61 תשובות
כמובן שמתאים!
כולם שונאים משתמטים מהצבא
חובה להתגייס!!!
לא
עדיף כבר שירות לאומי לא בכוונה רעה אבל בגלל שאת דומרת נגיעה יש כאלה שלא כלכך יבינו את זה אני נראלי במקומך הייתי הולגת לשירות לאומי
תנסי להגיע לתפקיד שאת בטוחה שהוא מתאים לדתיות וגם בכללי שימי לב שאת שומרת על הדתיות שלך
יש לי דתיות במשפחה שהתגייסו
לדעתי יש תפקידים שמתאימים וגם הצבא מתחשב בזה
אפשר לעשות יומיות, מה שנוח לך ואת יכולה לתרום זה מצוין
ממש לא!
שירות לאומי זה ממש לא תורם למדינה כמו צבא
כל אחד צריך להתגייס ולהגן על המדינה שהוא נולד בה ושחיילים הקריבו את החיים שלהם בשביל שאתה תוכל לשבת בבית ולכתוב בסטיפס אל תתגייסי
שואל השאלה:
אין שום תפקיד בצבא שמתאים לדתיות?
אנונימית
לא מתאים
מר עכבר
שירות לאומי תורם הרבה מאוד זה דברים שאנשים לא היו עושים סתם ככה
הדעות שלכם ממש מזעזעות
מה מזעזעות אסור לאישה דתייה להתגייס
אם כבר ההגדרה הזו אז אתה מזעזע וקיצוני מר עכבר
עריכה: לשאלה, לפי מה שהבנתי מאנשים קשה לשמור נגיעה בצבא עדיף שירות לאומי
אני דתיה
ממליצה לך לעשות שירות לאומי
אפשר לתרום בזה המון
אבל זה בחירה שלך בסופו של דבר ❤
הצבא לא מתאים לבנות. וגם ועם המצב של עכשיו גם לבנים. מבחינת התורה.

עדיף שירות לאומי, אבל הוא גם בעייתי, תשאלי את הרבנית שלך
כן, הוא יחסית מתאים ולדעתי האישית כדי שתבחרי בצבא מאשר שירות לאומי
איך הוא מתאים בדיוק?^
רק שתדעי שלפי סקרים ושאלות כאן בעבר ולפי דעה של רוב האוכלוסייה
אף אחד לא רוצה להיות בזוגיות עם משתמט שלא היה בצבא
אנשים פשוט נגעלים מזה
היא דתייה בכל אופן היא כנראה תהיה עם דתי
אנונימי
זאת לחלוטין חוויה מאתגרת, אבל אף אחד לא אמר שאתגרים זה דבר רע :)
אני אגיד לך את זה כך, אם את רוצה תפקיד קרבי - לכי לצבא. אם את רוצה תפקיד לא קרבי, אולי עדיף כבר לעשות שירות לאומי כי זה בתכלס יהיה די אותו דבר. אלא אם כן יש לך יכולות של מחשבים וכדומה ואז את יכולה להיות במודיעין.
כן
^^^^אבל בן אדם שהולך לשירות לאומי הוא לא בדיוק משתמט.
ממש לא
לכי על שירות לאומי, הרבה יותר מתאים
מר עכבר -
א. שירות לאומי זה גם חשוב מאוד למדינה. אם כולםב ייתגייסו, מי יעשה שירות לאומי?
ב. אף אחד לא רוצה להיכנס לזוגיות עם משתמטים, לא עם בנות דתיות שמטעמי דת לא עשו צבא ובמקום זה "נאלצו" לעשות שירות לאומי
ג. אם אתה לא מבין בנושא מסויים, אל תפתח אותו בפני כולם כאילו אתה יודע הכל
"נאלצו"
זה דרך חיים שאתה בוחר אתה לא נאלצת לא לשרת
לא ממש לא
ובגלל הבחירה החופשית שלהן להיות דתיות הן נאלצות להקריב דברים עבור זה כדי להיות דתיות מה לא ברור
שירתתי בחימוש בגדוד, לא הייתה סיטואציה שבה הבנות היו צריכות לגעת במישהו או דברים כאלה, בין אם הן היו מזכירות, חימושניקיות או אחראיות מחסן.
אם זה בחירה זה לא אילוץ
בגלל הבחירה בנושא אחד יש אילוץ בנושא השני כיד להשאר נאמן לבחירה שלך
עדיין בחירה אל תעשה מזה אבל מישהי שבוחרת לעשות שירות לאומי על צבא בגלל רקע דתי או חרדי שבוחר לא להתגייס זו **בחירה**
ומי שרוצה להגדיר את זה כהשתמטות יכול לגמריי
אחותי בקרבי
וכן זה קשה לא מתאים לכל אחת ככה היא אמרה
ממליצה לך להתייעץ עם משקית דת
ועם בנות דתיות שבצהל מאשר בסטיפס
ולדעתי כן בנות יכולות אבל עם הן הולכות לקרבי זה קשה וצריך מנטליות חזקה ולדעת שזה לא פשוט ונחשפים לדברים שבנות דתיות לא רגילות אליהן ,בעניין הדת זה יכול להקשות
אם את הולכת לקרבי מומלץ שתתייעצי עם משקית דת או שתבקשי שיהיה לך זה יעזור לך
אנונימית
אני אנסה להסביר עוד הפעם בשבת באלי נגיד להדליק את האור ואני נאלץ לא לעשות זאת לא בגלל שמישהו מכריח אותי בגלל שאני נאלץ לעשות זאת אם אני רוצה להשאר נאמן לבחירה הדמוקרטית שלי להיות אדם דתי
אתה לא נאלץ אתה בוחר לא להדליק את האור וגם יפה שלא התייחסת לשום דבר אחר
את לא מבינה שחיילים מתים בשביל שאת תוכלי להגיד
אני דתייה אז אני לא מתגייסת
זה ממש דוחה בעיניי
חיילים מקריבים את כל חייהם ועוזבים את כל החלומות שלהם בשביל המדינה
ואת ככה משתמטת מהצבא?
בכלל לא משנה שתעשי שירות לאומי
כי שירות לאומי זה אולי חשוב וחשוב מאוד
אבל זה לא משתווה לצבא
את לא מבינה שבלי חיילים המדינה תקרוס?
ויש מחסור ענק בחיילים!

אני מקווה בשבילך, בשביל המשפחה שלך, ובשביל עם ישראל כולו שתעשי את הבחירה הנכונה ולא תקשיבי לכל דעות המשתמטים פה שקוראים לך לא להתגייס!

ואנשים עם דעות לא מושכלות ולא נאורות אני מבקש לא לפנות אליי בקיר תודות או בפרטי תודה מראש
^ שוב זה אסור בתורה היא הולכת על אורח חיים דתי
שוב זה לא אילוץ לעקוב אחריי התורה זה בחירה ^
אני מתגייסת בתור חיילת דתיה מוזמנת לפנות אלי בפרטי
TwT
אני דתייה שומרת נגיעה לובשת חצאיות
בעזרת ה' אתגייס והלוואי שאצליח לקרבי
אני לא אנסה שוב אם תקרא עוד פעם תבין שדובר באילוץ הנובע מתוך בחירה
שירות צבאי לאנשים דתיים זה קשה אז במיוחד לבנות אז כדאי לך לעשות שירות לאומי
מר עכבר אתה שמאלני חילוני ואני מניח שאתה גם ילד אז אתה לא מבין בעניינים של דתיים אז תפסיק להטיף מוסר ולחשוב שכל הדתיים הם בסך הכל צריכים לפקוח את העיניים ואז להבין שהדת היא שקר
כן יש יחידות בשביל זה
בכנות גם לדתיים הוא לא מתאים, יש פתרונות לבנים כמו להתגייס דרך הסדר שאז יותר קל מבחינה דתית. לבנות דתיות פחות יש את המענה הזה ולכן עדיף שהם יעשו שירות לאומי.
מר עכבר צודק לגמרי לדעתי
אם יהיה לך קל יותר שירות לאומי אז תעשי שירות לאומי אל תשגעי את עצמך רק כי זה הצבא, את יכולה לתרום למדינה בהמון דרכים.
את חושבת שכדאי שבנות דתיות ילכו לבית ספר חילוני עם בנים וקללות והכל מעורב ומסגרת שלא מתאימה לדתיים?^^
חס ושלום לדתיה ולצבא.
אסור צבא ואסור שרות לאומי כמו שכל גדולי הדור פסקו.


תמיד תשמעי לדעת תורה. לא לחילונים פה
מר עכבר, במדא ובבתי חולים ובמשטרה ובמכבי אש יש שירות לאומי, הצלת חיים זו לא תרומה?... אתה בוודאות עוד ילד.
אנונימית
לא חושבת שהעניין של השירות הלאומי כבר רלוונטי כי היא עוזרת לאנשים וזו מצווה, היא יכולה לעזור גם לנשים דתיות מה זה משנה במה היא עוסקת אפשר לקרוא לשירות לאומי בשם אחר העניין הזה שאתה מדבר עליו זה הנושא לא הנשוא^^
אנונימי
אם תקראי את התשובה האחרונה שלי אז תעני לעצמך על השאלה
כתבתי ששירות לאומי זה מאוד חשוב אבל זה לא משתווה לצבא
ולכל אלה שאמרו שאני ילד
אין לי מה להגיד לכם
זה לא קשור אסור אז אסור^
הצבא ממש מתחשב בזה.
תגידי להם מה הבעיה, יש מדים עם חצאית,
יש יומיות, יש יחידות מופרדות, יש הכל.
אם את באמת רוצה לתרום את ממש יכולה,
אם את מעדיפה לעשות שירות לאומי שנה במקום צבאי שנתיים+ ולתרום פחות את יכולה ואף אחד לא ישפוט אותך.
לא מתאים

וגם מבחינה הלכתית זה אסור.

את יכולה לתרום בישרות לאומי בתפקיד משמעותי שיותר יתרום ויותר יהיה לך טוב ומתאים
אנונימי
אם את דתייה ובאמת אכפת לך מהדת ולא רק ממה שנראה לך, אני חושב שעדיף אלפי מונים שתעשי שירות לאומי ולא צבאי, גיוס נשים לצבא הוא דבר שאסרו אותו לא רק גדולי הדור החרדים, אלא גם גדולי הדור של הציונות הדתית, וכגון הראי"ה קוק זצוק"ל, בנו הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל, הרב גורן זצ"ל, הרב שלמה אבינר שליט"א, הרב שמאל אליהו שליט"א ועוד.

אם גם הם אמרו שלא להתגייס, הם עדות מספיק טובה שהצבא לא מתאים לבנות, הם הכירו היטב גם את דברי הדת ישר והפוך, וגם שימשו כראשי הרבנות הראשית והכירו את הצבא מבפנים ומבחוץ ככף ידם.


אצרף מאמר אחד שמסביר את הדברים היטב. אכן הוא מעט תקיף באופן שקצת חורה לי, אך מאידך הוא מסביר את הדברים באר היטב ובדרך של שאלה-תשובה. אכן זה אתר שלרוב אני לא אוהב במיוחד (בלשון המעטה) להתסמך עליו הלכתית, אך כשהוא כותב כראוי, הוא כותב כראוי.
אם מתגייסת לצבא בניגוד לדעת הרבנות הראשית כדי לשמור על עם ישראל.
זה כמו לשפוך דלק כדי לכבות שריפה.
כן!!! מותר לנו לעשות מה שבא לנו בלי שאף אחד יעצור אותני
אם את שומרת נגיעה אני חושבת שעדיף שירות לאומי, אפשר להתגייס אם את רוצה אבל בגלל שאת שומרת נגיעה עדיף דברים כמו תצפתנית או משקית ת"ש, את יכולה לבדוק באתר של מיטב, לגבי החצאית גם את עדיין יכולה ללכת איתה, כל הדברים האלה מופעים באתר.
מקווה שזה יעזור לך
מעבר לזה שזאת בעיה הלכתית בעיניי זה פשוט לא מתאים מבחינת אווירה. יש תפקידים שיכולים להיות פחות בעייתיים אבל אני לא רואה סיבה להתחיל דרך בנקודה של קושי.
שירות לאומי לא בהכרח קל יותר, זה מאוד תלוי בתקן או בתפקיד בצבא (יש לי חברה שתמיד התלוננה שאין לה מה לעשות בבסיס ולי בשירות ממש לא היה חסר ויכול להיות גם להפך).
אני אגיד לך בכנות, לא ראיתי סביבי מישהי שהתגייסה עם חצאית ולא יצאה עם מכנסיים ומאמינה שאם יש כאלה הן מעטות, לדעתי זה אומר משהו.
אז ההתלבטות שלך אם ללכת לצבא או לא זה שיהיה לך זמן לשלב דברים?
אנונימית
אני דתייה המשפחה שלי שחזרה בתשובה אמא שלי גם עשתה צבא והיא אמרה לי שאני עושה רק צבא היא אומרת שכל מי שחיי פה צריך לתת בשביל המדינה
אנונימית
נגיד בכל העניין של המחשבים תצפיתניות וכזה אולי
אנונימית
אפשר לתת בשביל המדינה
ולא חייב לעשות צבא
אבל בסופו של דבר זה בחירה שלך
ממליצה לך להתייעץ על זה עם ההורים שלך
או מישהי שאת מרגישה בנוח לשתף
זה גם תלוי במשפחה שלך
יש הורים שלא מסכימים לבנות שלהם לעשות צבא ויש כאלה שכן