61 תשובות
פה.
שיקימו מדינה פלסטלינית באוגנדה.
ישראל
זה בראייה שמדינה זה רק מקלט לעם, מן הסתם בתמונה המלאה ישראל, איפה התנ"ך היה בדיוק?
שואל השאלה:
לא הבנתי במה ישראל יותר טובה חוץ מזה שהיא רשומה בתנך שהיינו פה 2000 שנה אחורה
ישראל לפי דעתי
נתחיל בזהשמבחינה גיאוגרפית להיות באמצע יבשת אפריקה הענייה זה אומר מדינת עולם שלישי שימותו בה יותר מכל המלחמות יחד
היא קדושה לנו זהו. וגם מה זה אוגנדה וטפ
מבחינה דתית פה
מבחינה לא דתית אין לי מושג על אוגנדה
^^ההבנה שלך במושג קדושה שאופת לאפס אם ככה, באוגנה לא היו שתי בתי מקדש להזכירך
שואל השאלה:
מי שמאמין שזה שלנו בדת ושחייבים דווקא את זה סבבה מבין
אבל מי שמדבר פה על היגיון אןגנדה יש שטח ענק אין ערבים מה יכול להיןת יותר טוב מזה?
כבר נתתי לך טיעון ולא ענית פשוט
זאת ארץ הקודש שמובטחת לנו למה שמישהו יקח לנו אותה ? ככה או ככה תהיה אנטישמיות גם אם נחייה באוגנדה. אם כבר מדינה יהודית אז שתהייה במקום ששייך לה
שואל השאלה:
לא הבנתי ולהיןת באמצע מזרח תיכון זה עושר?
אחי לפני 100 שנה היה פה רק ביצות ובדואים
מבטיח לך שאוגנדה הייתה לא פחות מפותחת, מי שעשה את ישראל בצןרה הזאת זה המוח היהודי הגאון
הערבים עדיין חיים בשיא העוני בדיוק כמו אפריקה על מה אתה מדבר בכלל
שואל השאלה:
חחח לא קיבלנו בסיני את התורה, קיבלנו בהר סיני זה מקום אחר לגמרי
אפריקה זה בידוד גיאוגרפי קיצוני ומתכון לעוני בטוח ותשאל כל כלכלן על זה דבר שני שקשור להיסטוריה זה שאנטישמיות ושנאת יהודים הייתה ותהיה בלי קשר למדינת ישראל
לא צריך לדבר
^^זה חלק מגבולות הארץ אז זה כן קדוש..
שואל השאלה:
שוב, ומזרח תיכון מתכון לעושר? נשמה אנחנו הצלחנן כנגד כל הסיכויים והיינו יכולים לעשות את זה גם באוגנדה
^^^^^^^כי כתוב בתורה שאלוקים אמר שמייד אחרי המאורה (קבלת התורה בסיני) ההר לא יהיה יותר קדוש ואנשים ובהמות יוכלו לעלות עליו
בישראל גם בגלל העבר שלנו עם המדינה ועם כמה שהאדמה הזאת קדושה לנו ולא פאקינג אוגנדה היינו חיים בעוני בתוך פאקינג מערות
שואל השאלה:
וואלה אני חןשב אוגנדה לא מלחמות לא כלום
חד משמעית בהחלט שבישראל
אוגנדה ...

ואנחנו עוד נתחרט על זה. רק מספיק שארצות הברית לא תרצה להגן עלינו בגלל שיקרה איזה משהו, וזהו, אכלנו אותה. מתימן, עירק, מצרים, סוריה, לבנון ואיראן כולם יעלו לכבוש אותנו.

על ההנהגה של הצבא שלנו אני לא סומך וזה עניין של זמן שמה שאמרתי יקרה, זה לא קונספירציה.
אנונימי
איך הגעת לאוגנדה בדיוק?
מה שאתה אומר פה לדעתי לא יקרה זה יכל לקרות שארהב לא תעזור לנו אבל עם ישראל הוא עם הנצח ואף אחד לא יצליח למחוק אותנו יש כבר סימני גאולה ואפשר ממש לראות אותם המשיח בדרך והוא קרוב לפה מה שנשאר לעשות זה רק להתקרב לה' ולהאמין בו
ברור שישראל
AD.
אם זה היה באוגנדה אף אחד לא היה עולה לשם, וגם ככה כבר היו יהודים בישראל, אז אולי היו מקימים מדינה שאמורה ליהיות מדינה יהודית באוגנדה אבל עדיין היו ממשיכים לעלות לישראל
אנונימית
יפן מקום ואנשים הכי יפים
אנונימי
חד משמעית ישראל גם יותר קרוב לקו המשווה ולא יודע למה אבל לדעתי יתרון
לא חם לך מספיק פה?
דיברת אליי? אם כן אז וואלה חם אין לי תירוץ כאן חחח
חייזרסקסואל
נכון, ישראל נחשבת טריטוריה אסטרטגית כי היא הגשר בין אפריקה, אסיה, ואירופה (הים התיכון), זה למה ארה"ב כל כך חושקת בנו. אז למרות שאין פה נפט, יש פה יתרון אסטרטגי משמעותי
ולא, ההודעה לפני הייתה למי ששאל את השאלה ה
בישראל. באוגנדה היו מחסלים אותנו מזמן.
thv
מבחינת הכל ישראל, בין אם זה גאוגראפית, הסטוריונית, משאבים וכו...
ואם אתה חושב שלא היו שונאים אותך אם היית גר באוגנדה אז אני מצטער לבאס שהיו שונאים אותנו גם אם המדינה שלנו הייתה על אי קטן ושומם
בישראל *אבל* בשביל החיבור עם העולם המערבי. באוגנדה בואו נגיד שהמצב לא משהו... מדינת עולם שלישי במצב קשה... אני מעדיף את ישראל כמו שהיא עכשיו (רק עם שלטון נורמלי כמובן)
^השלטון שלנו לא כושל והוא יחסית נורמלי, פשוט יש בו הרבה אנשים כושלים חסרי ידע וניסיון פוליטי.
^הכל טוב חוץ מזה שהאנשים שם הם קיצוניים שהורסים כל קשר עם העולם המערבי, הורסים את הדמוקרטיה, כמעט גורמים למלחמת אזרחים וזה רק "כמעט" כי התחילה המלחמה הזאת ואנחנו עדיין קרובים למלחמת אזרחים!
זאת לא ממשלה טובה!
צריך גם להזכיר את מיליארדי הדולרים שנתניהו העביר לחמאס שהיום נמצאים בצורת נשקים?
אם היינו באוגנדה היינו נלחמים בשחורים במקום בערבים אז זה לא ממש משנה. עדיף ישראל כי פה לפחות יש לנו את המקומות הקדושים.
אנונימי
^^^העולם המערבי לא דוגמא לכלום ושום דבר, הם צריכים אותנו הרבה יותר מאשר שאנחנו צריכים אותם וזה ככה כבר שנים ואתן את מלחמת ששת הימים כדוגמא לכך (ישראל הייתה תחת אמברגו נשק כבד מארצות הברית ומבעלת בריתה העיקרית באותה תקופה צרפת, ובכל זאת היא החליטה לצאת למלחמה וכנגד כל הסיכויים ניצחנו, וישר אחריי הניצחון הזה הכבוד שלנו עלה והאמברגו מארצות הברית ירד).

כמות הלחץ שהם הפעילו עלינו מתחילת המלחמה הוא מטורף וגרם לנו להרבה כישלונות בגלל חוסר לגיטימציה (דבר שלא צריך בכלל לעלות על הדעת כי אנחנו לא מדינת חסות או רפובליקת בננות).

אז ככה שאני אישית מעדיף לאבד כל קשר עם המערב בשביל להיות גורם חזק ומרתיע במזרח התיכון שלא נכנע לדיבורים מיבשות אחרות.
^^^הדמוקרטיה במדינה לא נהרסה (אם כן תראה לי הוכחה), אולי בתל אביב שעכשיו החליטו לבטל את חופש הדת בכך שלא מתירים לאנשים להתפלל במרחב הציבורי.
^^^^מיליארדי הדולרים שהועברו לחמאס באותה התקופה קיבלו אישור מכולם ולא רק מנתניהו, כל שרי הביטחון והרמטכ"לים תמכו בקונספציה הזו וגם כל חבר כנסת שלא התנגד וניסה למנוע את זה, כולם שותפים לזה באותה המידה.
בעיקרון ישראל נמצאת בים התיכון
אוגנדה לא
זהו
אנונימי
"הארץ המובטחת" בהגדרה זה השטח, לא רק ארץ בשם "ישראל"
נתחיל בזה ש"אוגנדה" שהוצעה לנו באותה תקופה היא בשטח קניה של היום.

לא היינו יכולים להיות באוגנדה, כיום יש שם המון כנופיות וחוליות של רוצחים ומחבלים שיתקפו אותך בשביל קצת אוכל ושתייה (הם לא מרחמים ועל הכניסה שלהם למדינה אתה לא יכול לפקח) ובמיוחד ברגע שהם יראו שאתה עשיר ומנצל את המשאבים שהם לא יודעים לנצל בגלל חוסר מודעות לכך ובגלל ניצול גדול של בריטניה וצרפת בתקופות הקולוניאליזם.

דבר שני באוגנדה יש המון חיות בר שמשוטטות בכל מקום ככה שהסכנה היא פי 10 מכאן.

דבר שלישי, את התמיכה שאתה מקבל היום מהמון מדינות ובעיקר מארצות הברית אתה לא היית מקבל מאף אחד, ישראל הייתה סתם עוד מדינה באזור ללא משמעות מדינית/היסטורית ואולי אפילו היו ממשיכים בניסיונות להשמיד אותנו.

דבר רביעי, יש שם אקלים לא נוח בכלל, אקלים טרופי שמשתנה בדקה וזה לא מזג אוויר שאפשר להסתדר איתו בצורה תקינה.

דבר חמישי ומבחינתי הכי חשוב, ארץ ישראל שייכת לנו היסטורית ודתית, ולוותר על מקום המולדת שלך ועל המקום שהובטח לאבותיך זה לא הדבר הכי חכם ובטח שלא בשביל עוד שטח ביבשת כושלת.

אה וגם שים לב שבכל התקופה שהיהודים התיישבו כאן תחת שלטון יהודי בקושי היו פה אסונות טבע, שזה שוב מוכיח שזה המקום הכי מוגן לנו מבחינה טבעית.
אין לנו שום קשר לאוגנדה.. אין לנו זכות על אוגנדה ואף אחד לה היה נלחם עליה כמו שהוא נלחם פה..
אנונימי
בעיני אוגנדה יותר טובה מבחינת מיקום אבל הרבה מאוד יהודים לא היו תומכים בה ואז אולי לא באמת היינו יכולים להקים מדינה יהודית
^^זה לא עדה זה דת, יש הבדל.
בישראל.
ואתה טועה גם אם היינו מקימים באוגנדה אז המלחמות היו מגיעות לשם.
לא צריך להיות דבר כזה מדינה יהודית כמו שלא צריך להיות מדינה מוסלמית או נוצרית. מדינות לא צריכות להיות מוגדרות על פי עדת הרוב
^גם אוגנדה לא הייתה מדינה באותה תקופה, היא הייתה מושבה בריטית כמו ישראל..
אוגנדה
בישראל. אם פה אני בקושי מתמודד עם החום אז באוגנדה...
אנונימי
למה שתעביר יהודים שגרו פה מאות שנים למדינה באפריקה?
חוץ מזה שלא הייתה כאן שום מדינה ואוגנדה זאת כן מדינה אז בכלל
כשאתה צודק אתה צודק^^
בישראל