10 תשובות
דיכאון הוא מחלת נפש
הפרעת אישיות גבולית - הפרעה
פוסט טראומה - הפרעה
שואל השאלה:
ואיך מבדילים?
מחלות נפש הן מחלות עם בסיס גנטי ברור, שקשורות בהפרעה ביוכימית כזאת או אחרת במוח. הבסיס האורגני של הפרעות אישיות גם הוא קיים, מן הסתם, אבל בהפרעות אישיות מדברים יותר על הפרעות הקשורות לתכונות האישיות, ונובעות בדרך כלל מבעיות פסיכולוגיות ומטראומות בילדות. מחלות נפשיות הן- חרדות, דיכאון, מאניה דיפרסיה, סכיזופרניה
מקור מאתר zap doctors.
שואל השאלה:
תודה
מחלות נפש הן מחלות עם בסיס גנטי ברור הקשורות בהפרעה ביוכימית כזו או אחרת במוח.
הבסיס האורגני של הפרעות אישיות קיים גם הוא, אבל בהפרעות אישיות מדובר יותר על הפרעות הקשורות לתכונות האישיות הנובעות בדרך כלל מבעיות פסיכולוגיות ומטראומות בילדות.
להלן ממחלות נפשיות: חרדות, דיכאון, מאניה דיפרסיה, סכיזופרניה.

מהי פוסט טראומה:
בזמן החשיפה לאירוע הטראומטי המערכת הנפשית מוצפת בגירויים שאותם היא אינה יכולה להכיל ולעבד, גירויים אלו נותרו במערכת בצורתם הגולמית והלא מעובדת ומדי פעם שבים וחודרים למרכז התודעה בצורתם המקורית.
באופן זה, הנפגעים חווים מחדש את האירוע הטראומטי באופן פיזי או נפשי, ממש כאילו הוא קורה שוב ושוב; דימויים, זיכרונות, רעשים וריחות שהיו בפועל בזמן התרחשות הטראומה שבים ותוקפים את הנפגע.
ומכיוון שחודרנות טראומטית כזאת מכאיבה מאוד, הנפגעים מנסים להימנע מכל דבר שעשוי להזכיר להם את האירוע הטראומטי.
ובכך נוצר מעגל של חודרנות מצד אחד והימנעות מצד שני.
מעגל זה הוא בעצם "הלב" של התסמונת הפוסט טראומטית הנקראת בשפה המקצועית: ptsd.

הפרעת אישיות גבולית (bpd) היא דפוס מתמשך ועקבי שקשור לחוויה פנימית של האדם ומתבטא בהתנהגות שלו ובסופו של דבר ההפרעה גורמת למצוקה קשה של האדם הסובל ממנה ולקשיים בקשרים הבינאישיים שלו.
אנשים הסובלים מהפרעת אישיות גבולית חיים בחוסר יציבות קבועה, הרגשות וההתנהגויות משתנים במהירות ובפתאומיות וכך גם תחושת הערך העצמי של האדם.
ניסיונות חוזרים ונואשים להימנע מדחייה על־ידי אחרים.
ההפרעה מאופיינת ב:
פחד מנטישה, התפרצויות זעם, קושי לשלוט ברגשות ובדחפים.
רגישות קיצונית לביקורת ולכל סימן אחר שיכול לתת רמז לדחייה - "לא רוצים אותי", "אני לא מספיק טוב".
הפחד הזה מתבטא בתגובות מוגזמות וקיצוניות, שלא תואמות לסיטואציה ולהתנהגות שגורמת בסופו של דבר לנטישה שממנה האנשים שסובלים מההפרעה חרדים כל כך.
ההפרעה יכולה להתבטא גם ביחס לאחרים: מעברים חדים מהערצה עיוורת לתיעוב מוחלט, הסובלים מהפרעת אישיות גבולית יכולים לספר בהערצה על מישהו שהכירו ולרצות בחברתו, ובהזדמנות אחרת לספר כמה אותו אדם הוא שפל, חסר כל ערך ואין להם שום רצון בקשר איתו.
לצורך העיניין: החברה הכי טובה ביום ראשון יכולה להפוך לאויבת הכי גדולה ביום שני.
התנהגות רגילה לחלוטין יכולה להפוך להתפרצות זעם.
העולם שלהם נע מקיצוניות לקיצוניות, משחור ללבן - ללא גווני ביניים - וזאת גם החוויה הפנימית של אדם הסובל מהפרעת אישיות גבולית.
כמו היחס לאחרים גם התחושות והרגשות הפנימיים נעים בחדות מלמעלה למטה, נסיקה לגבהים והתרסקות לתהומות הדיכאון.
המעברים האלה יכולים לקרות ביום אחד או אפילו תוך כמה שעות, ולפעמים יש תקופות ארוכות של דאון, שיכול להיות מאובחן כדיכאון קליני.

דיכאון הוא הפרעה נפשית במצב הרוח.
התסמינים הבולטים של דיכאון הם:
תחושת עצבות, ריקנות וחוסר אונים.
התפרצויות זעם, חוסר סבלנות ותסכול, גם כתוצאה מעניינים קטנים ולא חשובים מספיק.
אובדן עניין/והנאה ברוב הפעילויות הנורמליות, כמו: תחביבים, ספורט וסקס.
תחושה כללית של אומללות וחוסר שמחה שקשה להסבירה.
הפרעות שינה, לרבות נדודי שינה או לחילופין שינה ממושכת מדי.
תשישות, לאות וחוסר אנרגיה, כשגם משימות קטנות גוזלות מאמץ רב.
חוסר תיאבון ואובדן משקל או לחילופין תשוקה מוגברת למזונות ועלייה במשקל.
חששות וחרדה.
תחושת חוסר שקט.
איטיות במחשבה, בדיבור או בתנועות הגוף.
תחושות מועצמות של אשמה, האשמה עצמית, התמקדות בכישלונות עבר וחוסר ערך.
קשיי ריכוז וחשיבה, קשיים ביכולת קבלת החלטות ובזיכרון.
מחשבות תכופות וחוזרות על מוות ואובדנות, נטייה אובדנית וניסיונות אובדנות.
הפרעות פיזיות לא מוסברות, כגון: כאבי גב וראש.

יקירה, אם תרצי לדעת בוודאות מה יש או אין לך, ממליצה לך להתאבחן אצל פסיכיאטר, עדיף שלא תאכילי את עצמך סרטים שאת סובלת מדבר כזה או אחר.
אני בעצמי סובלת מרוב הדברים שכתבת, אך למרות שידעתי על חלקם לפניי שהתאבחנתי, הלכתי לפסיכיאטר לאיבחון.

בהצלחה!
אין הבדל. משתמשים בשני המונחים ללא הבחנה. ptsd, בורדרליין, דכאון, כולן הפרעות/מחלות נפשיות.
לכל הפרעה יש בסיס גנטי. וכל הפרעה מתבטאת בחוסר איזון כימי במוח.
^ נכון, אבל האמת שיש המון סיבות מהן הפרעות/מחלות נפשיות נובעות.
+ אני לא יודעת אם זה השתנה, אבל לפי מה שאני יודעת יש הבדל בין מחלה להפרעה נפשית.
בדקתי מזמן בכמה אתרים, אפילו דיברתי עם הפסיכולוגית שלי על זה מזמן.
יש המון סיבות לכל הפרעה אינדיבידואלית, אבל אחת שתמיד נוכחת היא נטייה מראש שנקבעת גנטית. גם בptsd, שכביכול נדמה שהיא הפרעה שנטו מתרחשת בגלל המציאות.
אין הבדל בין הפרעה למחלה נפשית. לקחתי סמסטר שעבר קורס בפסיכולוגיה אבנורמלית והמרצה, שהוא פסיכולוג קליני ודוקטור, הסביר את זה בתחילת השיעור הראשון.
שואל השאלה:
אני לא מאכילה את עצמי בסרטים אני מאובחנת מהאישפוז עם הפרעת אישיות גבולית ופוסט טראומה, ובפנימייה הפסיכיאטרים חושבת שיש לי דיכאון..
פשוט עיניין אותי לדעת אם זה נחשב הפרעות נפשיות או מחלות ובכללי מה ההבדל (סתם כי זה מעניין)
שואל השאלה:
הפסיכיאטרית