15 תשובות
אני חושבת שאף אחד לא יכול לדעת למה ה עושה או לא עושה דברים
כאילו באמת זה משהו שלנו אין אליו תשובה
כאילו באמת זה משהו שלנו אין אליו תשובה
כי אין אלוהים
אלוקים הציל בשואה שני שליש מהיהודים. אלוקים משתמש גם במידת הדין, זה לא מעיד שהוא לא קיים, זה מעיד שאנחנו לא ממש מבינים את ההנהגות של אלוקים
שואל השאלה:
למה אין יותר פרחים?
למה אין יותר פרחים?
אנונימי
ישהגבלה 5 לשאלה
מזתומרת לא נענה?
אתה יודע כמה ניצולים יש?
כמובן שעדיין מתו מיליוני יהודים אבל אי אפשר להגיד שהוא לא עשה כלום
אתה יודע כמה ניצולים יש?
כמובן שעדיין מתו מיליוני יהודים אבל אי אפשר להגיד שהוא לא עשה כלום
יש האומרים שהתפילות שלנו לפעמים לא באים ברגע, לפעמים זה גם תפילה שעוזרת למישהו אחר
פספסת כמה מיליונים..
סיגי, די.
ברצינות שזה מרתיח אותי. אל תסייג את מי שניצל מהשואה כעבודה של אלוהים, מי שברח ושרד עברו מסעות קשים וטלטלות בדרך, אל תמעיט בזה ותגיד שזה עבודת אלוהים. בתור מישהו שסבא שלו היה ניצול שואה, זה פוגע ומעצבן. זה לא שמישהו פשוט משך אותם משם, סבתא רבתא שלי עלתה לארץ לבד, בגיל מאוד צעיר בלי המשפחה שלה שלא הסכימה לבוא ונספתה בשואה לצערי. סבא שלי היה במחנה ריכוז ושרד את צעדת המוות יחד עם הוריו אבל סבא וסבתא שלו נהרגו במהלכה. גם מי ש"ניצל", לא באמת ניצל יזכה לחיים שלווים ורגועים, זה טרגדיה גם למי ששרד. ואם אלוהים כן היה מתגלה בשואה, אז למה שהוא היה "מציל" רק כמה אנשים ולא את הרוב או את כולם? הם הנבחרים? חלאס עם זה. אל תתייג דבר שנגמר בצורה טרגית אבל לא בצורה הכי גרועה שיש כנס משמיים שאדוניי עשה. זה זלזול בניצולים ובקורבנות להגיד שזה אלוהים עשה את זה. (ואני לא מנסה להיות בוטה, אני מנסה להעביר לך את המסר בצורה מפורטת)
ברצינות שזה מרתיח אותי. אל תסייג את מי שניצל מהשואה כעבודה של אלוהים, מי שברח ושרד עברו מסעות קשים וטלטלות בדרך, אל תמעיט בזה ותגיד שזה עבודת אלוהים. בתור מישהו שסבא שלו היה ניצול שואה, זה פוגע ומעצבן. זה לא שמישהו פשוט משך אותם משם, סבתא רבתא שלי עלתה לארץ לבד, בגיל מאוד צעיר בלי המשפחה שלה שלא הסכימה לבוא ונספתה בשואה לצערי. סבא שלי היה במחנה ריכוז ושרד את צעדת המוות יחד עם הוריו אבל סבא וסבתא שלו נהרגו במהלכה. גם מי ש"ניצל", לא באמת ניצל יזכה לחיים שלווים ורגועים, זה טרגדיה גם למי ששרד. ואם אלוהים כן היה מתגלה בשואה, אז למה שהוא היה "מציל" רק כמה אנשים ולא את הרוב או את כולם? הם הנבחרים? חלאס עם זה. אל תתייג דבר שנגמר בצורה טרגית אבל לא בצורה הכי גרועה שיש כנס משמיים שאדוניי עשה. זה זלזול בניצולים ובקורבנות להגיד שזה אלוהים עשה את זה. (ואני לא מנסה להיות בוטה, אני מנסה להעביר לך את המסר בצורה מפורטת)
^וואלה לא חשבתי על זה ככה, אתה צודק
שמח שהבנת. אתה אחלה, אהבתי שקראת מה שכתבתי ולא התחלת להתווכח ולקרוא לי בשמות כמו שהרבה עושים. הבנת אותי והודת בטעות.וחשוב לי להבהיר שאני לא כועס עליך, הצורת תפיסה הזאת מרגיזה אותי. אחלה יום אחי
שואל השאלה:
הוא כן קיים יש הוכחות
הוא כן קיים יש הוכחות
אנונימי
כי הוא לא קיים
^ תגיד את זה לשישה מיליון שנרצחו באכזריות
^^^ אז אתה אומר שאפשר להינצל בלי אלוקים? גם אם קרו דברים כואבים, הכל בחשבון וכל אחד החשבון שלו.
סיגי, בתור דתי אתה הסכמת עם זה שזה לא בזכות אלוקים?
סיגי, בתור דתי אתה הסכמת עם זה שזה לא בזכות אלוקים?
באותו הנושא: