110 תשובות
כי היהדות זה הכי טוב שאפשר
שמע את הרב טוביה סינגר יש לו דיבייט מעניין עם כומר
בגלל שאנשים חושבים שהיהדות היא בהכרח נכונה וכל שאר הדתות שקריות
הכול מתבסס על היהדות בסוף
גם האיסלאם וגם הברית החדשה של הנוצרים
אנונימית
שואל השאלה:
^למה זה משנה?
זה משנה כי עצם זה שהכול מתבסס על זה מראה שזה המקור ושזו האמת:)
אנונימית
שואל השאלה:
^4
איך זה תומך בטענה שהיהדות היא האמת?
שואל השאלה:
^^
אבל מה אם באמת ישו קם לתחייה והוא הפך לאלוהים?
איך זה שהיהדות היא המקור אמור לסתור את זה?
כי האמת נמצאת במקור ולא בחיקוי בזיוף.

^ אין דבר כזה להפוך לאלוקים....
אנונימי
שואל השאלה:
זה לא חיקוי או זיוף
אנונימית אם את לא יודעת יש דברים ומנהגים ביהדות שהתבססו על עבודת אלילים שהייתה בקרבת בני ישראל ובכל זאת זה לא הופך את העבודת אלילים בהכרח לאמת ואת היהדות לשקר.
שואל השאלה:
זה סיפור המשך שהוא אמיתי באותה מידה כמו היהדות
^מה שמי שמעליי אמר
דבר שני אין דבר כזה "הפך לאלוקים" יש אלוקים אי אפשר להחליף אותו אז גם בתכלס זה קצת
מצחיק ולא הגיוני
אנונימית
שואל השאלה:
איך את יודעת שאי אפשר להפוך לאלוהים?
איזה מנהגים יש שהתבססו על עבודת אלילים?
אנונימית
כי השם הוא מה שיצר את הכול
אין מישהו שיכול להשתוות לו לכן אי אפשר להחליף אותו
אנונימית
מה הופך אחת לנכונה ואחת ללא נכונה? המציאות
יש מציאות נכונה אחת שאף אחד מאיתנו לא באמת יודע בצורה חד משמעית מהי, לכן לכל אחד יש דעה אחרת, אבל אמת נכונה יש אחת (אמנם האמת הזאת יכולה להיות שכל אדם אחרי המוות חווה מה שהוא חשב שנכון אבל לא סביר ונעזוב את זה)
בקיצור אני אישית חושב שהיהדות אמיתית והנצרות לא, במיוחד אחרי שראיתי סרטונים של "יהודים משיחיים" וכשאמרתי להם בתגובה שמשהו במה שהם אמרו לא מסתדר הם מחקו את התגובה שלי במקום לתת לי תשובה הגיונית (חוץ מזה בדקתי בקשר לאיסלאם ולנצרות והגעתי למסקנה שהדת שאני מאמין בה וחושב שהיא היחידה שהגיונית היא היהדות, למרות שלא בדקתי דתות כמו בודהיזם ועוד מיליון דתות אחרות, אם כי אני לא באמת יכול לסתור את המסקנה שאין אלוהים בכלל כי זה לא באמת משהו שאפשר לסתור ולכן לחשוב ככה זה גם הגיוני לדעתי)
שואל השאלה:
^^ איך את יודעת את זה?
אני לא משכנע אותך עכשיו שהיהדות נכונה.

אבל הנצרות נשענת על כתבי הקודש של היהודים, והיא סותרת אותם לגמרי לגמרי.. ככה שהיא בטוח לא נכונה כי היא נשענת על משהו שהיא מוצאת לנכון- אבל סותרת אותו
שואל השאלה:
ומה אם היהדות הייתה רלוונטית רק בעבר ואז הנצרות החליפה את היהדות?
יודעת את מה? אין דרך לדעת במאה אחוז שום דבר שקשור לאמונה, זה למה קוראים לה אמונה. כי האדם מאמין
גם לנוצרים ולמוסלמים אין הוכחות חד משמעיות שהאלוקים שלהם קיים
יש סיפורים מההיסטוריה ויש את התנ"ך והם מה שמנחה אותנו בדרך
בסוף גם אם נדע הכול איך זה יקרא אמונה? :)
אנונימית
שואל השאלה:
אני לא מחפש אמונה אני מחפש אמת
אנונימית לדוגמא תפילין באה מעבודת אלילים ואפשר להוכיח זאת בקלות.
חוקרים מעידים כי מנהג קשירת התפילין רווח בעם ישראל לפני תקופתם של התנאים ולמעשה, מסתבר כי קמיעות הדומים בצורתם לתפילין היו בשימוש נפוץ בקרב תרבויות עתיקות של עובדי אלילים ובעיקר באגן הים התיכון. יתרה מכך, פרופ מנחם הרן מאיר כי בִמקורם נתפסו הטוטפת והאות כסמלים מאגיים דימוניים, ושימוש בקמיעים מעין אלה, שהיו מוצמדים לראש או לזרוע, היה נוהג בעולם העתיק."
כמו הרבה קמעות אחרים, גם במקרה הזה, ראו רבני הפרושים את העמים מסביב לעם ישראל מבצעים טקס אלילי וחיקו אותו. על פי מנהג הנחת התפילין, חפץ דומם (רצועות עור שנצבעו בשחור) הופכות בעת השלמתן לקמע קדוש בעל סגולה על טבעית, מעין חיבור מיסטי עם אלוהים שברגע שמלפפים על הזרוע מעביר ברכות רוחניות מאלוהים לאדם המבצע טקס זה. דבר שני ולא פחות חשוב, כבר הוכח מעבר לכל ספק כי התפילין נחשבו ע"י חז"ל לקמיע מוערץ בעל כוח אפוטרופאי, דהיינו כזה שביכולתו להרחיק רוחות רעות ושדים. בנוסף, המחקר מצא כי השימוש בקמיעות בעלי תוכן מאגי הנקשרים לגוף, היה נפוץ בקרב תרבויות פגאניות רבות באזור מסופוטמיה.
עוד על פי חוקרים, למצרים היה מנהג מיסטי, לפיו המצרים היו כותבים מילים על פפירוס, מקפלים את נייר הפפירוס ותוחבים אותו לאריגי פשתן תפורים לקופסא. האמונה היתה כי לקמעות הללו יש כוח מיסטי לברך את בעל הקמע.
האמת תלויה באמונה שלך
אין שום הסבר מדעי שיכול להוכיח לך איזו דת נכונה
לכן צריך להשען על האמונה בשביל ה"תשובה" שאתה מחפש
אנונימית
שום המשך. אלוקים גילה לנו בתורתו שהיא לכל הדורות והוא לא ישנה אותה. ולמה שכן? הוא יודע מהתחלה מה הכי טובה ונתן לנו תורה תמימה, הוא לא צריך לעשות טיוטות.
אנונימי
שואל השאלה:
האמת תלויה רק במציאות.
לא באמונה של אף אחד.
שואל השאלה:
אבל אולי ישו גרם לתורה להיות לא רלוונטית בגלל שהוא אלוהים
^היי האמת שזה מעניין לא שמעתי על זה אף פעם
אבל מה ההבדל בין זה למזוזה? אי אפשר להגיד שזה קמע ובגלל זה זו עבודת אלילים כי מזוזה זה גם סוג של "קמע" עם קלף
אנונימית
תקשיב אני רוצה להסביר לך משהו
חלק גדול מהיהדות מבוסס על אמונה ועל החיבור שלנו לקב"ה
זו גם הסיבה שהוא לא גילה לנו הכול. הוא רוצה שנאמין בו ונסמוך עליו בלב תמים
שום דת שתמצא לא תביא לך תשובות והוכחות חד משמעיות למי הוא אלוקים. כל דת בסופו של דבר מתבססת על אמונה.
זה ששאר הדתות נשענות על היהדות מראה לנו שגם הן מכירות בזה שהיהדות היא המקור, והמקור הוא תמיד האמת. אם הוא לא היה האמת, למה שדת אחרת תתבסס עליו? הרי זה לא הגיוני
בקיצור, כל עוד אתה לא מאמין אתה אף פעם לא תרגיש מסופק כי הוכחות אתה לא תמצא
הכול מבוסס על האמונה בסופו של דבר:)
אנונימית
מצטער, השאלות שלך יותר מדי רדודות בשביל שיהיה צורך להשיב עליהן. אתה מערער על יסודות מאוד בסיסיים. אפילו מוסלמי חכם, בקלות יפריך את השאלות הטענות שלך.

למה צריך להסביר לך שאדם אף פעם לא יהיה אלוקים (כי אלוקים לא מוגבל בכלום ואדם כן)?
אנונימי
גבר
אתה מבין שישו נולד כמו כולנו, עשה קקי ופלט על אמא שלו, אכל ושתה ובכה
ופתאום יום אחד הוא אלוהים?
אני בספק שאלוהים יהיה פה בתור בנאדם, ואני בטוח שהוא לא היה נותן לאנשים פשוט להרוג אותו אם הוא היה אלוהים
שואל השאלה:
אבל ברגע שהוא הופך לאלוהים הוא כבר לא בנאדם.
^ ואיך יש בכלל אפשרות להפוך לאלוקים?
אנונימי
ואיך בנאדם שהוא דבר מוגבל יכול להפוך לאלוקים שהוא דבר לא מוגבל?
שואל השאלה:
זה דברים שרק אלוהים יכול לענות לכם.
כנראה נס.
^^^^אבל הוא "הפך לאלוהים" בזמן שהוא היה בן אדם, ונשאר בן אדם אחרי זה וגם הרגו אותו בזמן שהוא היה אלוהים, אז הרגו את אלוהים?

אני יודע שזה ירגיז אותך אבל אני אלוהים. (רציני לחלוטין, לא משקר)
^^ אלוקים אמר שאין זולתו ואין אף אחד עמו. אז?
אנונימי
הנצרות מקורה מהתנ"ך
התנ"ך כותב המון פעמים שאסור להאמין שיש עוד אלוקים
משמע ישו לא יכול להיות אלוקים(ולא אף אחד אחר.)
שואל השאלה:
^^^
לא באמת הרגו אותו הוא סתם עשה.
אין לך ראיה שאתה אלוהים.
שואל השאלה:
^^^ הוא התחרט
ולישו יש?
אנונימית
ולישו יש ראיה שהוא אלוקים?
כל התורה מלאה באיסור עבודה זרה
ישו זה עבודה זרה
שואל השאלה:
5^ הוא גרם לתנך להפסיק להיות רלוונטי
שואל השאלה:
^^הוא הלך על המים.
ראיה ממש טובה
אין דבר כזה נשמה שלי התנ"ך זה לא הקרדשיאנס אין דבר כזה רלוונטי לא רלוונטי הוא נצחי
אף אחד לא יכול לבטל אותו ואף אחד לא יכול "להפוך לאלוקים". בטח שלא בן אדם בשר ודם
אנונימית
^^^^^^ מה "התחרט"? הוא צופה לכל דבר בקדמותו. אמר שהוא ראשון והוא אחרון. הוא לא אדם שעושה טעויות.
אנונימי
גם מכשף(שהיו בתקופתם) יכול ללכת על המים, זה לא הופך אותו לאלוקים.
שואל השאלה:
הוא אלוהים אז הוא יכול לעשות מה שבוא רוצה
שואל השאלה:
תביא ראיה שהיו מכשפים
אוקיי ונגיד מישהו "מינה" את ישו לאלוקים
מה קרה לאלוקים הקודם? נעלם? התאדה?
אנונימית
תביא ראיה שישו הפך לאלוקים
אנונימית
תביא ראיה שישו הלך על המים...
שואל השאלה:
ישו הלך על המים והוא הפך מים ליין.

זה עבר בספר מדור לדור למיליארדי אנשים והם מאמינים בזה.

ראיה מספיק טובה בשבילכם?
הוא לא הלך על המים
רק איזה סבתא ונכדה שלה ראו את זה, אז אתה קובע שהוא אלוהים לפי שני אנשים שאולי משקרים?
אני ראיתי גם מישהו הולך על המים, אבל הוא אמן חושים אז כולם יודעים שזה לא אמיתי למרות שלאף אחד אין מושג איך הוא עשה את זה כי המים היום עמוקים והוא הכניס מקל לתוך המים ממש איפה שהוא הלך כדי להראות את העומק ושהוא לא הולך על כלום

ומזתומרת הוא התחרט? אלוהים הכל יכול התחרט? הוא יודע הכל מראש כלומר הוא איור לדעת שהוא יתחרט ואז מלחתחילה הוא לא עושה את זה, לכן זה לא הגיוני (והוא גם יכול להחזיר את הזמן אם הוא מתחרט או לשנות את המציאות עצמה ולא להשאיר את הטעות שלו)
שואל השאלה:
אב לא ישקר לבנו וזה עובר מדור לדור כבר אלפי שנים
כתוב "אנוכי השם אלוקיך" ויש איסור עבודה זרה בתנ"ך
התנ"ך הוא ספר שעבר מדורי דורות ומליארדי אנשים מכירים אותו ומאמינים בו
ראיה מספיק טובה בשבילך?
אנונימית
שואל השאלה:
כנראה הוא ידע שהוא יתחרט והוא עשה את זה בכל זאת.
אתה יודע. נסתרות דרכי האל.
^או שהנצרות לא נכונה...
שואל השאלה:
אוקי אז מה הביסוס שלכם שהתנך נכון?
ה א מ ו נ ה
כי ה כ ו ל בסוך מתבסס על האמונה
אין אף אחד ושום דבר שיתן לך הוכחות חד משמעיות! בלי אמונה אתה אף פעם לא תרגיש מסופק עם שום תשובה לגבי אלוקים
אנונימית
הנצרות עצמה אומרת שהתנך נכון
יש ראיות ארכיאולוגיות למבנים ודברים שמתארים מה שקרה בתנך
וגם יש תיאורי כתב מאומות שונות לחלוטין שמתאימות לדברים שכתובים בתנך
יש כל כך הרבה פסוקים בתנ"ך (שהנוצרים כמובן תופסים כספר קדוש) שמפריכים את זה שישו אלוקים. בין השאר כי הנבואות כלפי המשיח לא התממשו.. "ולא יישא גוי אל גוי חרב" ולא יהיו מלחמות יותר ויהיה שלום. כמו שאנחנו יודעים מאז שיש"ו הופיע נוצרו רק מלחמות ודם נשפך ללא הפסקה בעולם.
יש עוד הרבה אבל קח עוד פסוק מישעיהו: זִכְרוּ רִאשֹׁנוֹת מֵעוֹלָם כִּי אָנֹכִי אֵל וְאֵין עוֹד אֱלֹהִים וְאֶפֶס כָּמוֹנִי
מי שהולך על המים הוא אלוקים? רוצה לראות סרטון של מישהו שהולך על מים? ואותו אחד לא אומר על עצמו שהוא אלוקים.
אנונימי
גם אם אנחנו בנקודת הנחה שישו הלך על המים
אדם עושה ניסים(היינו, ישו הולך על המים) לא שווה שהוא אלוקים
הראיה:
משה רבינו עשה הרבה מאוד ניסים, הרבה אנשים בתנ"ך עשו ניסים, אף אחד לא הפך אותם לאלוקים על סמך הניסים שלהם.
באמת אתה לא צריך יותר מהסרטון הזה הוא יעשה לך סדר בראש ויציג לך את שני הצדדים בצורה לא ערוכה וunbiased
https://www.youtube.com/watch?v=jrbrf5qnlfy
שואל השאלה:
ראיות ארכיאולוגיות לא מוכיחות על טבעי שכתוב בתנך.
איזה תאורי כתב מוכיחים את התנך? (אני מדבר על החלקים העל טבעיים)
נצרות מגוחך- הרעיון שיהיה לאלוהים ילד הוא מגוחך, ואחרי אלפיים ומשהו דנה עם בני ישראל פתאום הוא החליט לנטוש אותם בגלל הילד. גם כל הקטע של להיכנס מהריון דרך רוח הקודש יכול להיות רק שקר כי מריה נכנסה להריון לא מבעלה וככה היא מכסה את זה (לא אתפלא אם זה קרה גם ביוון העתיקה...)



כותבת התשובה הינה אתאיסטית
שואל השאלה:
הוא לא המשיח הוא אלוהים.
שואל השאלה:
^^למה זה מופרח?
זה הגיוני בדיוק כמו כל השטויות של היהדות.
בעניין ביסוס לאמת של התנ"ך
כל הדיון פה הוא בנקודת הנחה שהתנ"ך קיים...

אם אתה רוצה ביסוס לתנ"ך זה כבר לא קשור לדיון של ישו,
אם אתה בדיון על אם ישו אמת או לא, יש נקודות הנחה אוטומטיות שמגיעות עם הדיון, אחד מהם הוא שהתנ"ך אמת.
"ישו הלך על המים והוא הפך מים ליין.

זה עבר בספר מדור לדור למיליארדי אנשים והם מאמינים בזה.

ראיה מספיק טובה בשבילכם?"
- לא מכמה סיבות:
זה לא קרה בפני כולם
זה נכתב כמה מאות שנים אחריו
זה לא אומר שהוא אלוקים

בשר ודם לא יכול להיות אלוקים.

אצלנו הוא דיבר אלינו בלי שראינו אותו, לא ניסים וזהו (שזה יכול להיות ניסיון).
אנונימי
תלוי איך אתה מסתכל על זה אם הייתה נוצרי הייתה אומר אותו דבר?
שואל השאלה:
אמרת שהסיפור של ישו מגוכח.
שואל השאלה:
^^^ תביא ראיות שאלוהים שלכם דיבר אל העם שלכם
אלוקים הוא הדבר הכי רוחני שקיים, אי אפשר לתפוס כלום ממנו, ולכן אי אפשר לומר שהוא עושה דברים גשמיים, כמו לאכול, לשתות, לישון ובין היתר להוליד בן...
תביא ראיות שאלוקים דיבר לישו...
ועוד פעם, אם אנחנו דנים על ישו, אנחנו חייבים להיןת בנקודת הנחה שהת"ך הוא אמת(דבר שמסכימים איתו גם היהדות וגם הנצרות) ובין יתר התנ"ך כתוב על מעיד הר סיני, שאלוקים דיבר אל עמ"י
^^^^ כל אבותינו ששמעו את זה, העבירו לנו את זה.

לעומת זה, אבותיהם של הנוצרים לא ראו מה שהם מאמינים בו.

אז תחשוב איזה אמונה מקדם ומה אתה דוחה.
אנונימי
שואל השאלה:
מה הראיות שלכם?
אני לא מאמין, אבל אני חייב להגיב עי אני רואה שאת לא מבינה נכון את שתי האמונות

האמונה הנוצרית לא רואה את ישו כאדם שהפך לאלוקים אחרי שמת. האמונה הנוצרית רואה את ישו כאלוקים בגוף אדם, שהוא אלוקים בעצמו. הם מאמינים שאלוקים רצה להביא ברית חדשה שלא תחליף או תשנה אלא שעברו אליה, כי ישו כיפר על החטאים וסלח לכל החטאים בהקרבה של עצמו (האם זה טיפשי שהם מאמינים שהוא צריך לעשות דבר כזה כדי לכפר על החטאים במקום פשוט לכפר חינם? אני אשאיר את התשובה הזאת אליך, לדעתי כן אבל אני בטוח שיש אנשים שאולי ידעו להסביר את הדבר הזה, אבל בכל מקרה להסביר את האמונה לא הופך אותה לנכונה). הם מאמינים שכשישו מת הוא כיפר על כל החטאים ולכן כל המצוות המעשיות אינן חובה יותר, ושהעיקר עכשיו כשאין חטאים אלו המצוות הרוחניות והאמונה.

היהדות מאמינה רק בתנ"ך, ומחשיבה את ישו למשיח שקר. בנוסף, היהדות מאמינה בתורה שבעל פה, שלא קיימת אצל הנוצרים, ובסמכות הרבנים לקבוע הלכות על סמך תולדות וכד'.

עוד הבדל עיקרי הוא בפירוש התנ"ך.

יש שטוענים שהנצרות לא נכונה כי היא סותרת את לא תוסיפו ולא תגרעו, שכן היא מבטלת את המצוות המעשיות (אך הם טוענים שזה לא ביטול של מצוות, אלא צעבר לברית חדשה לגמרי, אך לדעתי זה סתם תירוץ ודרך שונה לנסח את אותו דבר וזו הפחתה ממש). מנגד אפשר לטעון את אותו דבר לגבי התורה שבעל פה, שכן יש בה המון מצוות שלא היו קיימות בתנ"ך (והרבה טוענים שהאיסור של ההוספה הוא רק להמון שלא ימציאו משכלם מצוות, אך לדעתי גם כדי לטעון את זה חובה להוסיף משהו שלא היה כתוב ולטעון משהו שאין לו ביסוס, וכדי להוסיף אותו יש הוספה של חוק).
אנונימי
שואל השאלה:
^^^ כתוב בספר שלכם שהעם ראה את מעמד הר סיני. מאיפה לך לדעת שזה נכון?
מה הופך עגבניה לאדומה ולא לשליש סגולה ושני שליש כחולה?
שתי האמונות שקריות, מאחר ואלה *אמונות*, לא *עובדות*
שואל השאלה:
אני בכלל לא מאמין באלוהים אז אני חייב להסכים עם הכיסא
גם הבעל שם טוב הלך על המים אז הוא אלוקים ? לא הוא לעומת ישו לא ממהר להצהיר שהוא האלוקים רק כי הוא הלך על המים חוץ מזה רק בגלל שהוא עשה כמה דברים לא אומר כלום ישו נולד כמו כולנו כבן אדם ואלוקים לא הפך אותו להיות משהו מיוחד יותר משאר בני אדם הוא נולד בן אדם נשאר בן אדם ומת כבן אדם
עוד פעם נשמה,
ברגע שאנחנו דנים על ישו ועל הנצרות אנחנו נמצאים בנקודת הנחה שהתנ"ך הוא האמת.
התנ"ך הוא האמת שווה, כל מה שכתוב בו אמת.
כל מה שכתוב בו אמת שווה, הר סיני אמת.
הר סיני אמת שווה, אלוקים דיבר אל עם ישראל.
את מעמד הר סיני ראו מיליונים אבל אצל ישו ומוחמד רק הם ראו והעבירו את זה איך אני אדע שזה נכון ולא שקר בשביל להונות אותי? כול אחד יכול ללכת סתם ככה במדבר ואז הוא יחזור ויספר שאלוקים התגלה אליו איך נדע שזה נכון ? אם מישהו רוצה להוכיח משהו צריך שני עדים במקרה שלהם הם היו העד היחיד אז כך שהעדות שלהם לא נחשבת
שואל השאלה:
נראלי פספסת את ההודעה שלי למעלה
שניהן אמונות, ושניהן אישיות לכל אחד.
כלומר, לכל אדם מאמין, איזה אמונה שלא תהיה - ייחודית לאותו אדם. הסבירות שיגידו לך כאן יהדות, היא בגלל שאתר פונה לדוברי השפה העברית, משמע; ישראלים, שרוב מהם יהודים, חרדים, וכיוצא בזה. ולכן תגובתם תהיה יהדות,
אך במידה וזה היה אתר הפונה לקהל נוצרי, או איסלאמי, התשובות של מהי דת האמת , תהיינה ברורה.
אנונימי
חח קראת את הברית החדשה? יש שם מלא חורים בעלילה רואים שהעתיקו מאיתנו
זה לא משנה שהאמונה הנוצרית מאמינה בתורה ובתורה רשום שחור על גבי לבן שה' לעולם לא יעזוב את עם ישראל, שזה חוקת עולם - והברית היא ברית נצחית

הנצרות שמאמינה בכתבי הקודש האלה סותרת את דבריה. כתוב שלנצח צריך לשמור שבת, ושזה ברית רק לעם ישראל- הנוצרים לא עושים את זה


בנוסף כתוב שלה' אין שום ממשיות. וכמובן שאסור לעשות שום פסל ומסכה- הוא לא אדם

הנצרות זה עבודה זרה גמורה


אם הנצרות לפחות לא הייתה נשענת על התורה היה מקום לדבר.. אבל ליטרלי היא פשוט סותרת לגמרי את מה שהיא מסתמכת עליו. כתוב כל כך הרבה פעמים לכל אורך התנך שהברית בין עם ישראל לה' היא נצחית- והמצוות לא משתנות
כי זה אתר של יהודים
אם הייתה שואל את זה באתר אחר היו אומרים לך שהנצרות היא הדת הנכונה
^^חורים בעלילה
"ישו הלך על המים והוא הפך מים ליין"
מה קשור גם משה הפך את המטה לנחש, זה אומר שהוא אלוהים?
עזוב את זה שלישו היו כוחות טומאה בגלל זה הוא הצליח לעשות את זה.
אנונימית
אותו דבר גם לגבי החגים אי אפשר להתעלם מזה שמנהגי החגים אחד לאחד יותר מידי דומים וגם אם העתיקו בטעות אז זה עדיין דומה לדוגמא חג המולד וחנוכה בחנוכה מחלקים דמי חנוכה או קונים את המתנות בתור דמי חנוכה וגם בחג המולד נותנים מתנות וגם חג הפסחא חג עם שינוי של אות ואני לא יודעת עד כמה הוא נופל קרוב לפסח אבל המנהג גם דומה בפסח ילדים מחפשים את האפיקומן ובפסחא ילדים מחפשים את הביצים של ארנב הפסחא מוזר לא ?
חוץ מזה שהארכיאולוגיה היא הוכחה מוחצת לכול מה שקרה באמת בהיסטוריה ובקשר להר סיני אפשר למצוא אותו לפי מה שכתוב בתנ"ך ואם אני לא טועה משערים שהוא איפשהו בסעודיה וכמו שכבר אמרו באחת התגובות אלוקים לא ינטוש את העם שהוא בחר בו רק כי "פתאום יש לו ילד" ולפני מתן תורה אלוקים שאל את כול העמים אם הם רוצים לקבל את התורה והם ענו לא עכשיו באים להתלונן ? יפה
נכון אני לא ככ מבין ביהדות וכזה אבל רק בגלל שאני יהודים ויש דתיים למה אתם חושבים שרק אנחנו הכי טובים? ושהכל שקרי אצל אחרים? איזה תכונה נוראית
אנונימי
שואל השאלה:
שתי האמונות לא נכונות
כי ככה החלטתי
אנונימית
אין לי כח להתחיל בכלל
מעמד הר סיני ראו מיליונים? קודם כל את אומרת את זה על סמך ספר שהאמונה שלי בו בספק. רוצה להוכיח לי שאלוהים קיים? תוכיחי לא מהספר. כי בדיוק כמו שאת לא היית רוצה שמסעדה שכותבת על עצמה ביקורות תגיד שהיא מסעדה טובה גם אני לא רוצה פסוקים מהספר.
למה ? כי אתה יהודי
אנונימי
האמת...
לאורך השנים היו הרבה מאוד רבנים שהתווכחו עם כמרים, מוזמן לחפש חלק מהסיפורים
ואם אתה רוצה ידע מעמיק תקרא את הספר המכתב של הרב יצחק פנגר
תלוי מי אתה שואל. אם תשאל קהילת נוצרים יגידו לך מיליון סיבות למה הנצרות עדיפה.
היא לא.
פשוט כל אחד רוצה להאמין שהאמונה שלו היא הנכונה.
מצטרף לשאלה, רציתי לקנות שרשרת של צלב וממש כעסו עליי רק כי זה הסמל הנוצרי, כאילו למה דת אחת כן ואחת לא?
הנחה שגויה.
אז למה שאלת את השאלה הזאת? זה היה ברור לי שלא כדי למצוא אמת, אלא כדי להעביר מסר שגוי (שלא מבוסס על כלום).

אחרי כל התגובות שענו פה (כולל אני), מה שיש לכם להגיב שאתם מצטרפים לשאלה? קראתם בכלל את כל התגובות?

ומה הקשר "שתיהן לא נכונות כי מדובר באמונות ולא בעובדות"? עצם זה שאתם קוראים לכל דת "אמונה", זאת סיבה להניח מראש שמודבר במשהו לא נכון? כל דבר שאנשים מאמינים בו, זה משהו לא נכון?

כמובן שאפילו את הטענות לא הבנתם נכונות, מעבר לכך שהשואל עצמו טען טענות לא נכונות. למשל טען שנצרות אומרת שיש"ו הלך על המים והוא קם לתחייה וזה עובר מדור דור, כאילו זה ממש כמו, להבדיל, יהדות. אז זהו שממש לא. מי מעביר שהוא קם לתחייה? אנשים שראו את כל זה? לא, גויים שבכלל לא קשורים אליו וזרים מכרו להם סיפור מאות שנים אחריו על מישהו שלא מהאיזור שלהם. ומה אנחנו מעבירים? משהו שכל אבותינו עברו וראו בעצמם, לא משהו שזרים מכרו לנו. אז מה אתם עונים? שמה שכל אבותינו ראו, שזה רק כתוב בספר עצמו? אז הם לא באמת מעבירים לנו את מה שעברו? הספר שמתאר את מה שאנחנו עברנו בעצמם סתם התקבל אצלנו כאמת, שכתובים בו דברים שעברנו, אם לא עברנו את מה שכתוב בו? מה זה השטויות האלה?
אנונימי