26 תשובות
לא הבנתי את השאלה
זה נושא רגיש
אתה מדבר על טרום יוצאים או על כאלה שמתכוונים להשאר?
יעני צבועים
שהם חרדים נטו כי הם צריכים או מפחדים לצאת
שהם חרדים נטו כי הם צריכים או מפחדים לצאת
את מצפה מאדם בן חמישים שגילה שהדת היא בלוף שיצא? לאן?
בדרך כלל חרדים אנוסים צעירים הם בדרך החוצה, וזה די חכם לא להרוס את החברה הקיימת לפני שלומדים את החברה החילונית.
בדרך כלל חרדים אנוסים צעירים הם בדרך החוצה, וזה די חכם לא להרוס את החברה הקיימת לפני שלומדים את החברה החילונית.
כתבתי הסבר למי ששאל
אל תתעצבן עליי
אני בעצמי חרדית
אל תתעצבן עליי
אני בעצמי חרדית
זה הסבר מאוד סובייקטיבי, לא פרט מידע יבש.
הגדרה שגויה כי הם לא חרדים לדבר השם. סתם מושג מבלבל ומטעה שעושה חילול השם.
^אממ כלפי חוץ הם חרדים, אז הם לא עושים באמת חילול השם. כן זה מבלבל ומטעה, אבל גם זכותם לקחת את הזמן
אנוס שמכריחים אותו לעשות מצוות
אני רק התפלל או אנסה להביא משפיע שישפיע לטובה כמובן
שנאמר דרכיה דרכה נועם וכל נתיבותיה שלום יש דרך להתחזק
אני רק התפלל או אנסה להביא משפיע שישפיע לטובה כמובן
שנאמר דרכיה דרכה נועם וכל נתיבותיה שלום יש דרך להתחזק
זורק אבנים וטיטולים?
כן חלק מהמפגינים ששומעים בעיקר בחדשות
מתקנת הכתיבה או שואלת
אני מדבר על אלה שהם שמים חליפות אבל הם לא באמת חרדים ועושים ההפך מייצגים רע
מתקנת הכתיבה או שואלת
אני מדבר על אלה שהם שמים חליפות אבל הם לא באמת חרדים ועושים ההפך מייצגים רע
שאני לא אוהב את ההגדרה הזאת
חרדים אנסים מה?
נושא מסובך, לא מתחברת לדרך הזאת, אבל יכולה להבין את הקושי שלהם לצאת
זה לא הם בדרך כלל, ההפך הם די שקטים עושים רק את מה שנדרש ולא מעבר, החרדים בהפגנות זה הזרם הירושלמי
עצוב לי שהם מקבלים את היהודית היפה שלנו מתוך כפיה ולא מתוך רצון ושמחה
אני מאחלת להם שהם יצליחו לאגר אומץ למצוא את הדרך שהכי טובה להם (בלי כפיה)
אני מאחלת להם שהם יצליחו לאגר אומץ למצוא את הדרך שהכי טובה להם (בלי כפיה)
אהה אז בעצם הכוונה חרדים אנוסים לאלה שמכריחים אותם להיות חרדי?
משהו כזה, הם חוששים לצאת מהקהילה שלהם בדרך כלל, או שלפעמים מאיימים עליהם שלא לצאת (במיוחד אם יש ילדים בתמונה)
אה אז אני עורך שם למעלה תודה
באמת לא טוב עושים דרכיה דרכי נועם
באמת לא טוב עושים דרכיה דרכי נועם
מסכנים
נראה לי מאוד קשה ועצוב לחיות ככה.. מרחם עליהם ומקווה שיהיו שמחים ויהיו בטוב
(ואין טוב אלא תורה חחח, אבל באמת מסכנים לחיות ככה נראה לי מאוד קשה)
נראה לי מאוד קשה ועצוב לחיות ככה.. מרחם עליהם ומקווה שיהיו שמחים ויהיו בטוב
(ואין טוב אלא תורה חחח, אבל באמת מסכנים לחיות ככה נראה לי מאוד קשה)
זה נראה כמו שמדברים על האלה שעושים חילול ה' אבל הבנתי שההגדרה היא מי שמכריחים אותו למצוות וכמובן לא טוב יוצא מזה אלא בנועם*^
לגבי מי שכתב "הם לא חרדים" חרדי אנוס זה מושג, ואני מסביר אותו בין אם הוא נכון מילולית ובין אם לא (כמעט כל הסלנגים לא נכונים מילולית) לגבי ההפגנות, אני לא יודע מהיכרות אישית, אבל אני חושב שחרדים אנוסים מתרחקים מההפגנות אם הם יכולים, ואם לא הם יהיו בפרופיל נמוך בהם.
(למה שירצו להפגין על מה שהם לא מאמינים בו?)
(למה שירצו להפגין על מה שהם לא מאמינים בו?)
'רחמנא ליבא בעי'. (מושג בתלמוד הבבלי)
אלוקים חפץ בלב.
אדם שמשחק את עצמו בתור חרדי, ובפועל הקשר היחיד שלו עם אלוקים זה ללבוש שחור לבן.
זה פשוט מעורר רחמים.
אלוקים חפץ בלב.
אדם שמשחק את עצמו בתור חרדי, ובפועל הקשר היחיד שלו עם אלוקים זה ללבוש שחור לבן.
זה פשוט מעורר רחמים.
אני לא מבין את הקשר, אתה חושב שיש חרדי אנוס שהוא חרדי כלפי חוץ בגלל אלוהים?
זה לא מכריחים באיומים (בדרך כלל) זה יכול להיות אדם נשוי עם ילדים שמפחד שיקחו לו אותם, זה החיים שאונסים, לא אינקוויזיה חרדית.
באותו הנושא: