150 תשובות
כן ולא, דרך נקודת הרימון אפשר לדעת את תחום העליה ירידה
הקיצון*
שואל השאלה:
אז אפשר הסבר מה זה
שואל השאלה:
בבקשה
קודקוד הפרבולה זה הנקודות קיצון
שואל השאלה:
לא מה זה תחום עליה וירידה
שואל השאלה:
אני יודעת מה זה נקודת קיצון
כמו שזה נשמע מתי היא עולה ומתי היא יורדת .
שואל השאלה:
זה אמצע הפרובלה
שואל השאלה:
אבל איך מחשבים את זה
שואל השאלה:
יש נוסחה אוו משהו
שואל השאלה:
כיאלו איך יודעים?
מוצאים את קודקוד הפרבולה קודם
שואל השאלה:
אוקי ואחרי שמצאתי מה אני עושה הקדקוד זה הנוקדת קיצון נכון?
בנקודת קיצון יש את השינוי של התחום, נגיד אם הפרבולה מחייכת אז מאיקס אחד עד נקודת הקיצון היא יורדת ומהנקודת קיצון עד איקס שני היא עולה
שואל השאלה:
נוו אז הבנתי נכון זה בנקודת קיצון פשוט מהנקוד קיצון x גדול ומתחת xנכון?
התחום עליה ירידה אבל היא על כל הפרבולה זה לא בנקודה אחת היא פשוט משתנה בקיצון
סך הכל נראה לי קלטת את זה
שואל השאלה:
נכון אז כתבתי שבקיצון x גדול מאותו מספר טלפני הרימון x קטן מאתו מספר בעצם התחום עליה וירידה זה מהתחלה עד אמצע קטן מx מאמצע עד סוף גדול מx
שואל השאלה:
זה נכון ואם כן תוכלי לתת לי דוגמא שאני יעשה לראות שהבנתי בבקשה
אוקיי אני אתן דוגמא לאיך כותבים את זה,יש פרבולה מחייכת שיש לה נקודת קיצון ב3,0 ואז כותבים תחום עליה- x>3
תחום ירידה- x<3
שואל השאלה:
התכוננתי שתניני לי דוגמא לעשות בעצמי
כן כתבתי את זה לפני שראיתי מה שכתבת בנוגע לדוגמא
שואל השאלה:
ומה שכתבתי נכון ?
שואל השאלה:
אוקיי סליחה
נגיד יש לך פרבולה עצובה שיש לה נקודת קיצון ב4,1 מה התחום עליה ירידה
שואל השאלה:
משש תודה נראלי הבנתי הצלת אותי
על מה את אומרת סליחה
שואל השאלה:
רגע איך יכולת להיות שתי נקודות קיצון?
יש נקודה אחת שאיקס שווה ארבע וy שווה אחת
שואל השאלה:
אה הבנתי זה הy
כאילו באחד שנתתי לך
שואל השאלה:
אז הנוקדת קיצון זה x קטן מ4 ו4 גדול מx
אתה יכול בעזרת הנקודות קיצון לדעת את העלייה והירידה אבל זה לא אותו דבר
לא
הנקודת קיצון זה 4,1
נקודה קיצון זו נקודה אחת
מה שאת כתבת זה תחום העליה ירידה אבל תכתבי לי מתי היא היא עולה ומתי היא יורדת
שואל השאלה:
רגע נקודת הקיצון בדרך כלל זה לא רק x
לא, לכל נקודה יש איקס ו-y
הנקודה שנתתי לך היי פשוט נקודת המפגש בין איקס ל-y
שואל השאלה:
אוקיי אז היא עולה מ4 ומעלה זאת אומרת x גדול מ4
ויורד מ4 ומטה זאת אומרת x קטן מ4
שואל השאלה:
אה אוקיי הבנתי
שואל השאלה:
פשוט כדין לא למדנו נקודות מפגש
ההפך, נתתי לך לפרובולה עצובה לא מחייכת אם את מתקשה להבין מתי פשוט את צריכה להסתכל על השרטוט מצד שמאל שלו וממש תראי האם הקו עולה למעלה או יורד
כן הנחתי שכנראה לא למדתם את זה
שואל השאלה:
רגע שאלה בדרך כלל הפרובלה יש x וy נכון כיאלו בכל נקודה כמו משוואת ישר
שואל השאלה:
אבל את כתבת לי נקודה 4 1
שואל השאלה:
לא מינוס
נכון אבל היא עצובה זאת אומר זה קודמת קיצון היא מקסימום למדת מה ההבדל בין פרבולה עצובה ומחייכת?
פרבולה עצובה לא בהכרח חייבת חייבת להיות מינוס והתחום עלייה ירידה לא קשור לאם זה מינוס או חיובי
שואל השאלה:
כן יודעים לפי הa
שואל השאלה:
אבל לא כתבת לי חזקץ 2
שאת מחפשת תחום עליה ירידה פשוט תסתכלי על השרטוט מצד שמאל וממש תעקבי אחרי הקו אם הוא יורד או עולה עד הנקודת קיצון ואז אחרי הנקודת קיצון תמשיכי לראות אם הוא יורד או עולה
שואל השאלה:
לא הבנתי איך אני אומר לדעת אם זאת פונקציה עולה אוו ירודת אם מנת לי נקודה כמו41
שואל השאלה:
סליחה אחת ארבע
אם הייתי נותנת לך משוואה ריבועית היה מינוס לפני האיקס, אבל אני רק נתתי לך את הנתונים של הנקודת קיצון ושהיא עצובה את לא צריכה לדעת מה היא המשוואה. אני אשנה את זה לאיקס שווה ארבע ו-y שווה אפס כי עוד לא ללמדת את זה אז סמני נקודה באיקס ארבע ותתחילי לשרטט אותה עצובה
שואל השאלה:
אז איך אני יודעת שהיא עוצבה אם מנת לי נתונים כמו y שווה 0 ואיקס שווה 4 איך לפי זה אני אומרת לדעת אם היא חיובית אוו שלילית
שואל השאלה:
אני רק בכיתה ט אם זה משנה
כי גם נתתי לך את המידע שהיא עצובה זה נתון את לא אמורה לדעת את זה בלי לחקור מאפס זה סתם פרט שנתתי מהראש
כן אני יודעת פרבוליות זה כיתה ט
את יודעת שהיא עצובה כי זה מה שאמרתי לך את לא יודעת את זה לפי הנקודת קיצון שנתתי
שואל השאלה:
אבל בהתחלה לא כתבת לי את זה
ממש בהתחלה כתבתי לך שיש לך פרבולה עצובה שיש לה נקודת קיצון ב4,1
שואל השאלה:
ואז אמרתי לך שאיקס קטן מ4
וש4 גדול מx
עכשיו שינינו את לארבע אפס כי לא למדת אבל כנראה פיספסת שאמרתי שהיא עצובה
שואל השאלה:
הנקודת קיצון זה 4,1
נקודה קיצון זו נקודה אחת
מה שאת כתבת זה תחום העליה ירידה אבל תכתבי לי מתי היא היא עולה ומתי היא יורדת
אבל איזה אחד היא התחום עליה ואיזה אחד היא התחום ירידה
נכון כי כתבת נקודת קיצון ואז גדול מה קטן מה זה לא אומר לי מה התחום עליה ממש תכתבי פשוט תחום עליה- איקס גדול או קטן מ אל תכתבי נקודת קיצון
שואל השאלה:
אוקיי אז מ 4 זה תחום עליה
ומתחת ל4 תחום ירידה מה שאומר ש4 גדול מx
xקטן מ4
שאת כותבת נקודת קיצון איקס גדול מארבע איקס קטן מארבע זה לא אומר לי מתי היא עולה ומתי היא יורדת זה כאילו את אומרת שהנקדות קיצון עצמה היא שאיקס קטן גדול מארבע, תכתבי ממש בתשובה תחום עליה ואז תתני אותו
שואל השאלה:
אני יכולה לכתוב תחום עליה הוא מ4 ומעלה
ותוחום הירידה הוא מתחת ל4 זה בסדר
שואל השאלה:
ואם נתון לי שהיא עצובה אז הפוך נכון?
נראה לי בנתיים יקבלו לך אם תכתבי את זה ככה אבל בפועל צריך לכתוב
x< 4
x> 4
במקום במילים
כן אם היא עצובה זה הפוך
שואל השאלה:
אוקיי
עכשיו באמת פשוט תשרטטי את הפרבולה מצד שמאל לימין ותשימי לב אם שאת משרטט עד נקודת קיצון הקו שאת משרטט עולה למעלה או יורד זה ממש זה
שואל השאלה:
אפשר עוד דוגמא תגידי השנה אני גם יתחיל למודד למוצא נקודות על הגרף כמו שעשית
כן את עוד תלמדי יש לכל הדברים האלה נוסחאות והמורה שלך יכול.ה ללמד אותך זה יותר טוב ממני
אוקיי יש לך פרבולה מחייכת שיש לה נקודת קיצון ב0.0
שואל השאלה:
כיאלו את כל החומר של הפרבלות למדתי לבד
שואל השאלה:
וגם מלא גימטריה
את תלמדי הכל בנוגע לפרבולות ואת גם תביני את מחשבתית יותר טוב בהמשך השנה
שואל השאלה:
אז מ0 היא עולה
ומתחת ל0 היא יורדת
נכון
שואל השאלה:
פשוט למדתי את זה לבד כי הם שמו אותי בהקבצה ב3 יחדות ואני נלחמת לעלות ל4
אוקיי אם את כותבת את התשובה במילים תכתבי את זה ממש ככה שאיקס קטן מאפס היא יורדת, שאיקס גדול מאפס היא עולה
שואל השאלה:
אוקיי תודה
שמחה שעזרתי :)
אם יש לך עוד שאלות בנושא את מוזמנת לשאול
שואל השאלה:
רגע עוד משהו קטן אז אני צריכה לדעת לזהות נקודות על ציר הy ו x כמו שעושים במשוואת ישר
שואל השאלה:
אוו שזה משהו אחר לגמרי
מה זאת אומרת כאילו חיתוך עם הצירים?
שואל השאלה:
תוכלי להסביר לי איפלו מחר מה זה הגדרה קודקודית של הפבולה
את מכירה את הנוסחא למציאת קודקוד?
שואל השאלה:
לא כיאלו למוצא נקודת על הפרובלה כמו x שווה 5 וy שווה 4סתם דוגמא
הנוסחה*
שואל השאלה:
לא כיאלו אני מכירה ax בחזקת 2פלוס bx פלוס c
אוקיי אם נגיד נתון לך איקס שווה חמש ושואלים אותך כמה y שווה או שסתם בא לך לראות מה ה-y המתאים לאיקס שווה חמש את פשוט מציבה איקס שווה חמש במשוואה הריבעוית שהיא המשוואה של הפרבולה ובסוף יוצא לך y= 3 נגיד ואז את יודעת שהנקודה היא 5,3
אני ישאל עוד משהו איך את מוצאת את הקיצון?
שואל השאלה:
אה אוו שאני רואה לפי הגרף נכון?
שואל השאלה:
אני עושה איי בחזקת 2 חלקי מינוס b
שואל השאלה:
נכון לא טעמתי?
שואל השאלה:
טעמתי?
שואל השאלה:
כפול 2
אני רוצה לשאול עוד דבר אחד זה בנוגע לכיתה עכשיו שכבר עברנו כמה חודשיים מתחילת השנה מתי עבר לארבע יחל? בתחילת השנה או ממש לאחרונה?
שואל השאלה:
אני עדיין לא עברתי
שואל השאלה:
אני עושה מבחן מעבר ביום ראשון עוד שבוע
אוקיי
אני צריכה ללכת לישון כי מחר אני קמה מוקדם אם את רוצה אני יכולה מחר בצהריים או אולי אפילו רק אחר הצהריים (אני קצת עמוסה) לנסות ללמד אותך דרך פה
שואל השאלה:
אני משש אשמח ואויי תודה הצלת לי את החיים לילה טוב מלכה
כי בעיקרון יש עוד דברים שאת צריכה לדעת זה למה שאלתי אותך עכשיו את זה כל אלה
שואל השאלה:
תודה
סבבה אוקיי אז אני אנסה ללמד אותך מחר ננסה כי זה בכתב אז זה קצת יותר קשה את לא יכולה לשלוח הודעות פרטיות נכון?
שואל השאלה:
כן אין לי מספיק פרחים
סבבה אז מחר שאני יתפנה אני אכתוב לך פה
שואל השאלה:
היי תוכלי להסביר לי שתחברי מה זה הצגת קדקוד
שואל השאלה:
היי את פה?
כן אני פה
שואל השאלה:
אה סבבה תוכלי להסביר לע
שואל השאלה:
מה זה אומר
אוקיי אני אתחיל ממש מההתחלה מכון יש את משוואת הישר שזה קו ישר על מערכת הצירים
נכון*
שואל השאלה:
כן את זה אני יודעת זה
ואויי שוב אמ איקס פלוס בי
שואל השאלה:
ואני יודעת גם את זה של הפרובלה ואיי איי בחזקת 2 פלוס בי איקס פולס כיי
אוקיי אז משוואה של פרבולה נקראת משוואה ריבועית שזו משוואה בחזרה שתיים שגם אותה את מכירה
שואל השאלה:
אוקיי
שואל השאלה:
מה המשוואה ואיך אני משתמשת בה ומה ההבדל בנה לבין המשוואה השנייה
משוואת הישר היא קו ישר משוואה ריבועית שנקראת גם משוואה מלמעלה שניה היא של פרבולה
שואל השאלה:
את כל זה אני יודעת אבל מה זה הצגה קודית
הצגת קודקוד זו הנקודת קיצון
את הנקודת קיצון את מוצאת בנוסחה שהולכת ככה:
מינוס b חלקי 2a
שואל השאלה:
אוקיי מה זה הצגה קוקדית
שואל השאלה:
להצגת מכפלה זה טירנום נכון?
שואל השאלה:
אוקיי תוכלי להראות לי דוגמא כיאלו איך אני עושה את זה מלפי נקודת חיתוך עם xוy אוו לפי הנקודות של xוy
שואל השאלה:
לא הבנתי
שואל השאלה:
לא הבנתי איך פתחת את זה?
שואל השאלה:
אז מה זה 45
שואל השאלה:
אה אולי זה 15
שואל השאלה:
עדיין לא הבנתי איך פתחת את זה
שואל השאלה:
כן אניפה
יש לי עכשיו איזה שעה אם את פה
זה נכון אבל בכיתה ט עוד לא לומדים את זה אולי בסוף השנה ילמדו אבל חקירת פרבולה לא צריכה נגזרת בשלב הזה כי לא יתנו להם אס' או פונקציה מנה אז בשלב הזה תחום עליה ירידה בתחום שליליות חיוביות מתבסס רק על הנראות
שואל השאלה:
מה אז לא הבנתי איך עשתי את זה
שואל השאלה:
אוקיי ומה זה הa
שואל השאלה:
?
שואל השאלה:
מה זאת אומרת צרה חיובית ושלילית כיאלו
שואל השאלה:
כיאלו הנוסחה הזאת היא למציאת נקדות
שואל השאלה:
xy
שואל השאלה:
והנסוחה הסטנדרטית היא למציאת נקודות חיכוך עם הצירים?
שואל השאלה:
אה אוקיי
שואל השאלה:
הבנתי