6 תשובות
צריך לקום לאט לאט, קימה מהירה יכולה לגרום להתעלפות
לא בהכרח אנמיה
זה עניין של לחץ דם.
את השחור הזה ואת הגלקסיות האלה ראיתי פעם כשהתלעפתי
אבל בעיקרון תקראי על זה באינטרנט, קראתי ונרגעתי לגמרי, זו תופעה נפוצה
זה עניין של לחץ דם.
את השחור הזה ואת הגלקסיות האלה ראיתי פעם כשהתלעפתי
אבל בעיקרון תקראי על זה באינטרנט, קראתי ונרגעתי לגמרי, זו תופעה נפוצה
זה די נפוץ וזה תת לחץ דם אורטוסטטי, או בקיצור אורטוסטטיזם.
לפעמיםשקמים במהירות מישיבה או משינה יש תחושת סחרחורת, תחושת כבדות והרגשה של "שחור בעיניים" ולרוב זה חולף במהירות.
זה קורה כתוצאה מירידה זמנית בכמות הדם שמגיעה לך למוח אז המוח מרגיש מחסור בחמצן, מעבר מהיר ממצב שכיבה למצב עמידה גורם לכוח הכבידה למשוך הרבה דם למטה לכיוון הרגליים ופלג הגוף התחתון ובגלל זה פחות דם זורם למוח, כשיותר דם נותר למטה פחות דם מגיע ללב ולכן פחות דם גם יוצא מהלב לכיוון הראש
מה שעלול להחמיר את זה, זה כל דבר שגורם ללחץ הדם להיות נמוך כמו לחץ דם בסיסי נמוך והתייבשות.
תרופות מסוימות להורדת לחץ הדם או תרופות שגורמות להאטה של הדופק גם עלולות להחמיר את המצב אבל כשמדובר(ברוב המקרים)בצעירים ללא מחלות רקע זה לא מסוכן אבל יש מצבים שבהם זה מופיע וצריך להיבדק/לנקוט באמצעי זהירות.
בלי קשר לגיל כדאי לדעת שאם זה נמשך יותר כמה שניות או אם בנוסף יש תחושה מקדימה של בלבול, כאבי ראש, הזעה מוגברת או חולשה רצוי לפנות לטיפול רפואי.
אם הסחרחורת קצרה ולא מלווה שום תסמינים לרוב זה לא מצב מסוכן פשוט מצב שמים ומנוחה יפתרו.
אם את סובלת מזה באופן קבוע תפני לבדיקה.
לפעמיםשקמים במהירות מישיבה או משינה יש תחושת סחרחורת, תחושת כבדות והרגשה של "שחור בעיניים" ולרוב זה חולף במהירות.
זה קורה כתוצאה מירידה זמנית בכמות הדם שמגיעה לך למוח אז המוח מרגיש מחסור בחמצן, מעבר מהיר ממצב שכיבה למצב עמידה גורם לכוח הכבידה למשוך הרבה דם למטה לכיוון הרגליים ופלג הגוף התחתון ובגלל זה פחות דם זורם למוח, כשיותר דם נותר למטה פחות דם מגיע ללב ולכן פחות דם גם יוצא מהלב לכיוון הראש
מה שעלול להחמיר את זה, זה כל דבר שגורם ללחץ הדם להיות נמוך כמו לחץ דם בסיסי נמוך והתייבשות.
תרופות מסוימות להורדת לחץ הדם או תרופות שגורמות להאטה של הדופק גם עלולות להחמיר את המצב אבל כשמדובר(ברוב המקרים)בצעירים ללא מחלות רקע זה לא מסוכן אבל יש מצבים שבהם זה מופיע וצריך להיבדק/לנקוט באמצעי זהירות.
בלי קשר לגיל כדאי לדעת שאם זה נמשך יותר כמה שניות או אם בנוסף יש תחושה מקדימה של בלבול, כאבי ראש, הזעה מוגברת או חולשה רצוי לפנות לטיפול רפואי.
אם הסחרחורת קצרה ולא מלווה שום תסמינים לרוב זה לא מצב מסוכן פשוט מצב שמים ומנוחה יפתרו.
אם את סובלת מזה באופן קבוע תפני לבדיקה.
אולי יש לך חוסר בברזל
אולי את אנמית
אם ירדת במשקל בזמן האחרון זה יכול להיות גם בגלל זה
אם ירדת במשקל בזמן האחרון זה יכול להיות גם בגלל זה
באותו הנושא: