27 תשובות
שיוויון.
שוביניזם זה לא רק בנים מעל
ופמיניזם אמור להיות שיוויון
ופמיניזם אמור להיות שיוויון
שוויון
אמור להיות שוויון, זה הרעיון המקורי בכל מקרה, כיום הרבה לוקחות את זה למעל בנים שזה כבר לא פמיניזם וזה עליונות
שיוויון
ויש אמונה שבנות מעל, סקסיזם כלפי גברים
ויש אמונה שבנות מעל, סקסיזם כלפי גברים
פמיניזם אמור להיות שיוויון.
בפועל... פחות.
בפועל... פחות.
העיקרון של פמיניזם הוא שיוויון.
נשים לעולם לא יוכלו להיות נעלות מעל גברים. אם יתקיים שיוויון חברתי וחוקי בין נשים לגברים זה יהיה רק בגלל שגברים נתנו לזה לקרות, לצערי. שיוויון מלא בין נשים לגברים לעולם לא יוכל להתקיים בגלל שלגברים יש יתרון מבחינת כוח פיזי. הם יכולים להשתלט על העולם אם הם ירצו.
נשים לעולם לא יוכלו להיות נעלות מעל גברים. אם יתקיים שיוויון חברתי וחוקי בין נשים לגברים זה יהיה רק בגלל שגברים נתנו לזה לקרות, לצערי. שיוויון מלא בין נשים לגברים לעולם לא יוכל להתקיים בגלל שלגברים יש יתרון מבחינת כוח פיזי. הם יכולים להשתלט על העולם אם הם ירצו.
מעל
חרא שלי שיויון, נו חלאס התנועה הפמינסטית הכי צבועה שיש, אם הן היו רוצות שיויון הןהיו רוצות שיויון גם במערכת המשפט ובצבא אז חלאס לשקר הזה.
בימינו זה בנות מעל
^למה?
כי יש שיוויון בעולם המערבי.
האמת שלא-גברים מופלים לרעה.
האמת שלא-גברים מופלים לרעה.
אתה צודק שיש כמעט באופן חוקי, אבל באופן חברתי בכלל לא.
מה הקשר??זה לא נכון
אתה טוען שהיחס כלפי נשים הוא שווה ליחס כלפי גברים מבחינה חברתית?
^^אי אפשר שהיחס יהיה שווה כי אין דבר כזה שיווין
אתה צודק, אני כתבתי את זה בתשובה הראשונה שלי. כבר כתבתי שלעולם לא יהיה שוויון. אבל זה לא אומר שצריך להכחיש את הבעיה. התכחשות לבעיה תפחית את הסיכויים לשיפור הבעיה.
^אין מה להכחיש היום יש שיווין בחוק וגם דברים שפעם היו נחשבים גבריים היום הם גם לנשים אז אין לכן על מה להלחם
^אחוי היום לגברים יש על מה להלחם, תראה כמה אחוזי ההתאבדיות גבוהים אצל גברים גרושים.
אם יש הבדל מגדרי חוקי או חברתי מפלה כלפי גברים זה רק בגלל הפטריארכיה, והפמיניזם נלחם בפטריארכיה.
לא ברור לי מדוע גברים לא פותחים במאבק אנטי פטריארכלי משלהם. זה יכול להיות נפלא אם נשים וגברים ילחמו אחד עבור השני, אבל אם גברים רוצים שיוויון זכויות מלא הם יצטרכו לוותר על המעמד שלהם. כולם יצטרכו, אחרת זה לא יתאפשר. פטריארכיה סותרת שיוויון מגדרי, מכל בחינה. אם קיימת פטריארכיה לא קיים שיוויון זכויות. ואני לא חושבת שאני מתיימרת כאשר אני אומרת שהגבר הוא האחד שאחראי לפטריארכיה. אני לא יכולה להאשים את החברה באי שיוויון מגדרי.
bahur tov- החברה שלנו נוטה לזלזל ברגשות של גברים כי היא נוטה לזלזל בגברים בעלי מאפיינים נשיים יותר באופן כללי, בגלל שהם לא עומדים בציפיות לגבריות אידיאלית מבחינה חברתית. כלומר, אם המאפיינים שלך נשיים, ההנחה היא שאתה יותר נשי.
