6 תשובות
שלום לך דין תורה הוא פסק דין על פי המשפט העברי המושתת על התורה קרי השולחן ערוך זה דיון שונה לחלוטין במהות בגישה מפסק דין של בתי משפט זה הרבה יותר קרוב לאמת יום טוב
שואל השאלה:
ואיך אני יכול להגיש דין תורה על אדם חרדי (דתי) ששקר לי בנוגע למשהו
אנונימי
אתה יכול לפנות לכל בין דין באיזור או רב שמכיר... ולהגיש תביעה
שואל השאלה:
הבנתי, מה יוצא לי מסוג תביעה זאת?
אנונימי
תביעה כזאת זה בשביל חרדים, דתיים, בדרך כלל מה שהרב פוסק הם מכבדים ועושים, תביעה כזאת זה לא קשור למדינה בשום אופן זה משהו איך אומרים לפנים משורת הדין. אבל אם מדובר בתביעה רצינית וסיפור שדין תורה לא יעזור עדיף לך ללכת לבית משפט. זה כבר החלטה שלך, אבל משהו משפטי אין בדין תורה.
כמו בית משפט רק לפי דיני התורה..
אתה צריך לפתוח תיק בבית הדין שאתה רוצה לדון בו והם יזמינו אותו לדיון.