80 תשובות
לא כתוב בתנך לשמור שבת, אלוהים קבע שביום השביעי נחים ומכך עושים את זה
להעיד על כך שהקב"ה ברא את העולם בששת ימי המעשה ושבת וביום השביעי.

וכן, כל המצוות מקיימים כי ה' צוה וזה כי הוא ברא את העולם והוא המלך פה.
אנונימי
כי זה יום מנוחה
"וישבות ביום השביעי מכל מלאכתו אשר עשה"
^^^^ זה לא סתם לנוח, אלא כתוב לשמור:

"וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַשַּׁבָּת כִּי קֹדֶשׁ הִוא לָכֶם. מְחַלְלֶיהָ מוֹת יוּמָת, כִּי כָּל הָעֹשֶׂה בָהּ מְלָאכָה, וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא מִקֶּרֶב עַמֶּיהָ" (שמות לא, יד)
אנונימי
כי ביום השביעי לבריאת העולם ה' שבת מכל מלאכה אז הוא אמר לנו גם לשבות ביום השביעי
כדאי לך לשאול משהו ששומר/ רב פנים אל פנים.
זה דבר עמוק וקשה להסביר בכתב וכמה שורות
אנונימית
כי ביום השביעי מצווה לנוח, אני לדוגמא כן שומרת שבת וזה הרבה אמונה ומצוות
אנונימי כתב תשובה טובה, אבל האמת - שככל המצוות, שומרים כי אלוהים אמר - שכל אנושי לא יכול לתפוס מהות של מצווה אלוהית.
עוד, באמת חשוב ללמוד בחשיבות המצווה וכו', שיעזור לנו להתחבר אלייה - אבל העקר זו תפילה, על חשק לשמור שבת, על התחברות למצווה.
אפילו על דברים שבקדושה(השגות, הצלחות וכו') - חשוב שיגיעו דרך תפילה.
אנונימי
שבת מנוחה של החיים אם לא היה לי אוצה הייתי משתגעת
אין פירוט אחר, אמרו בתנך והמון לוקחים את זה כהוכחה מדעית, אם לא תשמור אז הרצפה תיפער תחת רגליך...
עשרת הדיברות דבר מפורש ואיסור תורה גדול מי שעובר עליו
אנונימי
כי השם עבד במשך שישה ימים ויצר את העולם וביום השביעי הוא שבת מכל המלאכות שעשה, הוא "נח" באותו היום, הבדיל וקידש את היום הזה משאר הימים.
מלך מלכי המלאכים שיצר את כל הגלקסיות והכוכבים וכל היצורים החיים החליט לשבות ביום הזה ולהפריד ולקדש אותו משאר ימות השבוע וציווה שנשמור אותו ונקדש אותו, מי אנחנו שלא נעשה זאת?
(זה הסיבה הפשוטה שרשומה בתורה)
כי זה רצון הבורא, ואנחנו כילדים שלו חייבים לשמור את זה.
אני לא שומרת.
הרוב מאמינים כי זה באמת מה שכתוב בתנך.
השם ברא את העולם ב6 ימים
וביום השביעי הוא נח.
המטרה שלנו בתור העם של השם היא להידמות לו
כך שכמו שהשם ברא ב6 ימים את העולם
כך אנחנו עובדים ב6 ימי חול , עובדים בשביל הכנסה ובשביל הצורך האישי שלנו
וכך ביום השביעי ננוח בו. בדיוק כמו שהשם נח ביום השביעי.
נבראנו מצלם אלוקים כך שיש לנו רצון כמה שיותר להידמות להשם
ואם נשים לב למידות בבני אדם שכל אדם צריך לשאוף להגיע אליהם כמו רחמנות למשל
זו "תכונה" שיש בהשם. רחמנות.

השם אמר לכל עם ישראל שישמרו את השבת
לאחר יציאת מצריים
ומהי יצירת מצריים?
שהשם בחר בעם ישראל לעם שלו - העם שייצג את השם.
בעצם השם בחר בעם ישראל לעם סגולה שלו.
מכאן,
השבת היא אות בין העם להשם
השבת היא בעצם הברית בין העם כולו להשם.
בכל פעם ששומרים את השבת אנחנו בעצם מראים ואומרים- שאני מאמינה בהשם ומאמינה שהוא ברא את העולם ב6 ימים ונח ביום השביעי.
בעצם מראים את האמונה שלנו וההתמסרות שלנו להשם כל שבוע מחדש. וזה דיבור ששמעתי מרב חכם.
הרי העולם שאנחנו נמצאים בו נברא בזמן מסויים
ואנחנו מכירים בזה שהשם ברא את העולם הזה.

השבת היא מהמילה שבת ,
כך שכל העם ישבות ביום השביעי ולא יעשה שום מלאכה.
אם מסתכלים על התקופת התנ"ך עבדו שם פי כמה וכמה יותר קשה ,
יצירת כלים, ההכנה של המזון
להדליק שם אש עבור חימום האוכל היה יותר קשה ממה שיש היום וההכנה של החומרי גלם
ובוודאי שהיו עובדים יותר קשה שהכל יהיה נקי אפילו מתולעים.
אז השבת היא ברכה היא מנוחה של העם מלעבוד קשה על האדמה. ועם זאת גם שלא עושים שום מלאכה עבור הפרנסה אפילו
השם נותן ברכה בזכות השבת. כך שזה לא מפריע בפרנסה של האדם

אם מסתכלים על עם ישראל שהפך לעם הנבחר של השם
אפשר להבין גם שהשבת היא בעצם "הנראות" של העם כלפי העמים האחרים.
בעצם להראות לכל העמים שהעם הזה שומר אמונים ושומר את הברית שלו להשם-לאלוהים האמת שלהם.
אפשר להראות לעמים האחרים מהו התנהגות טובה בעצם לתת להם דוגמה.
וכשעם ישראל שומר את השבת הוא מראה לעמים האחרים שהעם לא שוכח את האלוהים שלהם שעשה להם כל כך הרבה ניסים ותמיד יגן עליהם מכל.
ולא שכח כמובן את נס קריעת ים סוף.
הרי בוודאי עמים אחרים הכירו בניסים של עם ישראל גם בנס יציאת מצריים.

לשמור את השבת בשביל להידמות להשם כמו שהוא נח ביום השביעי.
לשמור את השבת בשביל לקיים את אות הברית בין העם להשם. שהשם בחר בנו לעם הנבחר שלו.
לשמור את השבת כי אנחנו העם שמייצג את השם. ואם אנחנו העם שמייצג את השם אנחנו נקדיש את יום השבת עבור השם.
נשמור את השבת כי השם קדוש והשם אמר שאנחנו קדושים לו
ובגלל שיום השבת הוא יום כל כך קדוש
אנחנו נקדש את יום השבת כי אנחנו קדושים להשם כי הוא קדוש.
אנונימית
זה פשוט חוק שכתוב בספר, אין לו סיבה ואין לו מטרה. אנחנו גם לא יודעים מי כתב את זה ומה היו המטרות שלו.
^ בורא עולם לא מצוה על דברים בלי מטרה, גם אם זה מוה שאנחנו לא יודעים את טעמה (כמו פרה אדומה). גם אם אנחנו לא יודעים טעם של המצוה - זה רק כי הוא מכוסה מאיתנו, אבל בורא עולם וודאי שיודע למה הוא צוה עליה.
אנונימי
^נשמע כאילו אתה לא בטוח מאה אחוז לגבי תשובתך, אגב כפי שהזכרתי זה בן אדם כתב את הספר הזה, לא זכור לי שאלוהים יכול להפיל ספרים מהשמיים.
כי כתוב בתנ"ך.
זה כמו שתשאלי (לא דומה בכלל אבל נגיד) למה צריך לא ללכת ערומה ברחוב רק כי יש חוק כזה במדינת ישראל?

אם הם מאמינים בספר הזה, הם מאמינים בכולו. זה לא לעשות רק מה שנוח לך ומה שלא מסתדר לך לא לעשות. זו עסקת חבילה
הם מאמינים בתנ"ך, ובכללי באלוהים, אז הם גם מאמינים במצוות ובאיסורים שרשומים בו.
dnyal
אם אני לא טועה, לפי התנ"ך רשום שבמעמד הר סיני אלוהים הכתיב למשה את כל התנ"ך.
מה שקרה, מה שקורה, מה שיקרה.
מפרשים רשמו שמשה בכה תוך כדי, כי הוא היה צריך להכתיב את המוות של עצמו, של אחים שלו, של כולם.
כשאתה כותב משהו אתה יכול לכתוב הכל, אגב אני לא מנסה ליצור פה וויכוח בנושא אמונה שיהיה ברור, רק מבהיר את טענותיי.
לא למדתי את הספר הזה לעומק, לא אוכל לענות לך על השאלה הזו.
אבל אני מניח שזה אלוהים. מבחינתם הוא הדבר הכי גאוני שקיים, אז אני מניח שלא קשה לו לכתוב ספר שכולל את כל העבר, ההווה, והעתיד.
אני לא יודע איך זה.
אבל, בסופו של דבר, באותה התקופה לא הייתה דת בעולם, אז אני מניח שאנשים רצו משהו להישען עליו
יכול להיות שהם ראו בעיניים את הניסים, ולכן הם מאמינים ודבקים בזה.
אלוהים ברא את העולם בשישה ימים (לא באמת בשישה ימים של 24 שעות כפול 6, אז כנראה לימים הייתה הגדרה אחרת)
ושבת ביום השביעי, זה למה זה נקרא שבת.
עושים זאת בשביל להעיד שהשבת היא קדושה לאלוהים ולנו
גם מבחינת הגיון ללא יום מנוחה היינו קורסים

וברוך ה' יש את יום השבת, שקדם להכל, שישי וראשון של המוסלמים והנוצרים והם כביכיול למדו מאיתנו.

ה' ברא את העולם ב6 ימים, זו עובדה, מה לעשות, מה שכתוב בתנ''ך זה אמת, אי אפשר להגיד אל תגיד מה שכתוב בתנ''ך, זו המציאות חחח, יום מנוחה

שבת מביאה ברכה, במשפחה, בחיים, בשאר ימות השבוע, היא הכוח לכל ימי השבוע, לעשות restart למוח, לנשמה, לנפש, מי שלא שומר הנפש שלו נכרתת, יש מלא הלכות ודברים שקשורים לשמירת שבת, קצת להתנתק מפלאפון, או לא ללכת לים או כל דבר אחר, קצת משפחה, תפילה, מחשבה, שיפור עצמי בתור אדם עם מידות.
dnyal
שוב, אתה שואל שאלות שאין לי שמצ בהן, מכיוון שאני עצמי לא מאמין בתנ"ך וביהדות כולה
לפי התנ"ך, (יותר נכון הפרשנים) במעמד הר סיני כל הנשמות של עם ישראל היו, גם אלו שכבר מתו- ירדו מהשמיים, וזה כביכול העדים של המעמד
שוב, אני לא מאמין בזה, אבל יש הרבה שמאמינים.
כי בבריאת העולם אלוהים ברא במשך 6 ימים וביום השביעי נח אז גם עם ישראל נח
עכשיו אמיתי אתה לא רוצה יום אחד בשבוע של שקט בלי בלגן כול המשפחה ביחד בבית או שישנם אצל סבא וסבתא מי לא היה רוצה דבר כזה
dnyal
בגלל זה קוראים לזה אמונה.
זה לא עניין של לדעת, זה עניין של להאמין
הם מאמינים בזה, גם אם הם לא בטוחים מאה אחוז אם זה קרה או לא
אנחנו בטוחים ב100% שזה קרה, ברגע שמבינים שמשהו אמת, והיהדות היא אמת, אז אין סיבה שזה לא יהיה אמת.

אבות אבותינו וכל המפרשים לא טועים. כי היו רק אנשי אמת.
זהו, שלא כולם בטוחים במאה אחוז.
אולי אתה בטוח, וזה באמת דבר חמוד ונפלא, אבל יש מלא אנשים אחרים שלא בטוחים, ובגלל זה הם מאמינים.
לא יודעים, מאמינים.
^^ אבל ההבנה שזה לא שכל אבותינו הראשונים שראו כל זה בעיניהם משקרים לנו, אלא מעבירים את מה שראו - הופך את זה לאמין ביותר.
אנונימי
dnyal
אתה מאמין שיש ישות מסוימת ששולטת על העולם מלמעלה?
השאלה שלך יכולה להישאל גם בהקשר של כל מצווה אחרת, למה לשמור כשרות? למה לשמור על הלכות הצניעות?
בעצם למה לקיים את ההלכות גם כשאנחנו לא מבינים את המשמעות שלהן?
אנחנו לא יכולים לדעת בבירור מה המטרה של כל דבר אבל אנחנו יכולים לנסות להבין, לנסות לראות איזה טוב יוצא מקיום המצוות.
וכמובן- אנחנו יכולים ללמוד על זה בספרים.
אם נסתכל על מצוות שבת- את יכולה בעצמך לנסות לחשוב איזה טוב יוצא משמירת שבת.
לדוגמא- שבת היא יום מנוחה לגוף ולנפש.
אנחנו רואים שגם אצל הגויים יש יום 'חופש'- יום ראשון.
יום המנוחה שלנו הוא ביום שבו ה' נח כשהוא ברא את העולם.
כשאנחנו שובתים אנחנו מזכירים שהעולם הזה שייך לקב"ה ושהוא ברא אותו.
אפשר לראות עוד בלי סוף דברים טובים שנגרמים מהשבת, אבל אנחנו חייבים לזכור שאנחנו יוצאים מההבנה שאנחנו שומרים שבת כי ככה ה' ציווה ורק הוא יודע את הסיבה האמיתית.
מאיפה לך שפגשנו?
לפני רגע אמרת שאתה לא מאמין בתנ"ך.
בנוסף, אמונה היא לא בהכרח דבר שאתה יודע בוודאות.
אני יודע שהיום אלך למסיבה
אני מאמין שהיום אלך למסיבה
אני יודע- אני יודע שאלך היום למסיבה בכל מחיר.
אני מאמין- אני מאמין שאלך היום למסיבה, אבל לא בטוח
רשום בתנ"ך, והם מאמינים בתנ"ך, אז הם גם מאמינים בהלכות שם.

אגב, להאמין ולדעת זה לא אותו דבר.
זה מאוד דומה, אבל אם באמת חושבים על זה לעומק אלו שני עולמות שונים
כי זה דבר ה' וזו דרך האמת
זה אות בין בני ישראל להשם "אות היא לעולם" זה מה שרשום וזה מה שמבדיל אותנו לדוגמא מי שנקרא דתי זה מי ששומר שבת
התרחש בתנך, תדייק.
אתה לא היית במעמד הר סיני, סיפרו לך ואתה מאמין לזה.
אולי זה אני שחזרתי בזמן והחבאתי את התורה בהר סיני? חשבת על זה?
^ כאילו שמישהו אחר סיפר לו את זה ולא אבותיו שהיו שם, כמו אבות אחרים שהיו שם.
אנונימי
יש מצוות ששומרים אותם ומקיימים אותם כי ה' אמר.
לא להכל יש הסבר מדוייק וזה היופי באמונה. אם אתה באמת מאמין ב-ה' אז אתה לא צריך הסבר בדיוק למה כן ואז לראות אם זה מתאים לך. אמונה אמיתית ב-ה' אומר שמה ש-ה' אומר אתה מקיים גם אם אתה לא הכי מבין אותה.
כמו שמירת נגיעה, כמו שמירת שבת, כמו פרה אדומה(כשיהיה בית מקדש בקרוב בעז"ה) ועוד..
אנחנו התחייבנו כשקיבלנו את התורה ב-נעשה ונשמע.
קודם כל נעשה אחר כך נשמע אם יש הסברים ופירושים אבל קודם כל עושים. וההתחייבות היא לא הייתה רק שם, היא עד עכשיו וגם לדורות הבאים ולכל מי שמקבל את התורה שעוברת מדור לדור הוא מתחייב בנעשה ונשמע.
זה עדיין לא סותר.
חזרתי בזמן החבאתי את הספר בהר סיני, אבותיך ראו והחליטו לעשות מזה דת שלמה, איך אתה יודע שזה לא קרה?
קודם כל, חג הפסח הראשון לפי התנ"ך קרה כך:
בני ישראל היו צריכים לברוח ממצרים, אבל הלחם לא תפח ובלה בלה בלה
ואז הם ברחו ברחו ברחו עד שנפתח הים והם עשו את מעמד הר סיני ובלהלהלה וככה בניי קיבלו את התורה
בנוסף, dnyal, אתה שואל יותר מדיי שאלות, וכאשר נותנים לך תשובות אתה חולק עליהן עם עוד שאלות. זה לא ייגמר אפעם
לא נותן לי למחוק את ההודעה תתעלמו
אנונימית
אתה לוקח לי אירועים של התנך ואני לא מאמין בתנך, אתה שם לב?
o9, שמעו את אלוקים מדבר עם משה, משמע הוא אמין.
אנונימי
השואה לא כתובה, ואיך בכלל אתה מכניס את השואה?
כמו שאמרו פה, אתה סותר כל תשובה. אמונה וידע זה לא אותו דבר.
^^^^^^ זה לא שמישהו הלך שם ומצא את התורה ואמר אה מעניין מה זה בואו נלך לכל העם ונאמין בזה כולם, לא.
מסופר שם ממש איך זה התרחש- ועם שלם לא יכול לשקר. אם בן אדם אחד היה אומר משהו אז כן הגיוני לא להאמין אבל עם שלם לא יכול לשקר ועובדה שזאת מסורת שעוברת כבר אלפי שנים ואיך יודעים שזה נכון? כי קח דתי אחד מישראל ודתי אחד מצרפת ואחד מרוסיה ואחד מאמריקה שלא ראו אחד את השני בחיים שלהם תשאל אותם על מצוות ועל התורה והם כולם יענו לך את אותם התשובות
^^^^ כאילו שאירועים של תנ"ך מאומתים רק בתנ"ך וזה לא בא ממציאות.
אנונימי
השואה כן כתובה... על פי לא מעט מפרשים
זה נראה לך מגוחך, אבל פעם אנשים היו חושבים שגשם זה הדמעות של אלוהים.
ושוב פעם אתה אומר לי משהו שקרה בתנך, יש לך הוכחות לזה חוץ מהתנך?
^^ עם ישראל שמעביר את זה מאבותיהם שהיו שם, משמע יש פה עדות של עם.
אנונימי
השם ציווה אותנו לנוח ביום זה, זכר לכך שביום זה הסתיימה בריאת העולם
ממליץ מאוד לקרוא בחוברת 'השבת בהלכה ובאגדה' שיש שם הסברים יפים ורבים בנושא
בגלל שהשם ברא את העולם ב6 ימים וביום השביעי נח אז זה יום מנוחה
תדונו כמה שתרצו
בסופו של דבר החכם מכל אדם אומר, שלמה המלך

סוֹף דָּבָר, הַכֹּל נִשְׁמָע: אֶת-הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת-מִצְוֹתָיו שְׁמוֹר, כִּי-זֶה כָּל-הָאָדָם. יד כִּי, אֶת-כָּל-מַעֲשֶׂה, הָאֱלֹהִים יָבִא בְמִשְׁפָּט, עַל כָּל-נֶעְלָם: אִם-טוֹב, וְאִם-רָע.

אנחנו לא כאן סתם, ולא באנו כדי לרדוף אחרי כדורגל או בתי מלון או כסף או בחורות או כל דבר אחר שתרצו רק בשביל לנסות למלא את הנפש שלכם במשהו, זה למה רוב הדתיים והחרדים לא מחפשים את הדברים האלה, מספיק להם תורה ומשפחה מהבוקר עד הלילה, כי זה ממלא את הנפש שלהם רק בדברים טהורים, כי זה העיקר, העולם הזה כולו שקר, כל הדור הזה, כל החברה שלנו, הכל רקוב, תקשורת, ממשלה, בסופו של דבר צריך לחפש את האמת ולהבין את התכלית שלנו.
מחנה ההשמדה אושוויץ, עדיין נמצא שם מוזמן לראות.
ben
התכוונתי שלשואה יש סרטונים, ראיות, ועדים, אז אנחנו יודעים 100% שהיא מציאותית, וזה באמת קרה
הוא אומר שאין הוכחות לשואה, אבל יש.
liam

ונזרום ונגיד עוד 100 200 שנה, איך תדע שהשואה הייתה?

מעבירים לך את זה מדור לדור, ככה היהדות, חגים, התורה הקדושה, גדולי המפרשים שעמלו בתורה יום ולילה והיו אנשי אמת ושנאו את השקר ברמות שלא ניתן לתאר

רק לימדו אותנו טוב ואיך לעבוד על עצמנו בתור בני אדם
אתה מדבר שטויות.
סליחה על המילה, אבל אתה טיפש. ממש ככה.
בחיים לא ניהלתי דיון טיפשי כזה.
יש הוכחות, ואנחנו נדאג שהן ישארו לנצח.
יש מלא תמונות, סרטונים, ניירות, אפילו אנשים עצמם ששרדו את השואה!!
ואתה אומר שאין הוכחות?
אתה טיפש!
עוד 100 200 שנים אולי לא נדע, אבל מה שחשוב זה ההווה
וכרגע, אני יודע שהשואה היא אכן אמיתית
אם ראיתי עכשיו ספיידרמן בניו יורק ואני מעביר את זה הלאה, זה הוכחה שהוא קיים?
liam

נו יפה, גם עם ישראל שרד את כל חייו ברדיפות, הכל כתוב והכל ידוע, שהיינו מיעוט, מקובצים ברחבי העולם, ועלינו לארץ המובטחת שלנו, הכל כתוב בתורה.

והנה, היא עברה לה מדור לדור, דאגו שהאמת תישאר.
o9

יש מלא דברים שמעבירים מדור לדור, השאלה הגדולה היא, מה התוכן ומה היא האמת באמת.

נצרות ואיסלאם כל ילד קטן יודע שזה שקר והועתק מהיהדות לאחר מכן
o9, יש לך עליו עדות של עם שלם? לא של שמישהו אחד.
אנונימי
ben
לא רוצה להיכנס לדיון הזה עכשיו, אבל איך אתה כל כך בטוח שהתנ"ך קיים?
אמרת שיש הוכחות, מהן?
אחת המצוות שהכי מסמלות אדם דתי היא שמירת שבת.
ובכל זאת, ואולי דווקא בגלל זה- חשוב לשאול. חשוב לנסות להבין, לדעת עוד.
אנשים שעוצרים, חושבים, לא זורמים עם ההרגלים של החיים אלא רוצים להתחבר לדברים שהם עושים, לקיים את המצוות עם הבנה גדולה יותר- אילו אנשים שמגיעים רחוק.
מי ששואל באמת ולא סתם כדי לשאול- זה אדם שמתקדם בחיים, אדם שחי חיים שהוא מאמין ושלם איתם. אשרייך.
שאלת למה צריך לשמור שבת אם אנחנו לא מבינים את מהות המצווה.
השאלה שלך יכולה להישאל גם בהקשר של כל מצווה אחרת, למה לשמור כשרות? למה לשמור על הלכות הצניעות?
בעצם למה לקיים את ההלכות גם כשאנחנו לא מבינים את המשמעות שלהן?

אנחנו זוכים לגדול בדור עוצמתי.
דור שמחפש, שואל וחוקר.
דור שלא מסתפק ב'ככה עושים'.
הדור שלנו מחפש להבין, לדעת, להתחבר ולהרגיש.
אנחנו יכולים לראות את זה בכל תחומי החיים.
אם פעם היו מסתפקים בתעודת בגרות כדי להתקבל למקומות עבודה מסויימים- היום צריך פסיכומטרי, תואר ראשון אם לא שני.
אם פעם כולם היו עוברים תיאוריה בפעם הראשונה- היום זה כבר לא כל כך פשוט.
הכל היום מורכב מהרבה יותר ידע, הרבה יותר למידה.
הרצון הזה ללמידה גם יכול לבוא לידי ביטוי בגלל שיש לנו המון אפשרויות ללמוד.
רק נכנסים לגוגל וכותבים איזה נושא- וכבר אנחנו יכולים לקבל עליו מידע.
אנחנו, שגדלים בדור כזה של ידע ולמידה, יכולים לפעמים לטעות ולחשוב שהכל אפשר להבין, את הכל אפשר לחקור- ולא זו היא הדרך.
אם שאלנו למה לקיים הלכות גם כשאנחנו לא מבינים- התשובה היא: אמונה.
לא הכל אפשר להבין.
זה קשה לחשוב על זה שיש מישהו מעלינו שמחליט וקובע. מישהו שיודע למה צריך לשמור שבת וכשרות- ואנחנו לא מבינים. אבל צריך לסמוך עליו.
הקב"ה ברא אותנו בעולם הנפלא והמוסתר הזה.
הוא קבע בו כללים וברא אותו בדרך מסויימת, וכיוון שאנחנו חלק מהבריאה הזו- הוא נתן לנו כללים איך צריך להתנהג בעולם הזה.
בספר הזוהר, רבי שמעון קורא למצוות- עצות.
המצוות האלו שהקב"ה נתן לנו הן עצות איך לחיות חיים של טוב אמיתי.
איך להתקרב לקב"ה ולהגיע לייעודנו.
הלכות שבת הן עצות, הלכות כשרות הן עצות, וכך כל המצוות.
אנחנו לא יכולים לדעת בבירור מה המטרה של כל דבר אבל אנחנו יכולים לנסות להבין, לנסות לראות איזה טוב יוצא מקיום המצוות.
וכמובן- אנחנו יכולים ללמוד על זה בספרים.
אם נסתכל על מצוות שבת- את יכולה בעצמך לנסות לחשוב איזה טוב יוצא משמירת שבת.
לדוגמא- שבת היא יום מנוחה לגוף ולנפש.
אנחנו רואים שגם אצל הגויים יש יום 'חופש'- יום ראשון.
יום המנוחה שלנו הוא ביום שבו ה' נח כשהוא ברא את העולם.
כשאנחנו שובתים אנחנו מזכירים שהעולם הזה שייך לקב"ה ושהוא ברא אותו.
אפשר לראות עוד בלי סוף דברים טובים שנגרמים מהשבת, אבל אנחנו חייבים לזכור שאנחנו יוצאים מההבנה שאנחנו שומרים שבת כי ככה ה' ציווה ורק הוא יודע את הסיבה האמיתית.
liam

עם יד על הלב, גם אם אביא דברים, פשוט ארוכים בטירוף, נכון אתה לא תיקח אותם ברצינות ותגיד שהם שטויות?

זה לא רק התנ''ך, לא קיבלנו רק את התורה בהר סיני.
אתה בכוונה ראש קטן? ואם אני משמיט כל חלק של המחבר וכותב שזה מה שקרה?
עוד פעם אתה אומר לי עם שלם?
ובקוראן עם שלם ראה את מוחמד נוגע בירח ו?
o9, איך תצליח לשכנע את כל מי שיקבל את הספר הזה שהם בעצמם ראו את זה?
אנונימי
^^ לא היה ולא נברא, אתה מעוות.
אנונימי
כי השבת זה יום קדוש.
זה לא רק אל תעבוד כי אלוהים נח ביום זה.
זה גם יום שנועד להלל את אלוהים זה יום קדוש, ולהתחיל את השבוע מחדש עם כוחות אמונתיים חדשים, לעשות ריפרש עם מערכת היחסים שלך בינך ובין אלוהים.
"וביום השביעי שבת וינפש"
הקדוש ברוך הוא ברא את העולם למשך שישה ימים וביום השביעי (שבת) הספיק ונח.
אז הוא ציווה אותנו גם אחרי שישה ימי עבודה ולימודים וכאלה ולנוח יום אחד ולשמור את השבת ולא לעשות שם מלאכה
כדי שיהיה לך יום אחד מנוחה מכל הדברים שאתה עושה כל השבוע יום אחד של רוגע נפשי ופיזי
אם לא בגלל התורה אז יש עוד הרבה סיבות שאפשר להבין את ההיגיון מאחוריהן:
זמן לקשר בינינו לבין הבורא, זמן לקשר בינינו לבין המשפחה, זמן לקשר בינינו לבין עצמינו, זמן מנוחה של שקט של שלווה של נחת זמן מאוד יפה שלא צריך להיות טרוד מי שלח הודעה ומה לענות לו שלא צריך להיות טרוד בלתכנן נסיעה לעבודה שפשוט אין את כל זה כל מה שיש זה משפחה אוכל טוב שמים לב לדברים שאנחנו לא שמים לב אליהם במהלך השבוע לדוגמה אפשר סתם ללכת ברחוב ולראות איזה עץ יפה איזה בריאה יפה יש לנו הכל הרבה יותר יפה ושליו בשבת מי ששומר מבין על מה אני מדבר.
כי התורה מאמינה שצריך יום שיהיה זמן לנוח מכל השבוע בלי הרבה דברים שמסיחים מהדעת אלא יום שיש זמן לנקות את הראש עם המשפחה או ללמוד תורה או משהו מחזק ומרומם או לקרוא ספר. יום שאפשר לשאוב כוחות להמשך השבוע בלי טלפונים או דברים כאלה. משהו שמוציא מהשגרה..
דבר ראשון שבת היא מקור הברכה דבר שני. יום שישי שבת וינפש וככה כתוב גם בתנ"ך ואם את רוצה יותר ידע אז תשאלי רב אם את צריכה מספרים תכתבי בפרטי
אני לא שומרת או חושבת שמשהו בסיפור הזה היה קרוב ללקרות אבל הסיפור הוא שאלוהים בנה את העולם ב6 ימים וב7 נח אז גם אנחנו צריכים לקחת את יום המנוחה הזה
אנונימית
תקשיב צדיק,כל הקטע של האמונה בה" זה שאתה עושה את מה שהוא אומר בלי לדעת למה. בלי דין וחשבון. ואדם שעושה את המצוות רק בגלל "הסיבה שלהם" הוא לא באמת אדם מאמין. אם אתה רוצה שאני יותר אפרט מוזמן לפנות עליי בפרטי
שואל השאלה:
שתהיו בריאים על מה הריב
אנונימי