14 תשובות
עצלנים
התשובה היחידה היא תורה, כי הם מאמינים שלמידת תורה היא זו שתביא את הגאולה ושמירת ארץ ישראל אז הם מזלזלים בצבא.
ימחקו לי את התשובה אם אכתוב את כל הדעה שלי, אבל בגדול פשוט אנוכיים וחושבים שמגיע להם הכל ועצלנים
לא רוצים לתרום למדינה
אבל אני מדבר רק על החרדים שלא מתגייסים, כי יש כאלה שכן
אלוהים יודע
אף פעם אין סיבה מוצדקת לזה
זה קצת טפשי לשאול את השאלה הזאת בשבת כשאין פה חרדים ודתיים שיענו לך
בכללי הם מאמינים שהלימוד תורה שלהם עוזר לא פחות וגם יותר מהצבא וגם אומרים שאלץ המטרות של התבא זה להפוך את כולם לישראלים וסוג של לחלן אותם ובזה הם לא מוכנים לקחת חלק וגם אומרים שהצבא לא מותאם לחרדים ואם לצבא היה באמת חשוב שהם יתגייסו הוא היה מתאים את זה הרבה יותר
כי זה לא כתוב בתורה
שמחתי לעזור
כל מה שענו פה.
כמה זה 1 ועוד 1? אבל אל תענו 2

בגדול הרבה בגלל תורה
כן, יש עצלנים
כן, יש עלוקות
אבל בגדול זה התורה

אגב מאוד מיותר לשאול שאלה כזו בכניסת שבת לדעתי
הרי מנחש שהיית רוצה לשמוע את החרדים עצמם וזה די התפספס לך עכשיו
מי שאומר תורה לא באמת מבין את העולם החרדי
בתור מי שלמד בישיבה הם לא לומדים לרוב מבוקר עד ערב לפחות לא כולם
העניין הוא 2 סיבות
1 הרבנים וגדולי התורה שאומרים להם מה לעשות והם עושים את זה
2 אמונה שהצבא הוקם בשביל לחלן את הבחורים ולתת בהם ציונות וחופשיות (להיות עם חופשי - מתורה ומצוות)

ששוב זה קצת דפוק היו לי רבנים שעשו צבא והם לא היו חילוניים, אז זה באמת סתם תירוצים ופשוט זה מה שהם גדלים עליו
אנונימי
אנטי ציונות, לא מאמינים למוסדות, יותר קל להיות קרציות
הסיבה השטוחה היום אם תשאל בחור חרדי יגיד לך כנראה שצבא זה לאנשים שלא מצליחים בלימוד יעני טיפשים לא יוצלחים ולכן הם בצבא במקום ללמוד זה ההקשר החברתי
גם אלה שלא לומדים "טיפשים" אין שום היתר עבורם ללכת לצבא...
וזה נכון ככה שמה שאמרת לא נכון^
אנונימי
כי יש ממשלה משיחית שדואגת לפנק אותם על ההשתמטות שלהם
בלי סנקציות הם לא ילמדו לקח
התחברות ל