28 תשובות
כי מי יממן ויגן על החרדים אם לא החילונים
הסיבה שהם לא מתגייסים היא לא שהם לומדים תורה
כי כתוב "במלחמת מצווה הכל יוצאין, אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה"
וגם "אין סמכינן הניסא"
הסיבה האמיתית שהם לא מתגייסים זה כי הרבנים שלהם אמרו להם לא להתגייס, והרבנים אמרו להם לא להתגייס כי הם לא מאמינים במדינה (כי איך ייתכן שאנשים לא מאמינים הקימו את המדינה? תראה את הרצל, דוד גוריון וכו', הם היו חילונים)
ואני אומר את זה בתור דתי לאומי (שמתגייס לשירות מלא בקרוב אחרי שנה וקצת בישיבה)
אנונימי
לימוד תנ"ך בבית ספר חילוני לא באמת מועיל כי לומדים זה כפירה והכל מעוות ולא בקדושה וזה עדיין רחוק מלימוד הגמרא של הישיבות
^^
אם זה הייתה הסיבה האמיתית הם היו עושים גם וגם (או לפחות מקשיבים למה שכתוב בגמרא שהם לומדים כל היום לגבי מלחמה וצבא)
אנונימי
^ בינתיים יש פחות לומדי תורה קבועים יום ולילה מאשר חיילים
ובכללי די נמאס לי מהשאלות האלו ששואלים כל שני וחמישי והמטרה היחידה שלהם זה לפלג
והרבנים לא אומרים לא להתגייס בגלל שלא מאמינים בתורה אלה בגלל שהם מאמינים שהמדינה תנצח במלחמות בזכות לימוד תורה
מלחמת מצווה זו לא לדעת רוב הפוסקים (צריך סנהדרין), וזו דעת יחיד ברורה של אחד מאחרוני דורנו..
חוץ מזה עכשיו כשנגמרה המלחמה מה הקייס שלך לגיוס חרדים?
זב לא שייך, ברור שצריך שהם יתגייסו איכשהו, אבל צריך את הדרך המתאימה לזה, אפילו גוף צבאי נפרד
שואל השאלה:
אז אם זה לימוד מושחט וגרוע אז למה לא לבטל אותו? או לשלב אותו עם היסטוריה ל"תרבות ישראל" או משהו?
אנונימי
שואל השאלה:
רגע ואם נגמרה המלחמה אז לא צריך חיילים יותר?
אנונימי
^^^
אנחנו בערך כל שנה במלחמה (או במבצע, או במשהו, עד שהם יסיימו את ההכשרה כנראה יצטרכו אותם לצערנו)
לגבי הדרך גיוס, זה כבר משהו אחר, ברור שהצבא לא רוצה לגייס את החרדים (הוא כן רוצה את המספרים שיש לחרדים להציע, הוא פשוט לא רוצה לגייס אותם כחרדים), זה משהו שיהיה מסובך לפתור אבל אפשרי
אנונימי
לא קשור, הוא טען שזו מלחמת מצווה, אז אם אין מלחמה, גם לדעת יחיד שהוא הביא שז מלחמת מצווה (חרדים ודאי לא אוחזים מהשיטה הזו) כל עוד אין מלחמה אין מלחמת מצווה
שואל השאלה:
יש מסלולים לחרדים ומקומות כמו חטיבת חשמונאים וכו',
חוץ מזה לפני 1977 כל חרדי שלא היה ב800 עילויים יתגייס
אנונימי
סבבה^^
מלחמת מצווה זו לא,
זו לא הסיבה בגינה הם יתגייסו
תשמע ברור לי ולך שצבא יהודי צריך תורה, במצב הנוכחי כלום לא יתגייס כי הם תחת מתקפה מטורפת
וכן לגמרי ברור קהצבא לא רוצה לגייס אותם כחרדים
אני באמת חושב שהפתרון האידיאלי הוא מסגרת אחרת לגמרי של גיוס לחרדים
אנונימי שמע, אתה לא מבין כלום כנראה בחרדים ובטח אתה עודלא בן 18
נראלך שמסלול חרדי בתוך ההווי הלא דתי הזה באמת משנה? מי נמצא שם? רק מי שלא הצליח בישיבה חחח איזה חרדי ישלח תבנים שלו למקום שמבחינתו כולם שפ מדורדרים
שואל השאלה:
אבל גם אם אין מלחמת מצווה עדיין הציבור החילוני/הדתי לאומי מתגייסים ונותנים שנים מהמדינה שלהם למדינה.
איך זה הוגן שחלק תורמים וחלק לא
אנונימי
^^^
אין סומכין על הנס זה ניראלי סיבה מספיק טובה כשלעצמה, אבל מוסכם
גם אין לי בעיה עם חרדים שבמקום להתגייס מתנדבים באיחוד הצלה, זק"א וכו' אבל מדובר באחוזים יחסית נמוכים
אנונימי
סבבה, לא אמרתי שלא, אבל לא מהטיעון של מלחמת מצווה, דחיתי את הראיה מפה ומשם אבל לא את עצם הטענה שפשוט זה לא דבר הגיוני שחלק יעשו וחלק פשוט לא, מצד שני באמת התפיסה היא שהם עושים ותורמים כי צבא יהודי דורש את התורה שלהם, מצד שלישי כן באמת יש מקום לגייס אחרי חתונה וזה, זה גם בסדר מצדם
תשמע את האמת זה נובע מגישה של חוסר יציאה לעולם
כאילו אישית אני לא מבין מה אנשים רוצים מאנשים שאשכרה לא עושים כלום חוץ מלימוד תורה כל היום, מוכנים לוותר על איכות חיים בשביל תורה, זה מרשים בעיניי ואני חושב שאנשים שמתנכלים אליהם פשוט רדודים ושטחיים, הרי היסטורית העם שלנו רוויה ביהודים פרושים שהקדישו את חייהם לרוח, נראה לך הגיוני שאילו יצוייר שהאר"י הקדוש אם היה בדורנו היה נלקח מלימוד התורה להתגייס? זה מופרך הרי
הבעיה מתחילה כשזה נהיה ציבור שלם, לא אחדים
אז בעצם אם דתי לאומי מחליט שהוא רוצה חיים כאלה כמשהו חריג ופרוש הוא לא יכול כי זה שמור לציבוא מסויים, וזה לא בסדר, זה גם לא הגיוני שכולם ילמדו כל חייהם, לא כולם צדיקים ופרושים, והבעיה מתחילה שזה נהיה מן אזור נוחות וסמל סטטוס שחרדי נקודה לא מתגייס, אם הוא יכול לעבוד בהייטק או אפילו במשכן התכלת אין סיבה שלא יתחתן וילך לצבא
כי הסיבה שמלמדים תנ"ך בבתי ספר חילוניים היא בדיוק כדי לעודד כפירה ולהגדיל אותה ח"ו ולא בשביל הדת עצמה וככה רוצה המדינה
כי מי יממן ויגן על החרדים אם לא החילונים
מנצלים אותנו ואת הטוב לב שלנו
אנונימי
אני באמת אשמח שהמימון יפסק
יום אחד הציבור יבין שהשמש לא זורחת לאף משלם מיסים מהת*ת...
כאילו אין ישיבות וכוללים בארצות הברית
^נכון
וגם הם בישיבה ששם לומדים יומם ולילה תורה לזכות החיילים,
ואי אפשר להשוות בין 4 שעות בשבוע של לימוד תנ"ך שאגב מעוות לבין איזה 14 שעות של לימוד תורה איטנסיבי
^
זה משהו אחר שאני מסכים לגביו (צריך שיותר אנשים ילמדו תורה), אבל אין לך מספיק חיילים גם, ועדיין יש את העניין של מלחמת מצווה ושלא סומכין על הנס.
אנונימי
היית מת שה12 שנה של לימוד תנך גם בממלכתי דתי יתקרבו לחודש בישיבה חחח, גם כמות וגם איכות
זה לא קשור לזה שאפשר להתגייס אחרי החתונה, אבל זו לא טענה נכונה
רק מראה שהציבור שאינו חרדי אפילו לא מבין על מה מדובר...
^^ אה לא צריכים חיילים?
למה כמעט כל כוח המילואים שירת יותר מ400 יום

למה עובדים על להאריך את השירות הסדיר ל3 שנים

למה ניסו להעלות את תקופת השירות בסיירות?
בסופו של דבר לא באמת חסרים לנו חיילים. רוב החיילים סתם ממיינים דברים בלי מטרה כי אין להם תפקיעם בשבילם. והצבא לא הולך לקראת החרדים, הם אומרים שלא יהיה בנות בחטיבה ובסוף מביאים בנות. וכל העניין הזה של הכינוס זה התקשורת שסתם מוציאה רע את החרדים. החרדים במלחמה עזרו לחיילים יותר מכל ציבור אחר אם זה כסף ואם זה טיפול בילדים
שואל השאלה:
לא חסרים לנו חיילים? באמת? איזה יופי!
סוף סוף יש שלום ואני לא צריך לבזבז 3 שנים של החיים שלי בבגדים מסריחים בחור רחוק מהמשפחה שלי!

אלא אם כן רק אנשים "יהודים" מספיק מודעים לאמת הזאת ורק הם לא צריכים להתגייס.
אנונימי