14 תשובות
אני יכולה להגיד במה אין הבדל
שניהם בני אדם
שניהם בני אדם
יהודי נימול בדר"כ, נוצרי לא. אתה הופך להיות נוצרי על ידי הטבלה, אבל אתה צריך להיוולד יהודי כדי להיות אחד
כמו שיהודה עמיחי אומר
רק האלוהים של היהדות הוא לא יהודי
רק האלוהים של היהדות הוא לא יהודי
שואל השאלה:
מה אם גיור למשל
הרי גוי שהוא מתגייר זו מצווה והופך להיות יהודי
מה אם גיור למשל
הרי גוי שהוא מתגייר זו מצווה והופך להיות יהודי
אנונימית
בעיקרון המשיחים
שואל השאלה:
שנה פחות או יותר..
זה לא משנה הזמן גם
יותר העומק בדת מה השוני ...
שנה פחות או יותר..
זה לא משנה הזמן גם
יותר העומק בדת מה השוני ...
אנונימית
נו אז הוא יהודי ודרך אגב לפי הגמרה, מגויירים, אלמנים ויתומים הכי קרובים ל-ה ואסור לפגוע בהם
שואל השאלה:
כנראה הניסוח שלי לא טוב אנסה שוב.
אני מחפשת את השוני .. בין יהודי לנוצרי
אחת ענתה שנוצרי עושה טבילה והוא נוצרי
יהודי נולד יהודי. (נכון יהודי נולד יהודי)
ויש אפשרות לגוי לעשות גיור ..
(הזמן לא עקרוני..תהליך הגיור )
ואם מגיור הוא יהודי וודאי ..
(אבל שוב שאלתי הייתה מה השוני הגדול בין יהודי לנוצרי )
כנראה הניסוח שלי לא טוב אנסה שוב.
אני מחפשת את השוני .. בין יהודי לנוצרי
אחת ענתה שנוצרי עושה טבילה והוא נוצרי
יהודי נולד יהודי. (נכון יהודי נולד יהודי)
ויש אפשרות לגוי לעשות גיור ..
(הזמן לא עקרוני..תהליך הגיור )
ואם מגיור הוא יהודי וודאי ..
(אבל שוב שאלתי הייתה מה השוני הגדול בין יהודי לנוצרי )
אנונימית
נוצרים מאמינים שהמשיח הוא ישו והיהודים מאמינים שזה משיח בן דוד
אין ככ דברים מוכחים אבל אנחנו הכי חכמים בעולם, יש לנו את האמצעות הכי מוכרות ובעיקר חוכמה מסמל אותנו
שואל השאלה:
דת לא משכילה אדם.
אבל אנחנו כן עם נבחר (אלוהים בחר בנו)(או במילים אחרות אנחנו אמורים לשרת את השם)
דת לא משכילה אדם.
אבל אנחנו כן עם נבחר (אלוהים בחר בנו)(או במילים אחרות אנחנו אמורים לשרת את השם)
אנונימית
על רגל אחת.
המשותף: אותו תנ"ך, אותו אלוקים, ובמקרה ואני זוכר נכון שנינו מאמינים שעם ישראל המוזכר בתנך הוא אנחנו.
שונה:
הנוצרים מאמינים בישו כמשיח/אדון/וכדומה
ורוב רובם של היהודים לא מאמינים בישו בצורה הזאת אלה סתם מאמינים שהוא היה יהודי שדרכו נוצרה הנצרות (יש יהודים משיחיים שמאמינים בישו אבל הם מיעוט)
לוח השנה שלנו יותר מדויק ומורכב מחישוב של השמש והירח וחגים ומועדים מתחילים בדקות מסוימות למשל 16:14
אצל הנוצרים אין את זה.
הנוצרים הוסיפו את הברית החדשה לתנך
רובם המלא לא מקיים אותם מצוות כמו של היהדות חוץ מזרמים מסויימים שמנסים לחזור ל"מקורות הישנים"
יש חגים שונים
כמו פסחא, קריסמס וכו
יש המון המון זרמים בנצרות וגם ביהדות לכן קשה לדבר על שניהם באופן גורס. כי יש גם אנשים שמשייכים את עצמם ליהדות אבל גם לנצרות במקביל.
ההבדלים בין הזרם האורתודוקסי (המרכזי ביהדות) לקתולי (המרכזי או בין המרכזיים שלהם) יהיה יותר קל משמעותית לסמן. אבל בסופו של דבר אף אחד לא מכחיש שנצרות התחילה בתור זרם ביהדות לפני שהפכה למה שהיא היום (סיפור מעניין איך זה קרה אבל לפעם אחרת) ובנוסף יש גם הרבה נוצרים שמאמינים שהיהדות היא הדת הנכונה (זה לא סותר את זה שהם צריכים לשמור 7 מצוות בני נוח)
ובנוסף יש להם סוג של "5 תכונות טובות ו6 רעות" או משהו בסגנון הזה.. אבל סוברים שזה כנראה מספר משלי (ספר שלנו שהם שייכו אותו גם אליהם) אז אין לי מושג עד כמה זה שונה
המשותף: אותו תנ"ך, אותו אלוקים, ובמקרה ואני זוכר נכון שנינו מאמינים שעם ישראל המוזכר בתנך הוא אנחנו.
שונה:
הנוצרים מאמינים בישו כמשיח/אדון/וכדומה
ורוב רובם של היהודים לא מאמינים בישו בצורה הזאת אלה סתם מאמינים שהוא היה יהודי שדרכו נוצרה הנצרות (יש יהודים משיחיים שמאמינים בישו אבל הם מיעוט)
לוח השנה שלנו יותר מדויק ומורכב מחישוב של השמש והירח וחגים ומועדים מתחילים בדקות מסוימות למשל 16:14
אצל הנוצרים אין את זה.
הנוצרים הוסיפו את הברית החדשה לתנך
רובם המלא לא מקיים אותם מצוות כמו של היהדות חוץ מזרמים מסויימים שמנסים לחזור ל"מקורות הישנים"
יש חגים שונים
כמו פסחא, קריסמס וכו
יש המון המון זרמים בנצרות וגם ביהדות לכן קשה לדבר על שניהם באופן גורס. כי יש גם אנשים שמשייכים את עצמם ליהדות אבל גם לנצרות במקביל.
ההבדלים בין הזרם האורתודוקסי (המרכזי ביהדות) לקתולי (המרכזי או בין המרכזיים שלהם) יהיה יותר קל משמעותית לסמן. אבל בסופו של דבר אף אחד לא מכחיש שנצרות התחילה בתור זרם ביהדות לפני שהפכה למה שהיא היום (סיפור מעניין איך זה קרה אבל לפעם אחרת) ובנוסף יש גם הרבה נוצרים שמאמינים שהיהדות היא הדת הנכונה (זה לא סותר את זה שהם צריכים לשמור 7 מצוות בני נוח)
ובנוסף יש להם סוג של "5 תכונות טובות ו6 רעות" או משהו בסגנון הזה.. אבל סוברים שזה כנראה מספר משלי (ספר שלנו שהם שייכו אותו גם אליהם) אז אין לי מושג עד כמה זה שונה
שואל השאלה:
וואו אהבתי את תשובה שלך!!
תודה רבה
וואו אהבתי את תשובה שלך!!
תודה רבה
אנונימית
באותו הנושא: