35 תשובות
כן אתה יכול
מה חילול?^ הוא צודק
מה שמרגיש לך,
אבל תסכים שזה מוזר?
הקב"ה אינו גוף ואין לו דמות הגוף ולכן אינו לא זכר ולא נקבה. אומנם אנו מכנים אותו בשם זכר.
אנונימית
אז מה ההבדל אם נכנה אותו בלשון נקבה? גם ככה הוא לא מגדר
אין לו גוף אז לא קוראים לו לא זכר ולא נקבה
^ *לו*
טכנית לשכינה קוראים בלשון נקבה
אין דבר כזה בעברית^^^
הבעיה שדתיים חושבים שנקבה זאת השפלה, ולכן לא יקראו לאלוהים בלשון נקבה.

לכן גם הם מברכים כל בוקר "שלא עשני אשה".
לא כל הדתיים^
לא קראתם אותי נכון
אין לי שגיאת כתיב
השם ישמור איזה חילול השם אסור!!!!!
אנונימי
לא חושבת
מדברים עליו בלשון זכר אבל זה כי בעברית משתמשים בזכר כנטול מגדר, אם משתמשים בלשון נקבה זה כאילו להגיד שהוא נקבה- אתה כן נותן לו מגדר.
אנונימית
כן אלוהים נונבינארי אפשר לקרוא לה איך שבא לך זה לשון פנייה any
^^יש תפילות שליטרלי פונים לאלוהים בלשון נקבה. לא צוחק. זה אשכרה דבר תחפשי בגוגל
מי שכתב שזה חילול ה' לא מבין כלום מהדת
יש פעמים שפונים לקבה בלשון זכר ויש פעמים שפונים בלשון נקבה
לדוגמה השכינה זה לשון נקבה, הקבה לשון זכר
נכון שנוהגים יותר לפנות בלשון זכר
כן עובדתית גם בחלק קטן מהתפילות קוראים לו בלשון נקבה למשל "נקדישַך ונעריצַך"
כן אתה יכול אבל כבר זה ישדמע מוזר קצת כי רגילים לקרוא לו בלשון זכר רק שבטעות לו תקרא לו בלשוון רבים יענו כמו "אתם" כי יש רק אל אחד
אנונימי אין שום חילול השם
בתפילה יש המון פעמים שפונים אליו בלשון נקבה כי כמו ששואל השאלה אמר אין לו מגדר.
אלוהים בכלל לא קיים.או לפחות לא הוכח שקיים כך שלבנתיים הוא לא קיים
אין בעיה שתקרא לו בנקבה הבעיה שמה משנה לך אם קראת לו בנקבה? זה מרגיש לך יותר טוב? למה כי אתה רוצה להגדיר אותו כנקבה?? במקרה כזה זה כבר אסור
לא כי בעברית אם למשהו אין מגדר או לא יודעים מה המגדר שלו אז פונים אליו בזכר
מי שאמר שדתיים חושבים שנשים זה השפלה, אז הם אומרים שלא עשני אישה כי לאישה יש פחות מצוות וגם כי כואב להביא ילדים או משהו.
אנחנו לא חושבים שאישה זו השפלה.
ואני אומר את זה בתור דתי.
פשוט לנשים יש חיים יותר קשים מאיתנו.
יום טוב לך
כן סלאיי
לא כי ברירת המחדל היא זכר ובתנך מדברים על ה' בלשון זכר
אנונימי
בעקרון כן אבל זה פשוט לא בן אדם או משהו, בכלל. אז מוזר לקרוא לזה בתור נקבה ולשון זכר זה כללי כזה
כן, למען האמת, יש מספר פעמים בתנך שה' דובר בלשון נקבה
^ובבקשה תגלה לנו מהם?
אבל כתוב "ויאמר" או "וישלח" ולא "ותשלח" ככה שהוא זכר לא?
אנונימי
^זה לא. זה בדיוק העניין.
אין טעות במה שרשמתי.
ולא זה לא שם של אלוקים "שכינה". שכינה זה פשוט מושג.
"השראת שכינה"
זה לא "השראת יהוה".
ואני כבר הסברתי מה זה אומר ולא אחזור על זה.
אבל אם אתה בור מספיק להתעקש, תתעקש.
יש פה הרבה בלבולי שכל
השכינה זה לא ה'. השכינה זה סתם ביטוי שבה לבטא רוח הקודש(שכינה מלשון שוכן. כאילו הקדושה ששוכנת בעולם הארצי). היא לא באמת ישות.
חז"ל האנישו את השכינה באגדות בתלמוד אבל זה דיי ברור שזו רק האנשה לשם אגדה ולא באמת ישות חושבת.
ולדוגמא הספרדים קוראים לאלוקים בכ"ף סופית עם שווא נח. שמשום מה אנשים חושבים שזה אומר נקבה, אבל בעברית עתיקה זה לא היה אומר רק נקבה. בתנ"ך הרבה פעמים יש פניות לה' עם כף סופית בשווא נח, אבל הפסוק מדבר אליו בלשון זכר. זה כי הדבר הזה הוא לא מילה נקבית.
אתם לא יכולים לקחת תפילות בנות 2000 שנה ולשים להם את הדקדוק של העברית המחודשת של אליעזר בן יהודה(אליעזר בן יהודה היה אוכל אתכם חיים אם היה שומע על זה).
תיקראי לאלוהים איך שאת רואה לנכון.
אלוהים נמצא מעל המגדריות ומבין אותך גם בלי מילים.
אנונימי
^^^^^גם את זה ציינתי.
^חזל לא קראו לו שכינה.. אני לא יודע מאיפה אפילו להתחיל.
זה אפילו לא נתון לדיון כי זה פשוט לא נכון.
"שכינה" זה ליטרלי מילה נרדפת לרוח הקודש.
וזו לא ישות או שום דבר כזה.
בואי רק נסכים שאם לא למדת את חזל אל תגידי מה הם אמרו.. כי את אומרת פה דברים ממש לא נכונים.