36 תשובות
כן... אני גם דיי בטוחה שזה מותר..
אם אין גבר יש הלכה לזה
נראלי שכן
לא
אנונימית
כן אני מקדשת מלא
אם אין גבר בבית אפשר
אני קידשתי עכשיו והיו 2 בנים מסביב לשולחן
אז כן, לדעתי זה בסדר
זה גם לא "בסדר" להיות בטלפון בשבת ובכל זאת, הנה אנחנו
אם אין אז זה מותר לא?
e1a
ברור, היא פשוט לא יכולה להוציא גברים ידי חובה.
זה כל הסיפור, עדיין מותר לה לקדש.

והסיבה שאישה לא יכולה להוציא גבר ידי חובה זה בפני כבוד הרבים - שזה לא מכבד את הגברים ששם.
ואז אפשר להכנס לדיון שלם למה זה לא מכבד את הגברים ששם? מה זה בכלל אומר? ומי קבע שזה לא מכבד?
אז יש האומרים שזה בגלל שהגבר מחוייב ביותר מצוות מהאישה ולכן יש לו לכאורה מעמד יותר גבוה.
יש האומרים שזה בגלל שפעם הגברים ידעו קרוא וכתוב והנשים לא ידעו, ואז אם האישה מקדשת זה עלול לרמוז לזה שהגברים לא יודעים בגלל זה היא חייבת לקדש במקומם. זה הלבנת פנים וזה איסור מהתורה.

ויש עוד, דווקא דיון מעניין.
כן, כשאבא שלי לא היה בבית אמא שלי עשתה.
כן וזה מותר
אנונימית
מה שאנשים חושבים זה לא מה שחשוב ומשנה.
לאישה מותר לקדש.
אנונימית
אם אין גבר זה מותר
אצל דתיים וחרדים, אני מאמין שלא יסכימו לזה. אבל מאיפה לי, אני אפילו לא שומר
כן
לפי הדת מן הסתם שלא, אבל הדת היא שוביניסטית סקסיסטית הומופובית וגזענית
חוץ מזה את עם טלפון בשבת אז..
אנונימי
גם אם יש
גם אם יש גבר זה בסדר גמור
אם אין גבר אז כן
כן
שאלה שמראה כמה שוביניסטית היהדות
אם אין גבר שעבר את גיל 13 אז כן מותר לאישה לקדש
כן ככה זה עובד גם. אם אין שום דבר בבית בכלל אישה מברכת . כמובן שעדיף שלא אבל אם אין ברירה אז עדיף מכלום.
כן
למה לא ?
אם אין גבר בבית אז מין הסתם שכן, עדיף לעשות קידוש (מי שמאמין ועושה) מאשר לא לעשות בכלל.
כן, קטונתי מלחלוק על ההלכה היהודית
כעיקרון ההלכה אומרת שאם אין גבר מעל גיל 13שעבר בר מצווה הגבר/האישה הכי בוגרים אמורים לבצע את הקידוש
מה זה אתם חושבים
לפי היהודות זה מותר וזו ההלכה
אנונימית
כן כי לקדש בקידוש זה לא משהו שצריך למגדר
ולתת רק לגברים ואם חושבים ההפך אז אתם מיסוגיניסטים סורי אבל זה כל האמת
וגם ביהדות זה מותר
אין שום הלכה שאומרת שגבר חייב לקדש (פשוט זה הפך למנהג שבד"כ הגבר מקדש). כנ"ל לגבי נרות של שבת רק הפוך.
כן למה לא