24 תשובות
זה בסדר גמור
למה לא? יש גם גברים לא טרנסים שהם פמיניסטים
תשתפי מי שאת רוצה, אנחנו לא בגן (כבר אין דברים כאלה, זו כוונתי)
לא מסכימה
שואל השאלה:
^^ גם לגברים לא טרנסים אין שום זכות להיות פמיניסטים
אנונימית
מה אני שומעת
למה? פמיניזם זה תמיכה בשיוויון זכויות גם לנשים. לא צריך לחוות בשביל לתמוך
אנשים שלא חוו משהו בהכרח לא מסוגלים לתמוך נגדו? אני תומך בהנצחת זיכרון השואה גם בלי שחוויתי שואה, אין לי מושג על מה את מדברת
אה רגע לא קראתי טוב

מה הבעיה בגברים פמיניסטים?
שואל השאלה:
למה שנשתף את האנשים שמדכאים אותנו במאבק? תחשבו על זה
אנונימית
לא כל הגברים מדכאים את המאבק הפמיניסטי
^^ דעה לא שייכת לאף אחד
כל מי שרוצה לתמוך במשהו מוזמן, זה נקרא "בחירה חופשית" וזה עיקרון מאוד חשוב שהפמיניזם תומך בו. אבל אם את מאוד רוצה, אף גבר לא יתמוך יותר בפמיניזם ונראה מה יקרה כשחצי מהעולם לא רוצה שיהיה לך טלפון
אחרי השאלה הזאת ישמצב שאינסלים עלו על נקודה
אנונימי
גבר טרנס זה טרנס מבת לבן
אישה טרנסית היא טרנסית מבן לבת
גם נשים וגם גברים טרנסים חווים שוביניזם, קוראים לזה טרנסמיזוגניה
https://en.wikipedia.org/wiki/transmisogyny
וגם גברים סיסג'נדרים חווים שוביניזם, מצופה מהחברה שלגברים לא תהיה היכולת להביע רגשות, להתלבש בצורות מסוימות, להתנהג בצורות מסוימות, לאהוב דברים מסוימים, ועוד
המאבק הפמיניסטי חשוב לכולם וגם אם אדם אישית לא סובל ממשהו לא אומר שהוא לא יכול לתמוך
כמו שבמאבק למען זכויות בעלי חיים לא צריך להיות פנדה
זה לא תואם את הטענה שלך על איך נוצרים טראנסים
מצד אחד אתה טוען שטרנסים זה דבר ביולוגי לגמרי מצד שני אתה טוען פה שכולם נולדים טאבולה ראסה וגבריות זה הבניה חברתית
תחליט במה אתה מאמין^
אנונימי
גבריות זה הבניה חברתית, להיות גבר זה לא
אישה יכולה להיות גברית, גבר יכול להיות נשי, הם עדיין גבר או אישה, מה שהופך אדם טרנס לטרנס זה לא אם הוא גברי או נשי, אלא מבנה המוח שלו שמשפיע על ההרגשה של המגדר שלו.
אבל אם ההרגשה של להיות גבר מושפעת מהנתונים הביולוגיים אז איך גבריות היא הבניה חברתית?
אנונימי
כי גבריות זה סטיגמות חברתיות שהרבה פעמים אין להן בסיס
עכשיו בעולם המודרני לא גברי למשל ללבוש שמלה או עקבים
אבל פעם גברים היו לובשים שמלות כל הזמן ונעלי עקב נוצרו בכלל לגברים
עוד דוגמא קלאסית-לפני מלחמת העולם השניה ורוד היה צבע של בנים, ועכשיו זה צבע של בנות
אופנה היא רק ביטוי לתכונות זה לא מהות הגבריות
כמו שאישה עם שיער קצר היה נחשב יפה בשנות השישים והיום לא
להגדיר גבריות ונשיות על פי האופנה זה שטחי מאוד
אז כן הדברים המהותיים יותר שאמרת כמו ביטוי רגשות ולאהוב דברים מסוימים זה הבניה חברתית או שזה ביולוגי?
(יש מלא עדויות של טראנסים שאמרו שכשהם התחילו לקחת הורמונים הטעם שלהם בסרטים השתנה)
אנונימי
הקטע הוא ששוביניזם מושפע מדברים כאלה
ברגע שהחברה רואה משהו כנשי, היא תראה אותו באור שלילי, ויהיה מצופה מגברים לא להתנהג ככה. ואז אם גבר סתם לדוגמא בוכה, החברה "תעניש" אותו על זה, כי זה נחשב נשי, וזה שוביניזם
הגזמה פראית^
אתה טוען שכל תכונה גברית היא תוצאה של הבניה חברתית? אם ככה גם דיספוריה מגדרית היא תופעה חברתית ולא ביולוגית
אנונימי
לא בדיוק
דיספוריה מגדרית מבוססת על דברים כמו "איך אני נראה?" או "איך אנשים אחרים רואים אותי?", כן יש לזה צדדים חברתיים אבל יש לזה גם צדדים ביולוגיים. החזה שלי עושה לי דיספוריה, זה לא קשור לסטיגמות.
אבל לאסור על גברים להביע רגשות, גם אם בטבע שלהם הם רוצים להביע רגש כלשהו, זה בהחלט סטיגמה, וזאת אחת הסיבות העיקריות שגברים מתאבדים פי 3 יותר מנשים
בתור טרנסית זה ממש ממש לא נכון. אנחנו גדלות בשדות עוינים שמנסים להכניע אותנו בכל הזדמנות. הזיקה שלנו לנשיות נתפסת כמחליאה וסוטה- החברה צורבת את זה בנו דרך אלימות, ניתוק, דחייה- ועדיין.
חוץ מזה, גם אם היית לוקחת גבר גברי סיסגנדר הטרו והכל, למה הוא לא יכול להיות פמיניסט...?