11 תשובות
לא אומר את זה בקול ליד אנשים כי לא מתאים לומר עכשיו, אבל בתוך תוכי אני יודע שלהשם יש תוכניות משלו תמיד .
מצדיק רק מה שה' עושה, לא את הבחירות רעות של חמאס. הם יענשו על זה כי ה' לא הכריח אותם לעשות את זה, אלא רק גילגל את זה לידם בגלל שהם גם ככה רעים ויש כלל שאומר "שמגלגלין זכות על ידי זכאי וחובה על ידי חייב" (שבת לב ע"א, בבא בתרא קיט ע"א).

ה' יקום דמם של הנצחים!
אנונימי
אנחנו לא יכולים לדעת מה השם מתכנן ואחזה תוכיות יש לו אבל אנחנו יכולים להאמין בו, להאמין שכל מה שהוא עושה זה לטובתנו גם אם אנחנו לא רואים את זה כרגע או לא נראה את זה בכלל
לא אני לא מצדיקה את מעשי החמאס, יודעת שהכל מה', וזה מה שהיה צריך לקרות, אבל ניתנה לחמאס בחירה האם הם יעשו את זה או מישהו אחר, האם הם יעשו או שחס ושלום היה קורה אסון טבע שהיה עושה את אותו הדבר
מה שכן לחמאס ניצנה בחירה בין טוב לרע, והם בחרו ברע
נתן להם בחירה חופשית. אבל בסופו של דבר הכול הולך לפי תוכניותיו של ה' וכפי רצונו. זה לא הופך את מה שחמאס עשה כבסדר כשלעצמו, אלא מה שהם עשו זה רוע טהור. הקב"ה נתן רשות למשחית להשחית בעקבות הנהגת הדין שלו, ואם לא חמאס, יש עוד אלף דרכים למשחית להשחית. זה לא הופך את מה שחמאס עשו ועושים כמשהו בסדר ולגיטימי. זה שהקב"ה נותן רשות למישהו לפעול בטווח מסויים זה לא הופך את התנהגותם לראויה כשלעצמה, הקב"ה נותן לפעול בטווח מסויים למשחית כשאמת המידה שלו לזה היא לפי ל"אתערותא דלתתא" של ישראל, כלומר ההתעוררות של ישראל בפנימיות התורה, אמונה, חסד, רצון להשפיע וכל המעשים הטובים, והקב"ה מצמצם או מרחיב את הדין (דהיינו: הרשות למשחית) לפי זה. ולעתיד לבוא כשתבוא הגאולה והלילה יאיר כיום, וישראל יהיו שלמים במידותיהם וברצונם - אז תתבטל הרשות למשחית לגמרי, לא לטווח מצומצם ולא לטווח רחב.
חשוב להבין את זה כדי להבין את הנהגותיו של הקב"ה.
והקב"ה עתיד ליתן את עונשו של כל אחד ואחד מאותם ארגוני הטרור ושונאי ישראל.
לא..
זה לא עובד ככה לרצוח חפים מפשע סתם על שם האל זה לא קידוש השם וזה אסור כמובן. זה חילול השם

לאלוקים יש תמיד תוכנית משלו זה לא קשור, אבל זה לא אומר שהחמאס לא נבלות חלאות אדם- הם עדין כאלה ומה שהם עושים זה אסור לחלוטין
שואל השאלה:
למה אלוהים נותן את המרחב לבחור?
ואם אלוהים הוא פאסיבי במצבים כאלה כי הוא בוחר לעשות את זה, זה לא נותן לו לפחות חצי מהאחריות?
אם לאלוהים יש תוכניות מסוימות הוא יפעל על פי התכנית, אז למה לו לתת לבני האדם לעשות את הבחירות שלהם אם הם יכולים לפגוע בתכנית שלו?
כי רק ככה תהיה סיבה לשכר ועונש (בהתאם לבחירות).
אנונימי
היה פה פילוג נוראי אז כנראה בורא עולם נתן את האופציה הפתוחה לשטן והשטן הלך עם זה רחוק ואגב כל מי שמת על קידוש ה' בא ישר לגן עדן וגם אמרו שזה קירב את הגאולה עוד יותר לכן הולך להיות תחיית המתים בעזרת ה' יתברך ואנחנו לא יודעים חשבונות שמיים אבל כן יודעים שבסוף יהיה טוב
"למה אלוהים נותן את המרחב לבחור?"
בשביל שכר ועונש. מעיקרא, לתת את השכר לכל הנבראים כמתנת חינם ללא יכולת לבחור בטוב ולהקריב זו הרגשת בושה לנברא שלא רוצה לקבל במתנת חינם אלא מבחירה עצמאית בטוב.

"ואם אלוהים הוא פאסיבי במצבים כאלה כי הוא בוחר לעשות את זה, זה לא נותן לו לפחות חצי מהאחריות?"
שוב. הוא בוחר כביכול להסתיר את פניו בעתים כאלו וזה בעקבות חטאי ישראל. האחריות על כל דין ודין שבא מאת ה' על ישראל היא על ישראל בלבד שלא עשו כרצונו. ה' אוהב אותנו ולא רוצה להביא עלינו דינים רעים, אבל בסופו של דבר הדינים בעקבות התנהגות ישראל ועד כמה מאוחדים.

"אם לאלוהים יש תוכניות מסוימות הוא יפעל על פי התכנית, אז למה לו לתת לבני האדם לעשות את הבחירות שלהם אם הם יכולים לפגוע בתכנית שלו?"
הבחירה החופשית של האדם היא רצונית בלבד, ההשפעה החיצונית של הבחירה הרצונית של האדם תלויה באם ה' יתן לבחירה שלו ביטוי חיצוני במציאות. בסופו של דבר המוסר טמון ברצון, ושם המקום היחידי שיש לאדם רשות ובחירה חופשית לעשות בו כרצונו. כל תופעה חיצונית באשר היא, מתזוזת עלה קטן ועד מלחמת עולם זקוקה לרשות ה'. ועל זה אמרו חז"ל "הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים" העולם המעשי הוא עולמו של הקב"ה בלבד; והעולם הפנימי הוא עולמו של האדם לעשות בו כרצונו, אם ליראה את ה' ולעשות רצונו ואם לאו (חוץ ממקרים נדירים מאד כמו הכבדת לב פרעה שבאה מאת ה').
אני יודעת שכל מה שקורה זה לטובה
אבל ברור שאני מאוד בצער על מה שקרה