אם אישה היא נשית לאף אחד לא אכפת, כי לחברה אין ציפיות גבוהות מנשים, ויותר מכך- החברה תעדיף נשים נשיות בגלל שהן לא מוציאות את הנורמות המגדריות מאיזון ובכך לא מאיימות על הפטריארכיה.
החברה מצפה שתתנהג בגבריות ותשמור על האיזון המגדרי. נשים מופלות מבחינה חברתית באופן קיצוני, גם אם לא באופן מודע.
https://www.1202.org.il/centers-union/info/statistics/general-data
תחפש בגוגל " מדד המגדר אי שוויון מגדרי בישראל"
אתה יכול למצוא בקישורים האלה את כל המידע. אם לא הייתה מתקיימת הפליה- היה מתקיים שיוויון. אבל שיוויון לא קיים. קיימים אי שיווינות שהם לא בעייתיים במהותם ולא ניתן להאשים אף אחד מעל פני השטח, כמו לדוגמא חוסר יצוג נשי בעמדות כוח פוליטיות ומשפטיות, אך הגורם השורשי לתופעה זו הוא נשים, שבאופן כללי מכוונות למקצועות "נשיים" יותר כתוצאה של חינוך ושידור של מסרים סמויים/ לא סמויים או לא מודעים/מודעים מהסביבה ונורמות חברתיות. לכל אי שיוויון יש סיבה. נשים מוטרדות ונאנסות הרבה יותר מגברים, ומספיק נשים עוברות תקיפה מינית ברחוב בשביל שיפחדו ללכת בלילה ברחוב. נשים מוחפצות ללא הרף וללא שליטתן וזה עוד דבר שגורם לנשים לפחד ממסלולי קריירה מסוימים. הפחד שיזלזלו בהחלטות שלך או שלא ייתנו להן יחס. וכן, יש קשר בין מגדר ליחס מקצועי. זה מוכח. התהליך שהחברה המערבית עוברת בשנים האחרונות הוא בלתי נמנע וגם היחס כלפי אוכלוסיות מסוימות בעבר הוא בלתי נמנע מאחר והוא מבוסס על תכונות ביולוגיות שבעבר לא היו מובנות לאנושות והיוו את הבסיס לתפקידים מגדריים שבוססו על מין.
ביחד עם התפתחות הטכנולוגיה וההבנה האנושית, נשים יכלו לצבור כוח וידע, ובהדרגה קיבלו יותר יכולת לגונן על עצמן והילדים שלהם בכוחות עצמן ולדרוש זכויות בהתאם לכך. הפטריארכיה שהייתה הדרך האחת והיחידה התגלתה כלא רלוונטית ומדכאת ביחס לזמנים מודרניים בהם לא היה בה צורך, ולמרות זאת הפטריארכיה המשיכה לכפות את עצמה על החברה, וזהו חלק מתהליך חברתי טבעי, מאחר והוא סותר תפקידים טבעיים.
תפקיד הפמיניזם הוא להלחם בפטריארכיה ולהעלות מודעות להפליה המגדרית שעדיין קיימת ולהפחית אותה.
כמו שאמרתי מקודם, שיווין אמיתי לעולם לא יתקיים באמת ואתם יכולים להרגע. נשים לעולם לא יצליחו לשלוט בגברים כמו שהם שלטו בנשים, אתם יכולים להרגע.
אני אשמח שתסביר לי כיצד גברים מופלים לרעה יותר מנשים ולא בגלל הפטריארכיה.
אחרי הכל, זה המשחק שגברים המציאו.
