37 תשובות
לא מסכים כשאני ישראל יצאו ממצרים הם התפללו או לא?! (ועל שועתם אל האלוקים)
למה חוסר אמונה? לדעתי זה בדיוק ההפך,
זה להאמין שרק ה' יכול להחזיר אותם ולהתפלל אליו שזה יקרה
למה חוסר אמונה? אמנחנו מאמינים שאם נבקש זה יקרה.
למה חוסר אמונה? אלוהים לא מחליט מה בני האדם יעשו, הוא אומר להם מה יהיו ההשלכות למעשים שלהם וזה ואז מעניש במקרים כאלה ואחרים אבל זאת המטרה של תפילה לבקש ממנו את האפשרות לתקן ושיעזור לנו, לא?
שואל השאלה:
תשובה צדיקים (וצדיקות)

הייסורים באים על האדם בגלל שהוא נופל באמונה (או שאין לו בכלל) והם באים כדי לעורר אותו לחזור בתשובה/להבין שהכל מה'

ולא תפילות
לא זכות אבות
לא צעקות
לא רפואות למיניהן יעזרו לו כי הכל בחינת אמונה

אז על מה להתפלל? על שהחטופים יחזרו או שעיני ישראל יפתחו? כי אם החטופים יחזרו ועיני ישראל לא יפתחו (והיו ישועות גדולות יותר בעבר ותעיינו מי שלא בקי וגם מי שכן) אז הייסורים ימשיכו לבוא
אנונימי
שואל השאלה:
מקור ליקוטי מוהר"ן תנינא ה אות א
אנונימי
^^"א"ר יצחק ד' דברים מקרעין גזר דינו של אדם אלו הן בצדקה גצעקה שינוי השם ושינוי מעשה"
איך זה סותר להתפלל על גם וגם?
שואל השאלה:
כפרה רוצה להבין תבין תקרא שוב ושוב או תראה סרטונים של הרב אהרון לוי ביוטיוב
אנונימי
אני אישית לא הייתי מתפלל לאלוהים כי הוא האחראי לעובדה שהם חטופים. הוא יכל למנוע את זה והוא לא מנע
^^אני הבנתי טוב מאוד
אתה חולק על גמרא מפורשת
לא מסכימה
זה מראה שאנחנו מאמינים בה' בכך שאנחנו פונים אליו לעזרה
שואל השאלה:
לא אמרתי לעם אמרתי למאמינים מי שלא מחובר לה' שיתפלל כי ככה הוא מתחבר אליו (חילוניינים ודתיים שלא מאמינים) אני אמרתי את שלי אומר לכם קיבלתי מפורשות מהרב שליט"א דברים אלו וסיורסלי ליקוטי מוהרן מי שרוצה יכול לשאול אותו אמונה זה לא נושא לדיון נחמד וכיפי זאת משמעות החיים אשמח לדוו בה כמובן אבל הרב ישתיק את טענותיכם יותר מהר ממני בגלל זה מפנה אותכם אליו
אנונימי
שואל השאלה:
ויש תפילה ויש תפילה יש תפילת חכמים שגזרו שזה משהו אחד ויש תפילה אישית שעליה מדבר שלא נצרכת התפילה צריכה להיות שנצא מאפילה לאורה על ידי דרך ההתבוננות ולא על ידי דרך הייסורים
אנונימי
אז אתה אומר שתפילה לא משפיעה?
שואל השאלה:
משפיעה על מה על רצון ה'? אם הקב"ה עושה רק טוב ולא רע אז כל מה שקורה משהזרת נתקעת בשפיץ של הקיר עד שמישהו נדרס זה רק טוב ולמה את מתפללת על זה שחולה יתרפא אם בגלל החיסרון אמונה שלו הוא נהיה חולה? זה שהוא יתרפא לא יעזור לו בכלום כי אם אין לו אמונה הוא יחטוף שוב ושוב עד שתהיה לו אלא אם כן הוא יתבונן ועל זה אנחנו מתפללים שעיני ישראל יפתחו מאליהן ולא בגלל שהידים שרוצים 72 בתולות
אנונימי
תפילה בטוח לא משפיע.
על כמה אנשים מתפללים בבית חולים שהם ישארו חיים אבל הם עדיין מתים? בוא נגיד שלא חסר.
אז עובדתית תפילה לא עושה באמת משהו
שואל השאלה:
אתה פסימי כפרה לאן הלכת ברור שתפילה עושה משהו אתה בסדר? תפילה גורמת לאדם להאמין בה' תפילה היא כחגמהחג אתה בסדר? מה יש לך אח שלי
אנונימי
דווקא בגלל שהתפילות משפיעות ועוזרות אז זה פוקח לו את העיניים כי הוא רואה שאחרי שניסה הכל, הכל לא עזר
אז פתאום התחיל להתפלל והתרפא, קרה לו נס.
זה מחזק את האמונה שרואים ניסים
שואל השאלה:
ניסים לא מחזירים אדם בתשובה עייני מדרגת האדם ההתחלה אחרי ההקדמה בשאלה למה אליהו הנביא הוכיח את עם ישראל וגם הוריד אש מהשמיים התשובה: ללא הרגשת סתירה פנימית הנס לא יעזור בכלום יש יצר הרע בן 5700 משהו שנה את חושבת שנס יעצור אותו?
אנונימי
אני ניסיתי תפילות וזה לא עבד. איך אתה מסביר את זה?
שואל השאלה:
על מה התפלל
אנונימי
אני מסכימה איתך שמה שה' עושה זה לטובתנו אנחנו מתפללים וזה הולך לאן שצריך, אם משה רבנו היה מתפלל עוד פעם אחת הוא היה נכנס לארץ ישראל מה שאומר שאדם יכול להתפלל על מה שהוא חושב שצריך אבל השם יעשה מה שהכי טוב בשבילו
מה שיעצור את היצר זה להאמין בה' ולהבין שזאת הדרך הנכונה, חלק מעבודת ה' זה גם תפילה
לא. ה' רוצה שנתפלל, בשביל זה הוא עשה את זה.
שואל השאלה:
אני אומר לכם שאתם יכולים לקבל תשובה ברורה ותשובות לכל הטענות שלכם אם תשאלו את הרב אהרון לוי שליט"א אפשר במייל ותגובה לסרטון ביוטיוב הוא יגיד לכם אותו דבר תעשו את זה פשוט למה להאמין לי? לכו למי שיש תשובות יותר טובות משלי והוא רב
אנונימי
התפללתי שיהיה לי יום טוב אבל בסוף היה יום חרא
שואל השאלה:
כפרה אתה מקרה התחלתי אחי כולנו ככה אתה חושב שהיום שלך היה יום לא טוב אבל אין רע יוצא מהשמיים שנתחזק אחי
אנונימי
אתה אומר שהכול לטובה כאילו?
שואל השאלה:
אחי עברתי דיכאון מחשבות אובדניות שנאה עצמית אכילה רגשית זריקת כסא חרם מכות בבית ספר כל יום מת חבר קרוב שלי בישיבה עברתי ניתוחים במשך שנים אני חושב שאם אני אומר לך שהכל לטובה ואני מאמין בזה זה די נכון
אנונימי
שואל השאלה:
אתה רוצה נתתי לך דרך לברר
אנונימי
שואל השאלה:
ברכת המזון אמרו לי שאתה אדם דגול אשמח שנדבר בפרטי אבל בבקשה ישר ולעניין לא דיונים של ביינשים
אנונימי
ממש לא אנחנו חייבים להתפלל שהם יחזרו "ויצעקו אל ה בצר להם ממצוקותיהם יצילם" זה לא המלצה אלא הדרכה
שואל השאלה:
יואו אני מתמודד עם בייניש אני לא חולק על הגמרא כי כך קיבלתי מפורשות מרבי ומורי הרב אהרון לוי שליט"א יש לו ערוץ ביוטיוב מלא שיעורים מרצה בכיר בערכים אתה מוזמן לכתוב לו במייל שמופיע שם או בתגובות לשיעור כלשהו והוא יענה לך את אותו הדבר ולעומתי יתרץ את כל קושיותך
אנונימי
התפילות פותחים לעם את העיניים, זה הכל ביחד
אנחנו בתור מי שאנחנו חייבים לעשות השתדלות ולהתפלל לה'
צריך להתפלל על כל דבר שיש לנו, שאנחנו רוצים וגם להגיד תודה!
אתה מוריד פה מהערך של התפילה...
השם ציווה הרי להתפלל אליו ולזעוק אליו - ויזעקו אל ה'.
איך מצווה יכולה להיות חוזר אמונה???
לא מסכימה
צריך להתפלל על כל אדם שנתון בצרה, אפשר בכוח התפילות לשנות את הגזרות
ה' רוצה שנדבר איתו ונבקש ממנו
נכון שהכל לטובה, אבל ה' נתן לנו מתנה וזה התפילה
ברור שרתון ה' בסוף זה מה שיקרה, אבל הוספת תפילות מוסיפות טוב ורחמים על עם ישראל
אם כך אין מה להתפלל על שום דבר.
אל תתפללי לא על הזיווג שלך, ולא על הפרנסה שלך, ואם חס ושלום את מכירה מישהו חולה אל תתפללי שיבריא, אין מה להתפלל.
הרב אהרן לוי? איפה הוא אומר דבר כזה?