7 תשובות
אי אפשר להיות פסיכולוג של עצמך, זה לא כמו שעורך דין יכול להיות העורך דין של עצמו.
חוץ מזה שלפסיכולוגים שונים יש שיטות טיפול שונות, ואיך שהוא מטפל באחרים זה לא בהכרח מה שיעזור לו. וגם, כשמישהו נמצא בסערת רגשות או בכללי מרגיש המון ותקוע בתוך עצמו הוא לא יכול לחשוב כמו שצריך.
ולרוב פשוט צריך מישהו שיקשיב, זה שמישהו יקשיב לעצמו לא יעזור.
חוץ מזה שלפסיכולוגים שונים יש שיטות טיפול שונות, ואיך שהוא מטפל באחרים זה לא בהכרח מה שיעזור לו. וגם, כשמישהו נמצא בסערת רגשות או בכללי מרגיש המון ותקוע בתוך עצמו הוא לא יכול לחשוב כמו שצריך.
ולרוב פשוט צריך מישהו שיקשיב, זה שמישהו יקשיב לעצמו לא יעזור.
חלק מהעניין שפסיכולוג הוא צריך להיות "ניטרלי" וקשוב ומכיל. זה לא בהכרח העניין של תעודת פסיכולוג, זה פשוט העניין שלא תוכל להיות קשוב לעצמך ובין היתר יש שיקולים זרים בגלל חוסר אובייקטיביות (למשל במקרים של פסיכולוג שמטפל בבן משפחה, זה שונה לגמרי מאשר טיפול באדם זר)
כן. פסיכולוגים לרוב מתייעצים על המטופלים שלהם. בגלל שקיים חיסיון, זה חייב להיות עם פסיכולוג אחר.
מלבד זאת, אם אתה פסיכולוג רוב הסיכויים שאתה מאמין בשיטה ולכן תרצה גם להעסיק פסיכולוג לחייך הפרטיים.
בדיוק כמו שרופאים חולים והולכים לרופאים אחרים.
אי אפשר להיות אובייקטיבי כשאתה מטפל בעצמך.
מלבד זאת, אם אתה פסיכולוג רוב הסיכויים שאתה מאמין בשיטה ולכן תרצה גם להעסיק פסיכולוג לחייך הפרטיים.
בדיוק כמו שרופאים חולים והולכים לרופאים אחרים.
אי אפשר להיות אובייקטיבי כשאתה מטפל בעצמך.
כן
כן ברור גם הם צריכים טיפול אחרי הכל
אכן כן
כן הוא הולך לפסיכולוג אחר
כל הקטע זה שהוא רוצה שמשהוא יקשיב לבעיות שלו
כל הקטע זה שהוא רוצה שמשהוא יקשיב לבעיות שלו
באותו הנושא: