15 תשובות
איזה קטע?
תפרטי יותר
איזה קטע
לדעתי שניהם צריכים להפסיק להתעסק בצלחת של אחד של השני
הם רבים ממש כמו ילדים קטנים וזה עצוב
אנונימית
תצטרכי להיות יותר ספציפית.
I:
שואל השאלה:
יש מלא עקיצות לכל אחד מהמסורות אם הייתם יכולים לבחור מה הייתן דתיים או חילוניים מה הייתם רוצים
שזה מבאס שהופכים את זה לבעיה סה"כ בני אדם, יהודים, שבוחרים ללכת בדרכים שונות- לא מבינה מה הביג דיל
הדת לא מחייבת ללכת אף אחד לפיה, גם בדת עצמה יש בחירה האם להיות דתי או לא.
אז פשוט עצוב שאנחנו צריכים להתעסק בלריב זה עם זה ולא לאהוב אחד את השני רק כי אנחנו לא באותה דעה ולא הולכים באותה הדרך במקום באמת להתעסק באיך לאחד את העם ולהפסיק להתנהג כמו ילדים קטנים ובאמת לאהוב אחד את השני כי אנחנו כולנו בני אדם בסוף ויותר מזה, כולנו יהודים לא משנה דתי חילוני כולנו אחים ואחיות אם נרצה או לא נרצה.
חרטא. כולם חייבים במצוות באותה הרמה וכל מי שלא יקיים ישרף עמוק
שחילונים אמורים להתאפס על עצמם, הם אלה שמורדים במי שברא אותם, לא אנחנו.


היי~, בטח שהדת מחייבת ללכת על פיה, אלא חוקים של מלך העולם ויש שכר ועונש.
אנונימי
אין דבר כזה חילונים- מה שאתם מגדירים "חילוני" זה יהודי שמחויב בתורה ובמצוות אבל לא מקיים אותם, הדבר הזה לא פותר אותו מהחיוב בתורה ומהמצוות וזה לא משנה אם הוא מאמין שהוא פתור מזה או לא - המציאות היא שהוא עדיין יהודי ולא משנה מה הוא יעשה הוא ישאר יהודי והוא תמיד צריך לקיים את התורה והמצוות.
אנונימי^^הדת לא מחייבת, יש תמיד בחירה וזה למה יש שכר גדול לאלו שכן מקיימים את המצוות בגלל שהם בוחרים, נכון יש עונשים למי שעובר על עברות אבל בכללי ברעיון יש הרבה בחירה..
פעם(בתקופת התנך) היה את יצר העבודה זרה, אז שואלים למה בכלל ה' ברא את היצר הזה והתשובה היא שזה בשביל שעם ישראל יבחרו לעבוד את ה' כי הם באמת רוצים בכך
אני גם דתיה אם יש לך ספק אני לא סתם ממציאה דברים
^
יש חובה לעשות את רצון ה'.
יש בחירה אם לקיים את החובה הזאת או לעשות נגד.
^^ בחירה שחובה לבחור בתורה ובמצוות: "ובחרת בחיים" (דברים ל, יט).

ובניגוד למה שמרת, צריך למחות באנשים שעושים עבירות, יש הרבה מקורות שאומרים את זה.
אנונימי
כן, לא אמרתי שאין חובה לעשות את רצון ה' אבל זה לא מבטל את העניין של הבחירה.

אני אומרת את זה בשביל כל אלו שחושבים שיש רק חובה וזהו ושהדת היא סגורה וכו' כי זה לא נכון, הדת זה דבר מדהים אם יודעים ללכת בדרך שלה נכון וכמו שצריך(כששואפים ללכת בדרך הנכונה והטובה יותר נכון)
הפוליטיקה משחיתה את הדת