3 תשובות
עושים נגזרת לפונקצייה ומשווים אותה ל-0
ה-x שיצאו הם נקודות הקיצון של הפונקצייה
ה-x שיצאו הם נקודות הקיצון של הפונקצייה
^ואז צריך לעשות טבלה או נגזרת שנייה ולוודא שזה מקסימום או מינימום
^הטבלה שצריך לעשות היא פשוטה אני אנסה להסביר אותה
עושים 3 שורות
x
y'
y
בx מציבים את הנקודות שיצא ומשהו בניהם למשל נגיד שיצא 2 ו6 אז אפשר לכתוב 0,2,5,6,10
בy' מתייחסים לנגזרת ומציבים את האיקס שרשום בנגזרת. את התוצאה רושמים בטבלה, רק את הסימן שלה כלומר מינוס או פלוס כי בדרכ יוצאים מספרים עשרוניים. כמובן שבאיקסים שיצא בפתרון זה יצא 0 פשוט כותבים 0
בy עושים חיצים לפי מה שיצא בy' אם יצא מינוס החץ הוא כלפי מטה (מסמל שהפונקציה יורדת) ואם יצא פלוס החץ הוא כלפי מעלה (מסמל שהפונקציה עולה).
אם יצא ש0 הוא שלילי (יורד) ו5 הוא חיובי (עולה) אז 2 היא נקודת מינימום ולהיפגש, אם יצא ש5 חיובי (עולה) ו10 שלילי (יורד) אז 6 היא נקודת מקסימום. אם יצא חיובי וחיובי או שלילי ושלילי זה אומר שיש חור (לא יודעת אם למדתם בדרכ אין את זה בבגרויות)
מקווה שזה מובן כי אין אפשרות לצייר פה טבלה
עושים 3 שורות
x
y'
y
בx מציבים את הנקודות שיצא ומשהו בניהם למשל נגיד שיצא 2 ו6 אז אפשר לכתוב 0,2,5,6,10
בy' מתייחסים לנגזרת ומציבים את האיקס שרשום בנגזרת. את התוצאה רושמים בטבלה, רק את הסימן שלה כלומר מינוס או פלוס כי בדרכ יוצאים מספרים עשרוניים. כמובן שבאיקסים שיצא בפתרון זה יצא 0 פשוט כותבים 0
בy עושים חיצים לפי מה שיצא בy' אם יצא מינוס החץ הוא כלפי מטה (מסמל שהפונקציה יורדת) ואם יצא פלוס החץ הוא כלפי מעלה (מסמל שהפונקציה עולה).
אם יצא ש0 הוא שלילי (יורד) ו5 הוא חיובי (עולה) אז 2 היא נקודת מינימום ולהיפגש, אם יצא ש5 חיובי (עולה) ו10 שלילי (יורד) אז 6 היא נקודת מקסימום. אם יצא חיובי וחיובי או שלילי ושלילי זה אומר שיש חור (לא יודעת אם למדתם בדרכ אין את זה בבגרויות)
מקווה שזה מובן כי אין אפשרות לצייר פה טבלה
באותו הנושא: