25 תשובות
שואל השאלה:
^נכון, הבנתי את הנקודה שלך, אבל אלוהים זאת דרך קלה מבחינת הנפש כדי לפתור דאגות נכון?
^נכון, הבנתי את הנקודה שלך, אבל אלוהים זאת דרך קלה מבחינת הנפש כדי לפתור דאגות נכון?
זו הדרך הכי טובה.
כי כשאתה מאמין (וגם יודע שיש אלוקים), אתה רגוע. החיים שלך שלווים, ואתה לא עצבני, ומבין שה' מנהיג את העולם ושכל מה שקורה זה לטובה, ולכן אין לך שום סיבה להתעצבן או לחפש כל מיני דברים למינהם.
חוסר האמונה גורם לאנשים רבים לכעוס, להאשים ,להתעצבן ולפעול בדרכים לא נכונות.
כי כשאתה מאמין (וגם יודע שיש אלוקים), אתה רגוע. החיים שלך שלווים, ואתה לא עצבני, ומבין שה' מנהיג את העולם ושכל מה שקורה זה לטובה, ולכן אין לך שום סיבה להתעצבן או לחפש כל מיני דברים למינהם.
חוסר האמונה גורם לאנשים רבים לכעוס, להאשים ,להתעצבן ולפעול בדרכים לא נכונות.
אנונימית
^^אני חושב שכן, להרגיע, אנשים אוהבים סיבה לכל דבר ותירוצים, אמונה באלוקים נותנת להם את זה
שואל השאלה:
^^גם אמונה לא נכונה גורמת לאנשים מסוימים לכפות את האמונה שלהם על אחרים ולמריבות. את כרגע מגחיכה את הצד הלא מאמין כאילו הוא הרע.
החיים שלך שלווים כי אין לך דאגות, וזאת אמונה עיוורת, סליחה באמת שסליחה, אבל להסתמך על אלוהים כל החיים שלך זה פשוט לא הפתרון, במיוחד אם קיומו הוא עם סימן שאלה בכלל
^^גם אמונה לא נכונה גורמת לאנשים מסוימים לכפות את האמונה שלהם על אחרים ולמריבות. את כרגע מגחיכה את הצד הלא מאמין כאילו הוא הרע.
החיים שלך שלווים כי אין לך דאגות, וזאת אמונה עיוורת, סליחה באמת שסליחה, אבל להסתמך על אלוהים כל החיים שלך זה פשוט לא הפתרון, במיוחד אם קיומו הוא עם סימן שאלה בכלל
צדיק בלי הצ'
-קיומו לא עם סימן שאלה, זה שאנשים מסוימים לא מאמינים בו ,לא אומר שקיומו על סימן שאלה ויש מלא דוגמאות שמחזקות את זה
- כן, אתאיזם ,למשל - אמונה שגויה ולא נכונה אכן גורמת לאנשים מסוימים לכפות את זה על קבוצות אחרות ולגרום למביכות
- אם אתה רוצה לחיות עם דאגות ופחדים וכעסים, תהנה
-קיומו לא עם סימן שאלה, זה שאנשים מסוימים לא מאמינים בו ,לא אומר שקיומו על סימן שאלה ויש מלא דוגמאות שמחזקות את זה
- כן, אתאיזם ,למשל - אמונה שגויה ולא נכונה אכן גורמת לאנשים מסוימים לכפות את זה על קבוצות אחרות ולגרום למביכות
- אם אתה רוצה לחיות עם דאגות ופחדים וכעסים, תהנה
אנונימית
שואל השאלה:
^זה שחלק עצום מהעולם לא מאמין באלוהים בהחלט מביא את קיומו על סימן שאלה, כי אם הוא היה מוכח אז לא היו בכלל דיונים וריבים על זה
^זה שחלק עצום מהעולם לא מאמין באלוהים בהחלט מביא את קיומו על סימן שאלה, כי אם הוא היה מוכח אז לא היו בכלל דיונים וריבים על זה
צדיק בלי הצ'
טעות. אין כאן שום לוגיקה
אנשים פשוט עצלנים לחקור.
טעות. אין כאן שום לוגיקה
אנשים פשוט עצלנים לחקור.
אנונימית
שואל השאלה:
^אז בואי תוכיחי לי בוודאות אם את כל כך יהירה לגבי זה
^אז בואי תוכיחי לי בוודאות אם את כל כך יהירה לגבי זה
אמונה בדת מבוססת על רגשות- הרגשת ידע (כי זה לא שבאמת יודעים שיש אלוהים/ יוצר/ דברים על טבעיים), הרגשה שעושים משהו מועיל (שמירת מצוות), הרגשת מטרה בחיים, הרגשת משמעות, ובין היתר גם הרגשת ביטחון.
אני חושב שזה למה דתות שרדו עד היום, וממשיכות לשרוד גם עם כל הדברים החדשים שאנחנו מגלים (המפץ הגדול, אבולוציה, גילויים ארכיאולוגיים, חוסר גילויים ארכיאולוגיים, תיארוך אשלגן-ארגון, תיארוך פחמן 14, ועוד.) עם כל יום שעובר
^היא אומרת שאנחנו עצלנים לחקור בזמן שהיא אפילו לא יודעת מה זה המפץ הגדול.
אל תבזבז את הזמן שלך, היא אנונימית, אז היא כנראה יודעת שהיא כותבת שטויות (אם היא הייתה רצינית, היא כנראה לא הייתה אנונימית)
אני חושב שזה למה דתות שרדו עד היום, וממשיכות לשרוד גם עם כל הדברים החדשים שאנחנו מגלים (המפץ הגדול, אבולוציה, גילויים ארכיאולוגיים, חוסר גילויים ארכיאולוגיים, תיארוך אשלגן-ארגון, תיארוך פחמן 14, ועוד.) עם כל יום שעובר
^היא אומרת שאנחנו עצלנים לחקור בזמן שהיא אפילו לא יודעת מה זה המפץ הגדול.
אל תבזבז את הזמן שלך, היא אנונימית, אז היא כנראה יודעת שהיא כותבת שטויות (אם היא הייתה רצינית, היא כנראה לא הייתה אנונימית)
זאת פשוט הדרך הנכונה
להאמין בדרך הקלה?
מסכימה עם dagan לשאלתך:)
ולהאמין בזה שה' הבחר בעם היהודי גם קל, לקיים מצוות ולהגיד לעולם שאתה יהודי, כבר לא קל, עם האנטישמיות שקיימת היום שמוכיחה שבגלל שאנו העם שבו ה' בחר, והעניק לנו יותר חוכמה מהם, זה גורם לקינאה בכל העמים בעם ישראל, כי הם יודעים שה' איתנו ושומר עלינו
רואים זאת גם הרבה במלחמה האחרונה, אנחנו מנסים לתקוף רק את המחבלים, וה' עושה שעוד יפגעו, ומתי שהם שולחים טילים, יש ניסים וברוך ה' כמעט ואף אחד לא נפגע, למרות כמות הטילים המטורפת ששלחו לנו
מסכימה עם dagan לשאלתך:)
ולהאמין בזה שה' הבחר בעם היהודי גם קל, לקיים מצוות ולהגיד לעולם שאתה יהודי, כבר לא קל, עם האנטישמיות שקיימת היום שמוכיחה שבגלל שאנו העם שבו ה' בחר, והעניק לנו יותר חוכמה מהם, זה גורם לקינאה בכל העמים בעם ישראל, כי הם יודעים שה' איתנו ושומר עלינו
רואים זאת גם הרבה במלחמה האחרונה, אנחנו מנסים לתקוף רק את המחבלים, וה' עושה שעוד יפגעו, ומתי שהם שולחים טילים, יש ניסים וברוך ה' כמעט ואף אחד לא נפגע, למרות כמות הטילים המטורפת ששלחו לנו
העמקתי בתשובה, יש קשר בין שני הדברים
שואל השאלה:
^לקיים מצוות זה משהו אחר, אני מדבר על להאמין
^לקיים מצוות זה משהו אחר, אני מדבר על להאמין
להאמין זה בהחלט הדרך הקלה, אבל לדבוק באמונה גם כשקשה ולקיים מצוות זה כבר קשה
היידה מסכימים איתי
שואל השאלה:
^^שוב פעם, אתם מכניסים לי מילים לפה שלא אמרתי. דיברתי על אך ורק להאמין בזה לא לקיים מצוות ואני אפילו הסכמתי אם מי שאמר שזה קשה
^^שוב פעם, אתם מכניסים לי מילים לפה שלא אמרתי. דיברתי על אך ורק להאמין בזה לא לקיים מצוות ואני אפילו הסכמתי אם מי שאמר שזה קשה
זה לא שאלה של מה קל או קשה. זה פשוט ללכת בדרך האמת.
ראיתי את טיעון השען, טיעון הר סיני/ טיעון העד, טיעון הנבואות, ההבטחות, טיעון הסיבתיות, אלוהי הפערים, סתירות בתנ''ך (ותירוצים שנותנים להם...), ועוד.
הכל כשלים לוגיים
הכל כשלים לוגיים
אלו לא כשלים לוגיים (בהנחה שהסבירו לך נכון את העניינים האלה), ואלו לא הדברים היחידים שאפשר להבין מהם שהתורה אמת.. כמו בתשובה הקודמת יש לך עוד הרבה מה ללמוד ולעשות. אין סתירות בתנ"ך, יש סתירות אצל מי שלא יודע ללמוד תנ"ך
נשמע מהשאלה שבוחרים להאמין בגלל שזה משתלם, כי יותר קל לחיות ולהתנהל כך. בעצם, בחיים האמיתיים אין יישות אלוהית והאדם עומד לבד מול אתגרי החיים, ויש כמה שאין להם כוח להתמודד עם האתגרים אז הם בוחרים בדרך הקלה וממציאים אמונה.
רואה אחרת את הדברים.
האמונה היא תוצאה של לימוד
( האמונה לחלוטין לא תלויה ברגש)
וכשם שבמצבים מסוימים היא מזמנת אתגרים רבים, כך במצבים אחרים היא מזמנת תנאים נוחים יותר להתמודד.
מה שאתה מכנה דרך קלה זו תוצאה, לא סיבת הבחירה בחיי אמונה.
ובכלל, אני לא חושב שחיי אמונה הם דבר קל. קל להגיד אלוהים משגיח עליי תמיד. בכלל לא כזה קל לחיות ולנהל על פי זה את החיים. זה דורש עבודה פנימית רבה, מענה לשאלות וקושיות בתוכך וכלפי הבורא. חיי האמונה בהחלט מלווים במעלות ובמורדות ובמאמץ תמידי.
רואה אחרת את הדברים.
האמונה היא תוצאה של לימוד
( האמונה לחלוטין לא תלויה ברגש)
וכשם שבמצבים מסוימים היא מזמנת אתגרים רבים, כך במצבים אחרים היא מזמנת תנאים נוחים יותר להתמודד.
מה שאתה מכנה דרך קלה זו תוצאה, לא סיבת הבחירה בחיי אמונה.
ובכלל, אני לא חושב שחיי אמונה הם דבר קל. קל להגיד אלוהים משגיח עליי תמיד. בכלל לא כזה קל לחיות ולנהל על פי זה את החיים. זה דורש עבודה פנימית רבה, מענה לשאלות וקושיות בתוכך וכלפי הבורא. חיי האמונה בהחלט מלווים במעלות ובמורדות ובמאמץ תמידי.
לזה שטען שאמונה זה רק רגשות - טועה. אמונה זה בעזרת השכל
לא להאמין זה דבר אחד וביטחון זה מושג שני ,להאמין שהשם יצר אותך ואחראי על הכול זה אמונה בקיצור שהוא ברא את הכול ,אבל ביטחון זה מה שהיה לדוד המלך כתוב במדרש שהוא קפץ מהחומה ולא קרה לא כלום יעני עף ,כתוב על גוליית איך שהוא ניצח ,על אבשלום שאול ,זה בטחון בהשם במאה אחוז אז ברור שהכי קל זה לקחת חלוקי נחל ולהילחם אבל זה הכי קשה להגיע לזה וכמובן המושג ביטחון חל על אנשים יחידים זאת אומרת שאי אפשר לבטוח בשביל מישהו אחר,וכמובן צריך את הצבא ואת לומדי התורה גם זה וגם זה
^ראיתי את ההיגיון באמונה, זה מבוסס על כשלים לוגיים => אין ממש היגיון (אז באמת שאני לא רואה סיבה אחרת שמישהו יאמין בזה)
ולא כתבתי שזה רק רגשות, כתבתי שזה מבוסס על רגשות
ולא כתבתי שזה רק רגשות, כתבתי שזה מבוסס על רגשות
^ אני לא יודע איפה ראית או מה ראית, אבל נראה שלא למדת מספיק. תחקור, תלמד, יש לך ספקות - תשאל, תלך לרבנים, תקרא ספרים.. תחשוב עם השכל.
^^אסביר לך איך זה כשלים לוגיים-
טיעון השען- הנחת המבוקש (תוכיח שדבר טבעי כמו היקום חייב יוצר), הקבלה שגויה (משהו טבעי =/= משהו מלאכותי)
טיעון העד- הנחת המבוקש (תוכיח שיש עדויות ושהתורה והמצוות עוברות מדור לדור), appeal to tradition (''האמינו בזה פעם, ושמרו את המצוות פעם, אז זה נכון'')
טיעון הנבואות וההבטחות- הטיית האישוש (אפילו במשפחת סימפסון חזו את העתיד- אבל זה ''לא רלוונטי''- התעלמות ממידע סותר)
טיעון הסיבתיות (זה פחות כשל לוגי)- זה כמעט אותו הדבר כמו אלוהי הפערים, רק שזה חוסר ידע ספציפי- ''אתה לא יודע מה גרם למפץ הגדול? זה אומר שאלוהים קיים- הוא הגורם למפץ הגדול"
אני לא יודע איך משהו כמו קושי תיאולוגי או זה שכתוב בספר מסויים שדוד הרג את גוליית ואז בספר שמואל ב', כתוב שמישהו אחר הרג את גוליית זה לא סתירה, אבל אוקיי
ואני יודע שאלה לא הדברים היחידים שמוכיחים, אלה פשוט הטיעונים הכי נפוצים ששמעתי
טיעון השען- הנחת המבוקש (תוכיח שדבר טבעי כמו היקום חייב יוצר), הקבלה שגויה (משהו טבעי =/= משהו מלאכותי)
טיעון העד- הנחת המבוקש (תוכיח שיש עדויות ושהתורה והמצוות עוברות מדור לדור), appeal to tradition (''האמינו בזה פעם, ושמרו את המצוות פעם, אז זה נכון'')
טיעון הנבואות וההבטחות- הטיית האישוש (אפילו במשפחת סימפסון חזו את העתיד- אבל זה ''לא רלוונטי''- התעלמות ממידע סותר)
טיעון הסיבתיות (זה פחות כשל לוגי)- זה כמעט אותו הדבר כמו אלוהי הפערים, רק שזה חוסר ידע ספציפי- ''אתה לא יודע מה גרם למפץ הגדול? זה אומר שאלוהים קיים- הוא הגורם למפץ הגדול"
אני לא יודע איך משהו כמו קושי תיאולוגי או זה שכתוב בספר מסויים שדוד הרג את גוליית ואז בספר שמואל ב', כתוב שמישהו אחר הרג את גוליית זה לא סתירה, אבל אוקיי
ואני יודע שאלה לא הדברים היחידים שמוכיחים, אלה פשוט הטיעונים הכי נפוצים ששמעתי
באותו הנושא: