3 תשובות
זה מסמל כבוד לאישה שאיתה אתה מתחייב לחיות את חייך
לא רואה בזה שום דבר משפיל...
זה אקט של הערכה וכבוד
אני חושב שזה נובע ממה שנהגו לכרוע ברך במדינות הנורדיות לפני שליט (לא בהכרח מלך, גם דוכס, רוזן וכו', כל מי שהוא מעליך), ולאחר מכן גם בכלל אירופה, כמו כן נהגו לכרוע ברך בנוסף כששליט היה ממנה אדם לתפקיד ומטיל עליו אחריות נוספת ממה שהיה עליו קודם לכן, ובכריעת הברך האדם מביע שהוא 'כלי שיכול/ראוי/מסכים לקבל את התפקיד'.

אני לא בטוח אם זו דרך לסמל כאילו הגבר מביע שהוא מוכן לקבל את התפקיד ונותרה רק הסכמת האישה, והאישה בהסכמתה 'מטילה עליו את התפקיד' בהתאם להתסכלות שהייתה בעבר שרק הגבר עובד והוא מחוייב לאישה בכך, או שזה בא להביע סתם פנייה למי שמעליך.
או שמא זן גם דרך להביע שהיא מעליך ובאותה נשימה להביע כבוד כלפיה, זה כבר תלוי בתפיסה שלך איך אתה רוצה לקחת את זה.

אבל לפי שאין הוא כורע ברך לפניה בתמידות, שלא כשליט שכורעים לפניו ברך תמיד, אני חושב שזה יותר בא לסמל מוכנות לקבל תפקיד, שרק צריך שבכל הסמכות (במקרה הזה- האישה), תסכים להטיל עליו את התפקיד.

אכן כתבתי מתוך ידע היסטורי מעומעם ולא בהכרח נכון, אמנם כתבתי לפי הידוע לי.
התחברות ל