7 תשובות
זה שיר שעומר אדם שר אותו
אנונימית
אני מחזק את התגובות הראשונות, מדויק
ואיך הזמן מתעתע
כמו חץ בלב פוגע
הוא זוחל והוא נוסעע
בטח לא יודע
לא שמעתי אבל מהבאז הבנתי סטריוטיפי על רוסים ורוסיות
אימאלה אני מעריכה את השלושה הראשונים כל כך
למה כולם שונאים אותו פתאום מה הוא עשה לכם
"קאקדילה" של עומר אדם (שמשמעו "מה נשמע" ברוסית) יצא אתמול לכבוד סוף השנה האזרחית, והספיק מאז לספוג ביקורות וטענות על גזענות. מילות השיר, שנכתבו על ידי משה בן אברהם, אופק יקותיאל, מאור תיתון ואלעד טרבלסי, מתארות בין היתר בחורות רוסיות ומתייחסות לקשיי השפה שלהן ולחיבה לשתייה.

מטעמו של עומר אדם טרם נתקבלה תגובה.

בעיני זה שיר פוגעני, אני חצי רוסי אין לי מבטא או משהו ואני לא נפגע מגזענות אבל חברות רוסיות מלאות שלי שעלו לארץ נפגעות מגזענות בגלל הקושי לדבר עברית תקין ובגלל המבטא הרוסי שלהן.
בעצם עומר אדם מכליל את הרוסיות בזה שהן אוהבות לשתות אלכוהול ומתייחס לקשיי השפה שלהן.
למה זה פוגע? זה נותן לגיטימציה לאחרים שעוקבים אחריו לתייג בצורה פוגענית את הרוסיות בארץ ואם זה לא מספיק אז תדעו שהגזענות בארץ "חוגגת" וזה- כמו שאני רואה את זה- הולך להחריף אותה בחלק מהמקרים כי אני מכיר כמה שנעלבו מהשיר באופן אישי.
thv