24 תשובות
אולי תפתח את החלון ושהיא תשב מאחורה
תפתח חלון
זה פיקוח נפש, הכל טוב. תקפיץ אותה.
שואל השאלה:
מה קשור ללפתוח חלון?
מה קשור ללפתוח חלון?
תפתח חלון בכל מקרה תעצור מקסימום היא לא תרצה
בתוך רכב רגיל שנוסע אין איסור של ייחוד
שפותחים חלון זה לא ייחוד ככה המנהל האנ0 שלי עושנ
שואל השאלה:
אני כבר עצרתי ולקחתי אותה.
לא יכולתי להשאיר אותה שם..
אבל להבא, הייתי רוצה לדעת מה לעשות
אני כבר עצרתי ולקחתי אותה.
לא יכולתי להשאיר אותה שם..
אבל להבא, הייתי רוצה לדעת מה לעשות
נראה לי שללכת על בטוח= לבקש ממנה לשבת מאחורה, להשאיר חלון פתוח.
ככה או ככה זה פיקוח נפש. היא עלולה ליפול על מישהו עם כוונות רעות.
ככה או ככה זה פיקוח נפש. היא עלולה ליפול על מישהו עם כוונות רעות.
שואל השאלה:
אני מתוסבכת
יש איסור ייחוד..
תבדקי באינטרנט נשמה
אני מתוסבכת
יש איסור ייחוד..
תבדקי באינטרנט נשמה
מבחינה אנושית - לא חייב לקחת, הייתי בסיטואציה הזאת כמה פעמים ואנחנו לגמרי מבינות אם לא תעצור
מבחינה הלכתית - אם זה בכביש שיש עוד רכבים על הכביש זה בסדר.
אם זה בשעה שזה פיקוח נפש זה בסדר אם אין ברירה אחרת.
ויש באינטרנט "דיני טרמפים" שמפרטים על כל זה
מבחינה הלכתית - אם זה בכביש שיש עוד רכבים על הכביש זה בסדר.
אם זה בשעה שזה פיקוח נפש זה בסדר אם אין ברירה אחרת.
ויש באינטרנט "דיני טרמפים" שמפרטים על כל זה
שואל השאלה:
אחותי, אני בן אדם שעמד בטרמפים 4 שנים. אני מבין טוב מאוד מה זה לעמוד בטרמפים
אז אין בן אדם שעומד ואני לא אעצור לו..
ואני גם דפוק כי אני לא מסוגל להשאיר אנשים בתחנה - לא עבר לי עדיין שנתיים ומותר לי להסיע רק 2 ואני מעלה 5 אם צריך כי אני לא משאיר אנשים בתחנה
אחותי, אני בן אדם שעמד בטרמפים 4 שנים. אני מבין טוב מאוד מה זה לעמוד בטרמפים
אז אין בן אדם שעומד ואני לא אעצור לו..
ואני גם דפוק כי אני לא מסוגל להשאיר אנשים בתחנה - לא עבר לי עדיין שנתיים ומותר לי להסיע רק 2 ואני מעלה 5 אם צריך כי אני לא משאיר אנשים בתחנה
שואל השאלה:
חבר'ה אתם אומרים דברים סתם בלי לבדוק, אין לי אפשרות לפתוח אינטרנט, אבל אני יודע בוודאות שיש בזה דיני ייחוד
חבר'ה אתם אומרים דברים סתם בלי לבדוק, אין לי אפשרות לפתוח אינטרנט, אבל אני יודע בוודאות שיש בזה דיני ייחוד
וואלק אתה בן אדם טוב
אבל בכל מקרה לא כדאי לסכן את הרישיון שלך בשביל טרמפיסטים
אם אתה לא תעצור המישהו הבא יעצור, הכל בסדר...
תשמור על הרישיון שלך, אני נכשלתי כבר ב6 טסטים ולא רואה איך זה מסתיים מתישהו
אבל בכל מקרה לא כדאי לסכן את הרישיון שלך בשביל טרמפיסטים
אם אתה לא תעצור המישהו הבא יעצור, הכל בסדר...
תשמור על הרישיון שלך, אני נכשלתי כבר ב6 טסטים ולא רואה איך זה מסתיים מתישהו
שאלה: אם מגיע טרמפ למקום שמגיע פעם בהרבה זמן ורק אני צריכה לעלות, או שבלילה עומדות רק 2 בנות והנהג הוא בן, האם אנחנו צריכות לא לעלות ולחכות לטרמפ הבא שיכול להגיע כמה שעות אח"כ?
תשובה: בשעת הדחק ניתן לסמוך על כך, אך ישבו מאחור, בנות ללא בנים וכד' וישתדלו אם אפשר להדליק אור במכונית.
(הרב דוד דודקביץ)
תשובה: בשעת הדחק ניתן לסמוך על כך, אך ישבו מאחור, בנות ללא בנים וכד' וישתדלו אם אפשר להדליק אור במכונית.
(הרב דוד דודקביץ)
שואל השאלה:
בעז"ה בקרוב תעברי, מתפללים להתצלחתך❤
בעז"ה בקרוב תעברי, מתפללים להתצלחתך❤
שואל השאלה:
הנה לכם כל מי שאמר שאין דיני ייחוד על הכביש.. ^^ תודה על התשובה
הנה לכם כל מי שאמר שאין דיני ייחוד על הכביש.. ^^ תודה על התשובה
^^^שתי בנות זה שונה לםי מה שהבנתי...
עוברות בכביש מכוניות מדי פעם?
עוברות בכביש מכוניות מדי פעם?
מותר לגבר ואישה לנסוע יחד במכונית במקום שיש בו עוברים ושבים, וחלונות הרכב אינם כהים ואינם מכוסים בוילון. ברוב הכבישים בארץ היום עוברות מכוניות מדי פעם במשך כל הלילה. בכבישים שוממים יש איסור יחוד בנסיעה ברכב.
גם במקומות שבהם מותר לנסוע יחד יותר צנוע יהיה שלא תשב אישה ליד נהג וגבר ליד נהגת.
גם במקומות שבהם מותר לנסוע יחד יותר צנוע יהיה שלא תשב אישה ליד נהג וגבר ליד נהגת.
שואל השאלה:
אה גם לפעמים יוצא לי לעצור למישהי מהישוב שלי וזאת נסיעה של רבע שעה
ואני נוסע הרבה פעמים בשעות מאוחרות כמו 12 וחצי אחת וחצי, אתמול יצא לי להעלות 2 בנות מהישוב ב1 וחצי בלילה, מה אני אשאיר אותם שם?
אני חיכיתי שם פעם בתחנה 3 שעות בלילה..
אה גם לפעמים יוצא לי לעצור למישהי מהישוב שלי וזאת נסיעה של רבע שעה
ואני נוסע הרבה פעמים בשעות מאוחרות כמו 12 וחצי אחת וחצי, אתמול יצא לי להעלות 2 בנות מהישוב ב1 וחצי בלילה, מה אני אשאיר אותם שם?
אני חיכיתי שם פעם בתחנה 3 שעות בלילה..
שואל השאלה:
בתאכלס יש מעט רכבים אבל לא מבין מה זה משנה אני גם ככה מתרכז בנסיעה באמת מעניין מה הקטע של ייחוד ברכב
בתאכלס יש מעט רכבים אבל לא מבין מה זה משנה אני גם ככה מתרכז בנסיעה באמת מעניין מה הקטע של ייחוד ברכב
לפי מרבית הפוסקים אין בנסיעה בכבישים בהם תנועה שוטפת משום יחוד - לא ביום ולא בלילה. רק להשתדל שהנהג מקדימה והטרמפיסט במושב האחורי.
לעומת זאת בכבישים שאין בהם תנועה רציפה צריך לשמור על דיני יחוד. היינו רק שתי נשים עם גבר אחד ביום, או אישה אחת עם שני גברים כשרים (המוכרים לה) ביום ושלושה בלילה, ושלוש נשים עם גבר אחד או שניים בלילה.
לעומת זאת בכבישים שאין בהם תנועה רציפה צריך לשמור על דיני יחוד. היינו רק שתי נשים עם גבר אחד ביום, או אישה אחת עם שני גברים כשרים (המוכרים לה) ביום ושלושה בלילה, ושלוש נשים עם גבר אחד או שניים בלילה.
לא צריכה לפתוח אינטרנט אני זוכרת ששאלתי את זה פעם את אבא שלי או אחים שלי והם אמרו שבתוך רכב שנוסע בכביש ראשי אין איסור כזה כי הכל פתוח ורואים וזה כמו להיות סתם ברחוב
באמת שאלה שהתלבטתי בה
אולי אפשר לשאול רב האם שיחת וידיאו מצילה מיחוד (טלפון רגיל לא)
כמו-כן אם יש כמה אנשים אפשר להעלות את כולם
אני לא בקיא לגמרי בדיני יחוד אולי זה תלוי גם בכביש
בעיקרון להלכה אסור לאישה לעצור טרמפים, ואישית לא הייתי עוצר כי ספק דאורייתא לחומרא
אולי אפשר לשאול רב האם שיחת וידיאו מצילה מיחוד (טלפון רגיל לא)
כמו-כן אם יש כמה אנשים אפשר להעלות את כולם
אני לא בקיא לגמרי בדיני יחוד אולי זה תלוי גם בכביש
בעיקרון להלכה אסור לאישה לעצור טרמפים, ואישית לא הייתי עוצר כי ספק דאורייתא לחומרא
באותו הנושא: