8 תשובות
פונים בזכר
נגיד אבינו, ברוך אתה, וכו.
^אבל למה שלא יקראו בנקבה? נגיד אימנו וכו
אנונימית
בתכלס זה לא ממש משנה באיזה לשון פנייה יפנו לאלוהים
תאורטית לא אמור לשנות
לשון הזכר משמשת כצורת הסתם, צורה שהיא כללית בעברית.
זה לא בהכרח אומר זכר או נקבה^^^
אם אתה מאמין באלוהים היהודי אז אלוהים היהודי נפנה כזכר כי בתנ"ך פונה אליו כזכר והתנ"ך הוא ספר אלוקי, ממילא אני רואים שלפי ההסתכלות האלוקית הוא קבע שיפנו אליו ככה.
יש קטעים בתפילה שלנו שאנחנו משתמשים בלשון נקבה, יש פעמים זכר.

באופן כללי, אנחנו צריכים לפנות ל-"דבר" הזה כיבכול איכשהו, כיצד נעשה זאת? יש לנו אוצר מילים מסוים כיצד לפנות או לתאר?

לא. אז גם בתורה, גם בחיים אצלנו, אנחנו פונים באחד הלשונות, לרוב זכר. אך זה לא אומר שבפועל ה' הוא זכר או נקבה, ואין לו גוף וגם לא דמות הגוף.
^רק לפי נוסח אחד. וזה לא לשון נקבה. זה לשון עתיקה, אבל היא עדיין זכר. פשוט כיום העברית חודשה.
התחברות ל