12 תשובות
הובן לי שמותר אך כדאי ללכת לישון ישר אחרי שקוראים.
אם בירכת ברכת המפיל אסור לדבר ולשתות או כל דבר אחר.

להבא תדעי- בשבת לא מתפללים דרך הטלפון!!!
תקני לך סידור ותתפללי משם, מהטלפון זה חילול שבת וחילול השם!
אנונימית
^תרצה שאשאל שוב פעם רב בנושא כדי שתהיה תשובה חד משמעית?
אנונימית
יצא לי לשאול את הרב יגאל כהן וכמה נוספים אבל את מוזמנת
^הרב יגאל כהן אמר שבמקרה כזה צריך להתפלל מהטלפון?
אנונימית
אין דבר כזה צריך
אני גם לא אמרתי שצריך ולא אמרתי שחילול שבת זה בסדר
הטענה היא שמה שכתבת לה זה ריחוק מהדת
מעוד צעד שהיא עשתה בהתקרבות ליהדות
ושאם היא מחללת שבת בכל מקרה, עדיף שכן לקרוא
שוב שימי לב, זה לא שעדיף לקרוא מהטלפון
זה שאל היא בטלפון עדיף לקרוא
^אז לא יודע מי זה הרב הזה אבל הוא אומר שטויות
רוב הרבנים ובכמעט כל שיעורי התורה שהייתי בשן דיברו על זה ואמרו רק לקרב את האנשים לדת
כי את גורמת לה פשוט להיות בטלפון בשבת אבל היא יכולה לעשות עוד השתדלות ואם היא כבר בטלפון אז שתקרא קריאת שמע
הרחקה מהדת בגלל שהמצוות לא נעשות בשלמותן זה חטא גדול
^ממש לא.
זכור לי שצדיק שאני מכירה שאל רב בנושא והרב אמר שאם זה זה או כלום אז לא מתפללים.
אנונימית
^עדיף להתפלל מהטלפון מאשר לא להתפלל
"קרבהו ואל תרחקהו"
הכוונה לקריאה חשובה יותר מהחילול
זה כמו שיש אנשים שבאים לבית כנסת ברכב
כל אחד וההשתדלות שהוא יכול לעשות
שאלתי שוב את אותו צדיק ששאל רב כדי לאמת את מה שאני אומרת.
הוא אמר בפירוש שזו מצווה שבאה בעבירה ולכן לא מתפללים דרך הטלפון בשבת.

אם תרצה, נחכה לתשובה של הרב
אנונימית
^לא בכוונתי לרחק אותה ח"ו.
אני אומרת את זה בתור אחת שכבר בדקה את הנושא הזה בעבר ולכן אני מאוד מופתעת לשמוע שמותר וצריך.

שלחתי לרב הודעה, מחכה לתשובה ממנו
אנונימית
אשמח לשמוע אם צדקתי ואם לא
כמובן שאם טעיתי הכבוד כולו שלך אבל שבכל מקרה, לא משנה מי צדק

שואלת השאלה - לגמרי עדיף לקנות סידור ולא לעשות את התפילה מהטלפון
אגב, אפשר לדעת מה בדיוק כתבת לו?
כאילו איל ניסחת אצ העודעה
^נכון.
המטרה היא להדריך את השואלת לדרך הנכונה ביותר.

כתבתי לו ככה:
האם מישהו שמחלל שבת ובמילא בטלפון יכול לקרוא קריאת שמע שעל המיטה דרך הטלפון בשבת?

אני בדיון על זה עם מישהו והוא אומר שמותר.
אם אסור אשמח שתביא לי מקורות:)
אנונימית