לא ברור לי מדוע גברים לא פותחים במאבק אנטי פטריארכלי משלהם. זה יכול להיות נפלא אם נשים וגברים ילחמו אחד עבור השני, אבל אם גברים רוצים שיוויון זכויות מלא הם יצטרכו לוותר על המעמד שלהם. כולם יצטרכו, אחרת זה לא יתאפשר. פטריארכיה סותרת שיוויון מגדרי, מכל בחינה. אם קיימת פטריארכיה לא קיים שיוויון זכויות. ואני לא חושבת שאני מתיימרת כאשר אני אומרת שהגבר הוא האחד שאחראי לפטריארכיה. אני לא יכולה להאשים את החברה באי שיוויון מגדרי.
bahur tov- החברה שלנו נוטה לזלזל ברגשות של גברים כי היא נוטה לזלזל בגברים בעלי מאפיינים נשיים יותר באופן כללי, בגלל שהם לא עומדים בציפיות לגבריות אידיאלית מבחינה חברתית. כלומר, אם המאפיינים שלך נשיים, ההנחה היא שאתה יותר נשי.
אם אישה היא נשית לאף אחד לא אכפת, כי לחברה אין ציפיות גבוהות מנשים, ויותר מכך- החברה תעדיף נשים נשיות בגלל שהן לא מוציאות את הנורמות המגדריות מאיזון ובכך לא מאיימות על הפטריארכיה.
החברה מצפה שתתנהג בגבריות ותשמור על האיזון המגדרי. נשים מופלות מבחינה חברתית באופן קיצוני, גם אם לא באופן מודע.
https://www.1202.org.il/centers-union/info/statistics/general-data
תחפש בגוגל " מדד המגדר אי שוויון מגדרי בישראל"
אתה יכול למצוא בקישורים האלה את כל המידע. אם לא הייתה מתקיימת הפליה- היה מתקיים שיוויון. אבל שיוויון לא קיים. קיימים אי שיווינות שהם לא בעייתיים במהותם ולא ניתן להאשים אף אחד מעל פני השטח, כמו לדוגמא חוסר יצוג נשי בעמדות כוח פוליטיות ומשפטיות, אך הגורם השורשי לתופעה זו הוא נשים, שבאופן כללי מכוונות למקצועות "נשיים" יותר כתוצאה של חינוך ושידור של מסרים סמויים/ לא סמויים או לא מודעים/מודעים מהסביבה ונורמות חברתיות. לכל אי שיוויון יש סיבה. נשים מוטרדות ונאנסות הרבה יותר מגברים, ומספיק נשים עוברות תקיפה מינית ברחוב בשביל שיפחדו ללכת בלילה ברחוב. נשים מוחפצות ללא הרף וללא שליטתן וזה עוד דבר שגורם לנשים לפחד ממסלולי קריירה מסוימים. הפחד שיזלזלו בהחלטות שלך או שלא ייתנו להן יחס. וכן, יש קשר בין מגדר ליחס מקצועי. זה מוכח. התהליך שהחברה המערבית עוברת בשנים האחרונות הוא בלתי נמנע וגם היחס כלפי אוכלוסיות מסוימות בעבר הוא בלתי נמנע מאחר והוא מבוסס על תכונות ביולוגיות שבעבר לא היו מובנות לאנושות והיוו את הבסיס לתפקידים מגדריים שבוססו על מין.
ביחד עם התפתחות הטכנולוגיה וההבנה האנושית, נשים יכלו לצבור כוח וידע, ובהדרגה קיבלו יותר יכולת לגונן על עצמן והילדים שלהם בכוחות עצמן ולדרוש זכויות בהתאם לכך. הפטריארכיה שהייתה הדרך האחת והיחידה התגלתה כלא רלוונטית ומדכאת ביחס לזמנים מודרניים בהם לא היה בה צורך, ולמרות זאת הפטריארכיה המשיכה לכפות את עצמה על החברה, וזהו חלק מתהליך חברתי טבעי, מאחר והוא סותר תפקידים טבעיים.
תפקיד הפמיניזם הוא להלחם בפטריארכיה ולהעלות מודעות להפליה המגדרית שעדיין קיימת ולהפחית אותה.
כמו שאמרתי מקודם, שיווין אמיתי לעולם לא יתקיים באמת ואתם יכולים להרגע. נשים לעולם לא יצליחו לשלוט בגברים כמו שהם שלטו בנשים, אתם יכולים להרגע.
אני אשמח שתסביר לי כיצד גברים מופלים לרעה יותר מנשים ולא בגלל הפטריארכיה.
אחרי הכל, זה המשחק שגברים המציאו.
^אם לא היית בת 14 היה לי מה לרשום לך אבל כרגע אני מקווה שרק תתבגרי ותביני שטעית
בדיוק. זה מה שניסיתי להגיד. זה בגלל הפטריארכיה. הפטריארכיה מאמינה שגברים צריכים להיות חזקים יותר מנשים, שאמור להיות להם יותר כוח סבל, שהם אמורים להיות יותר אדישים כלפי הקרבה
עצמית וכו' בגלל שזה תמיד היה תפקידו של הגבר כחלק מתפקיד מגדרי. להקריב את עצמו למען פרנסת המשפחה, למלא את התפקידים האינטנסיביים יותר מבחינה פיזית, להגן על המשפחה מפני אויבים ולדאוג לאוכל עבור הצאצאים. אך כיום אנחנו יודעים שלגברים יש סדר עדיפויות משל עצמם בתור בני אדם, ולא רק בתור מין או תפקיד מגדרי, ובעידן המודרני הם יכולים להרשות לעצמם להתפתח בתור בני אדם יחידים.
זו בעיה. אתה צודק. אותו דבר לגבי גידול שיער בצבע, מזונות ויחס חברתי כללי.
אבל אני בקשתי ממך לתת לי בעיה שמציגה הפליה מגדרית כלפי הגברים שהפטריארכיה היא לא הגורם שלה, ואתה נתת לי בעיות שהפטריארכיה היא הגורם להן, כלומר "שיטת ארגון חברתי שבה הסמכויות מרוכזות בידיו של גבר, והשליטה במוסדות החברתיים נמצאת, ברובה או כולה, בידיהם של גברים, המעבירים את השלטון ביניהם היא הגורם לבעיות שאתה מציג."
הפמיניזם נלחם בפטריארכיה.
אני תוהה לעצמי מדוע גברים לא מתחילים מאבק משל עצמם או מדוע המאבק לא מגיע לשיח הציבורי. זה לא סביר שפמיניסטיות משתיקות את קולות המאבק מאחר ופמיניסטיות מודעות היטב לכך שהפטריארכיה מייצרת גם בעיות עבור גברים, גם אם הרבה פחות משהיא מייצרת בעיות עבור נשים.
אני הייתי מציעה לכם להצטרף למאבק האנטי פטריארכלי הפמיניסטי, אבל על פי התשובות לשאלה הזאת אני מבינה שאתם נגד. לכן תוכלו להתחיל מאבק אנטי פטריארכלי משלכם. אם בכל זאת תצטרפו למאבק הפמיניסטי תוכלו להשמע הרבה יותר ולכולל הרבה יותר שינוי, מאחר ואני הצדדים נפגעים מהפטריארכיה.
עצמית וכו' בגלל שזה תמיד היה תפקידו של הגבר כחלק מתפקיד מגדרי. להקריב את עצמו למען פרנסת המשפחה, למלא את התפקידים האינטנסיביים יותר מבחינה פיזית, להגן על המשפחה מפני אויבים ולדאוג לאוכל עבור הצאצאים. אך כיום אנחנו יודעים שלגברים יש סדר עדיפויות משל עצמם בתור בני אדם, ולא רק בתור מין או תפקיד מגדרי, ובעידן המודרני הם יכולים להרשות לעצמם להתפתח בתור בני אדם יחידים.
זו בעיה. אתה צודק. אותו דבר לגבי גידול שיער בצבע, מזונות ויחס חברתי כללי.
אבל אני בקשתי ממך לתת לי בעיה שמציגה הפליה מגדרית כלפי הגברים שהפטריארכיה היא לא הגורם שלה, ואתה נתת לי בעיות שהפטריארכיה היא הגורם להן, כלומר "שיטת ארגון חברתי שבה הסמכויות מרוכזות בידיו של גבר, והשליטה במוסדות החברתיים נמצאת, ברובה או כולה, בידיהם של גברים, המעבירים את השלטון ביניהם היא הגורם לבעיות שאתה מציג."
הפמיניזם נלחם בפטריארכיה.
אני תוהה לעצמי מדוע גברים לא מתחילים מאבק משל עצמם או מדוע המאבק לא מגיע לשיח הציבורי. זה לא סביר שפמיניסטיות משתיקות את קולות המאבק מאחר ופמיניסטיות מודעות היטב לכך שהפטריארכיה מייצרת גם בעיות עבור גברים, גם אם הרבה פחות משהיא מייצרת בעיות עבור נשים.
אני הייתי מציעה לכם להצטרף למאבק האנטי פטריארכלי הפמיניסטי, אבל על פי התשובות לשאלה הזאת אני מבינה שאתם נגד. לכן תוכלו להתחיל מאבק אנטי פטריארכלי משלכם. אם בכל זאת תצטרפו למאבק הפמיניסטי תוכלו להשמע הרבה יותר ולכולל הרבה יותר שינוי, מאחר ואני הצדדים נפגעים מהפטריארכיה.
כי אנחנו עם של טמבלים, נותנים לנשים לשחק לנו במוח
תוכל להסביר את עצמך? האם אתה או אדם שאתה מכיר חווה יחס סקסיסטי מצד פמיניסטית? מדוע אתה מאמין כי כל הפמיניסטיות הן סקסיסטיות ומיזנדאריות?
חחח לא אמרתי שאת טיפשה, פשוט בגיל יותר מאוחר מבינים דברים שלא מבינים בגיל 14.
פשוט תסתכלי על מערכת המשפט איך היא מפלה גברים על הצבא שנשים משרתות פחות ויש עוד הרבה דברים אבל זה העיקריים
פשוט תסתכלי על מערכת המשפט איך היא מפלה גברים על הצבא שנשים משרתות פחות ויש עוד הרבה דברים אבל זה העיקריים
בבקשה תכתוב. אני בטוחה שאם הטיעונים שלך יהיו טובים ומבוססים מספיק מבחינה לוגית לא תהיה לי בעיה להבין.
אתה לא מפסיד הרבה מלכתוב לילדה בת 14 למה אתה צודק. הרי אתה כל כך חכם ובוגר והרי אני קטנה וטיפשה בעלת אפס יכולת הבנה בסיסית. אנא ממך, למד אותי סודותיך ותבונותיך. רחם על יצור טיפש כמותי שחייו לא רחמו עליו. אם לא אתה, מי כן? אלא אם אתה מרגיש חסר ביטחון לגבי דעותיך. ואני מבטיחה לך שלא קיימת סיבה שבגללה שתרגיש ככה. אני בטוחה שאתה צודק וכי אין שום סיכוי שאתה טועה מאחר ואתה כל כך חכם ובוגר.
אם אתה מסכים איתי אתה תעזוב את העניין. ואם לא, אשמח שתכתוב לי.
אתה לא מפסיד הרבה מלכתוב לילדה בת 14 למה אתה צודק. הרי אתה כל כך חכם ובוגר והרי אני קטנה וטיפשה בעלת אפס יכולת הבנה בסיסית. אנא ממך, למד אותי סודותיך ותבונותיך. רחם על יצור טיפש כמותי שחייו לא רחמו עליו. אם לא אתה, מי כן? אלא אם אתה מרגיש חסר ביטחון לגבי דעותיך. ואני מבטיחה לך שלא קיימת סיבה שבגללה שתרגיש ככה. אני בטוחה שאתה צודק וכי אין שום סיכוי שאתה טועה מאחר ואתה כל כך חכם ובוגר.
אם אתה מסכים איתי אתה תעזוב את העניין. ואם לא, אשמח שתכתוב לי.
באותו הנושא: