעולם.

סין יכולה לשלוח צבא עד ליפן או אינדונזיה. רוסיה עד לקוריאה ממזרח או הים התיכון ממערב.

ארה"ב יכולה לשלוח לכל מקום.
הנרטיב שלך דומה לנרטיב שיגיד שישראל צבא מזויף והרבה יותר חלש ממה שחושבים ממנו כי הוא לא יכול להתמודד עם כמה ערסים בבונים שיורים טילים על התושבים שלו.

להתמודד זה לא רק לכבוש זה גם היום שאחרי.

(אגב אני בטוח שביום שבו ישראל תחליט לכבוש את הרצועה ולהשליט משטר 'לשבור להם את העצמות' לכמה שנים להרוג כל חמאסניק, אני בטוח שהחמאסניקים ילחמו כמו פסיכופתים, אגב, יש להם צבא מאוד גדול בכמות הלוחמים שלו)